Without Warning – pozor, varování!

  12:01
Chemická továrna je obsazena desítkami teroristů. Tři členové speciální jednotky mají, stejně jako tři civilisté, dvanáct hodin na vyřešení zapeklité situace.

Without Warning O Without Warning (dále jen WW) jsem se dozvěděl poprvé před zhruba půl rokem. Vydavatel v podobě legendárního Capcomu sliboval napínavý příběh viděný z úhlu pohledu hned šesti postav. Ve finále se ale příběh ukázal jako prachbídná kopie TV seriálu 24 hodin, zasazená do chemické továrny, která se originálně ocitá pod nucenou nadvládou početné skupiny teroristů. Původně měl být jeden z hratelných charakterů i záporný terorista, ale to by bylo absolutně nemorální a v době, kdy pohoršují násilné hry neinformovanou veřejnost a slavné, ještě méně informované politiky (zdravíme Hillary Clinton), se prostě výrobce ani vydavatel nechtěli dostat do situace á la kauza Rockstar se svým Hot Coffee z GTA: San Andreas. To jim samozřejmě nemůžeme vyčítat, i když by to jistě přineslo hře závan čerstvého vzduchu, který by jistě potřebovala.

Často se vám stane, že se ocitnete pod jasným světlem a několik metrů opodál postávající terorista si vás ani nevšimne.

Without Warning Hratelných postav je celkem šest, z nichž se tři řadí do komanda speciálních jednotek a zbylé tři postavy by se daly označit za civilisty. První z nich je lehce přestárlý velitel ochranky Dave Wilson, který si potrpí kromě trapných hlášek i na svoji poloautomatickou pistoli. Druhý člobrda, který není od hlavy po paty navlečen do maskované uniformy je Ben Harrison, kameraman místních novin, pro něhož je více než záchrana rukojmích důležitá Pulitzerova cena. Poslední z civilistů je mladičká sekretářka Tanya Shaw, která jako jediná nevyvražďuje teroristy po stovkách, ale s vidinou záchrany svého vlastního života prostě vzala nohy na ramena a z chemické továrny se snaží utéct.

Každá z postav má odlišný styl hraní, i když ne tak úplně, jak by se mohlo na první pohled zdát. Dva ze tří členů speciálních jednotek se liší pouze zbraní, přičemž poslední voják je pyrotechnik, takže se v jeho kůži dočkáte „překvapivě“ zneškodňování nastražených výbušnin. Postarší člen ochranky se liší od členů zásahové jednotky pouze vizáží a tím, že nevlastní žádný těžký kalibr, ale pouze obyčejnou pistoli. Více odlišná hra vás čeká za cílevědomého kameramana a vystrašenou Without Warning sekretářku. Prvnímu jmenovanému stoupla vidina slávy do hlavy natolik, že se na místo činu vydal dokonce dobrovolně. Jeho mise jsou ve znamení nahrávání klíčových situací. Bohužel to zní stejně stupidně, jak to výsledně ve hře vypadá, a myslím si, že se ještě rádi vrátíte k vyloženě akčním misím v roli jednoho z členů maskované zásahové jednotky. Poslední z hratelných postav, Tanya, zastupuje stealth mise, které jsou poněkud rozporuplné. Často se vám stane, že se ocitnete pod jasným světlem a několik metrů opodál postávající terorista si vás ani nevšimne, natož aby po vás začal pálit. Vraťme se ale k podstatě této hry a tou je bezesporu akce.


Příběh bezostyšně kopíruje seriál 24 hodin, a dočkáme se tedy klasického hodinového odpočtu.

Poprvé jsem měl možnost setkat se s WW na PS2. Tehdy jsem o hru nejevil větší zájem i díky podprůměrné grafice, nestálému Without Warning frameratu i neobvyklému ovládání. Již při prvním pohledu zjistíte že grafika na Xboxu je o třídu výš než u PS2 verze a i framerate je plynulejší, i když stálý zcela jistě ne. Textury jsou detailnější, ale výsledný efekt je v podstatě k ničemu, protože se pohybujete stejně pouze v šedozelených lokacích, které se podobají jedna druhé jako vejce vejci. Ovládání zůstalo stejné a přinejmenším ho musím označit za nešťastné. Připadáte si, jako byste ovládali dvousetkilového hrocha na kolečkovém křesle namísto člena speciální jednotky. Nemůžu si pomoci, ale neustále mi připadalo, jako by ovládání převzali tvůrci z nějaké first person akce. V té by zajisté fungovalo bezchybně, ale ve hře která je viděna z pohledu třetí osoby, působí nesmírně neomaleně. Kamera je na tom kvalitativně obdobně jako ovládání, takže se dalších komentářů radši zdržím. Animace je na relativně slušné úrovni, ale ničím neoslní.

Ten umí to a ten zas tohle

O speciálních schopnostech jednotlivých postav jsem se již rozepsal, ale seznam by nebyl kompletní, kdybych zde nezveřejnil tu, která je společná pro všechny členy zásahové jednotky. Ne, není to bullet time, ani rentgenové, noční ani ultrafialové vidění. Speciální jednotka neumí dokonce ani žádné bojové umění. Výjimečná vlastnost, kterou disponují všichni členové komanda, je rychlé slaňování žebříku. Ne, nesmějte se! Náhodou je to velmi náročné a výcvik takovéhle techniky trvá i několik desítek sekund. Jde o velmi složitou akci, která spočívá … no jo, tak se smějte. Je to úplná blbost, vzdávám se.

Without Warning Samotné střílení není až tak hrozné, ale po chvíli začne být neúnosně stereotypní a únavné. Hratelné postavy jsou navíc naprosto neschopné. Nejenom, že nedokáží vyšplhat na překážky, nedokážou ani skákat a ve hře nemůžete sebrat ani zbraně padlých nepřátel. Zato si však sběratelé nábojů přijdou na své. Munice vyskočí z těla zabitého teroristy jako vetřelec z těla svého hostitele a s pomocí záhadné levitace začnou vesele rotovat několik stop nad zemí. Reálnost je tedy ta tam. Prostředí je interaktivní asi tak, že z rozbitých beden létají třísky a z prostřeleného potrubí syčí pára - prostě odvaz. Na druhou stranu zůstávají stopy po kulkách na zdech opravdu dlouho a to i při větším počtu. Levely nejsou ani náhodou malé, jsou totiž miniaturní. Projití některých z nich vám nezabere ani pět minut.

Příběh, jak jsem již na počátku recenze poznamenal, bezostyšně kopíruje seriál 24 hodin (jeho videoherní zpracování by se mělo na začátku příštího roku objevit exkluzivně pro PS2) a dočkáme se tedy klasického hodinového odpočtu. Žádné dějové zvraty vás

Klady a zápory

Plus Pěkné textury xboxové verze
Plus Několik hratelných postav
Plus Pěkné stopy po kulkách na zdech

Mínus Otřesné ovládání a kamera
Mínus Postavy mají málo pohybů a schopností
Mínus Příšerný hudební doprovod

nečekají a pokud to s WW vydržíte až do konce, čeká vás tak maximálně potěšení z toho, že máte tu hrůzu naštěstí za sebou. Jednotlivé rozhovory se odehrávají pomocí vysílaček a brzy zjistíte, že jsou všechny postavy břichomluvci, protože k vyslovování slov nepotřebují otevírat ústa.

Přes toto všechno však nelze označit WW za nejhorší hru všech dob. Animace a ani technická stránka grafiky nejsou nejhorší a xboxová verze se jako vždy pyšní zvukem ve formátu Dolby Digital 5.1. Bohužel jsou zvuky ve hře na průměrné úrovni a hudební doprovod je přímo katastrofální. Většina motivů je totiž založena na pseudo-atmosférickém „hůůů hůůů“, které vám za chvíli poleze pěkně na nervy. Fanoušci akčních her, kteří hrají všechny hry tohoto žánru, budou s WW svým způsobem spokojeni, ale i tak lze mluvit přinejlepším o slabším podprůměru.

WW je prvním projektem, kde spojil japonský gigant Capcom svoje síly s evropským vývojářským týmem. Bohužel šlo o nepříliš známé Circle Studio a výsledek tomu odpovídá. Osobně doufám, že Capcom na Evropu příliš nezanevře :-).

Without Warning
Výrobce/Vydavatel Circle Studio/Capcom
Platforma Xbox, PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: HDD
Verdikt: Dokonalý příklad absolutní ptákoviny. Vyloženě neurazí, ale slastně na WW vzpomínat rozhodně nebudete.
Hodnocení: 40% (info)

  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 3

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 2

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

VIDEO: Remake očekávaného Paper Maria zaujal s citem předělaným intrem

novinky 27. 3. 2024 0

Remake dvacet let starého akčního RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...