Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wizardry 8

  12:04aktualizováno  6. listopadu 10:21
Wizardry 8
Wizardry 8

Před více jak pěti lety maníci ze Sir-Techu vytvořili hru tak rozlehlou, že čistá hrací doba byla několik měsíců a tak těžkou, že se mezi námi nachází jen velmi málo těch, kteří tento herní skvost pokořili. A právě této hře by někdy v létě měl vyjít již osmý bratříček. Pojďte se tedy spolu se mnou podívat, na co se můžeme těšit.

Ve Wizardry 7 - Crusaders of the Dark Savant jste měli jeden "prostý" úkol: spasit celý vesmír před ovládnutím temnými silami. Nebyl to ale úkol jednoduchý, temné síly totiž zastupoval Dark Savant snad největší padouch celého vesmíru, jehož cílem bylo získat mocný artefakt Astral Dominae. Díky němu by získal potřebnou moc a celý vesmír by mu musel klečet u nohou. Artefakt se nacházel na planetě Guardia, na kterou se vydáváte i vy, aby se tento mocný předmět nedostal do nepovolaných rukou. Wizardry 8 pokračuje tam, kde jeho předchůdce končí. Na konci sedmičky se totiž Dark Savantovi povedlo uprchnout i s artefaktem na planetu Dominius. A protože jste snad jediní, kteří se mu nebojí postavit, vydáváte se tam také. Ale nemyslete si, že bude jednoduché ho najít, cesta je dlouhá a na každém kroku plná nebezpečí. A pokud autoři dají, tak se na konci té cesty konečně utkáme s Dark Savantem a pořádně ho nakopeme.

Wizardry 8

Pokud patříte mezi ty, kteří hráli Wizardry 6, 7 či vylepšenou verzi Wizardry Gold a někde na disku se jim ještě povalují staré save pozice z předchozích her (já mezi ně nepatřím :-(), pak můžete jásat. Totiž party ostřílených dobrodruhů, se kterými jste se za ty měsíci sžili, mohou být do osmičky importovány. Levely u postav budou trochu zredukovány na přijatelnou výši, představte si bojovníka na čtyřicátém levelu, jak "těžce" prochází hrou a i některé předměty nebudou moci být s postavou přeneseny. Ale i po tom, co se síla vašich hrdinou zmenší, budete na tom lépe nežli ti, co začínají na čisto.

Ve své partě můžete mít až šest dobrodruhů a dvě NPC. Při tvorbě postav můžete vybírat z jedenácti rozdílných ras. Jsou tu rasy klasické jako: Lidé, Elfové, Trpaslíci, Gnómové či Hobiti, které nemá cenu komentovat, neboť se nacházejí ve skoro každé fantasy. Nebo jsou tu i jiné rasy buď méně známé, nebo se objevující pouze ve Wizardry.
Faries - krásná, hbitá, ale slabá stvoření, jejichž budoucnost je spíše v užívání magie nebo ve zlodějně.
Lizardmen - kombinace mezi člověkem a ještěrkou. Jsou silní, rychlí a vytrvalí. Dokáží myslet jen jedinou věc a to na zabíjení, proto jsou z nich velmi dobří válečníci.
Dracons - draci jímž žilami proudí trocha lidské krve. Vynikají svou silou a obratností. Jsou z nich dobří lovci, zloději a bojovníci a dokonce dokáží v omezené míře chrlit na protivníka kyselinu.
Rawulfs - jakýsi dvounozí psi. Ale od svých čtyřnohých předků se liší vysokou inteligencí a touhou po vzdělání. Jsou velmi zbožní a proto se z nich mohou stát skvělí kněží.
Wizardry 8 Felpurrs - kočkovití lidé, kteří od klasických koček zdědili ladnost pohybu a práci s tělem. Jsou silní, velmi obratní a dávají přednost rychlosti před hrubou silou.
Mooks - jejich původ je neznámí, ale jisté je, že jsou snad nejnadanější rasou na magii. Jejich vysoké vzdělání a síla z nich dělají silné tvory.

Každá rasa je již více méně předurčena jistému typu postavy. Proto když si vyberete rasu, které je vlastní spíše magie než boj s mečem, je jisté že z něj nikdy moc dobrý bojovník nebude. Proto rukou v ruce jde s výběrem rasy výběr povolání. Těch je tu celkem patnáct. Můžete se tedy těšit na: alchymisty, pěvce, biskupy ovládající pradávná vědění, bojovníky, gadgetters nebo-li odborníky na nejrůznější zbraně, lordy, mágy, mnichy, ninji, kněze, psioniky užívající mentální energie, lovce, zloděje, samuraje a ženské bojovnice valkýry. Při boji a plnění roztodivných úkolů se vaše postavy budou zlepšovat, bude se jim zvyšovat level, poroste počet hit points a velikost magenergie (many). Spolu s levelem se budou zvyšovat i různé vlastnosti a schopnosti.

Důležitou částí Wizardry 8 je boj. Ale na rozdíl od jiných dungeonů není boj real-timový ale tahový. Byla to jedna z velkých věcí, kterou se Wizardry 7 odlišovalo od dungeonů té doby. Při boji pak nezáleželo na rychlosti hráče či dokonce na kvalitě ovladače, ale na jeho schopnostech a vlastnostech jeho postav. Na začátku každého kola zadáte každé své postavě patřičný příkaz typu: vyvolej patřičné kouzlo, sekni mečem tamhletoho bojovníka, či vyléč sám sebe. Počítač už sám vypočítá, která postava udeří první, nebo jestli nejdříve bude bojovat nepřítel. Vše to z velké části záleží na iniciativě dané postavy či na momentu překvapení. Ve hře by se měl nacházet celkem solidní arzenál všelijakých zbraní.

Wizardry 8

Ale nejen mečem je člověk živ, a tak přichází na řadu celkem devadesát kouzel. Ta jsou rozdělena do šesti kategorií: země, vzduch, voda, oheň, duchovní a mentální. Všechny kouzla by měla být překrásně animovaná a vytvářet tu pravou atmosféru, když se sejdou dva rovnocenní mágové, jejichž boj je spíše roven nějaké strategii nežli prachsprosté bitvě. Ti na sebe metají různá obraná či útočná kouzla a snaží se odhadnout co udělá protivník příště, aby se na to mohli patřičně připravit.

Ale zbraně a kouzla by ve hře byly celkem na nic, kdyby nebylo do čeho řezat. Ve hře by se mělo nacházet přes sto jedinečných nestvůr, které by měly mít ještě pár bratříčků s nějakými vylepšeními navíc a tím by se počet nestvůr měl vyšplhat až na tři stovky! Na svých cestách by jste se měli setkat od těch nejmenších "oblůdek", ale za to pořádně jedovatých, až po ty největší jako jsou legendární mořské obludy.

Tady je takový malý výběr toho, co můžete ve Wizardry 8 potkat:
Roach - potvory z hmyzí říše, jejich potravou jsou zdechliny. Dosahují velikých rozměrů a jsou celkem pokojní, dokud je někdo nevyruší od bašty.
Depth Dweller - nachází se v opuštěných prostorách pod ostrovním městem Bayjin. Velice rychle se rozmnožují a živí se mořskými živočichy. Pokud ale ve svých prostorách narazí na nějaké pošetilé dobrodruhy, dokáží velmi rychle změnit svůj jídelníček.
Wizardry 8 Seeker - tito malý predátoři bojují jen v tlupách. Jejich velká rychlost, ostré zuby a nebezpečný ocas může zabít i velmi dobře vycvičenou skupinu dobrodruhů.
Umpani - velmi expanzní národ, jehož vliv na svět obchodu a války je přímo obrovský. Jejich velkými soupeři jsou pavoučí T´Rangové a Dark Savanti.
Death Lords - nejmocnější z nemrtých. Byli stvořeni mocnými čaroději. Můžete se s nimi setkat v hrobkách či rozvalinách. Jsou velmi silní, ale naštěstí se objevují jen vzácně.

Grafika je, jak je podle obrázků okolo patrné, 3D. Hra by měla podporovat většinu 3D grafických akcelerátorů a poskytovat vysoké rozlišení. Mělo by se dát přepnout do full-screen módu, při kterém byste se měli zbavit různých ikonek na obrazovce a získat tak 95% čisté hrací plochy.

Ti, kteří jsou odkojeni starými dobrými dungeony, by si v této hře měli přijít na své. Mnoho úkolů, propracované boje a skvěle udělané zlepšování postav je to, co každý RPG maniak od téhle hry očekává. Autoři měli víc jak pět let na to, aby vytvořili obrovský svět, při jehož hraní bude srdce každého dobrodruha být tím správným rytmem. Rytmem starých dobrých RPG, které se neklaněly síle trhu a které v sobě měly něco víc, nežli jen nuly a jedničky. Měly vlastní duši.

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.