Wizards&Warriors místo Swords&Sorcery

Je to tak, název Swords & Sorcery je definitivně mrtev a na jeho místo nastupuje Wizards & Warriors. Smysl této změny není ani zdaleka tak důležitý jako fakt, že za touhle hrou stojí tentýž člověk, který je odpovědný za některé díly slavné série Wizardry. Příznivci RPGček už se mohou začít těšit, i když podzim je ještě v nedohlednu.
Wizards & Warriors

O žonglování s názvem hry by se sice dalo říct ještě ledacos (například bychom mohli otevřít diskusi na téma "Taky vám oba dva názvy připadají prakticky stejné?"), ale protentokrát necháme vtipné poznámky stranou a rovnou se podíváme na zoubek samotné hře. Hlavním designérem W&W je skutečně D. W. Bradley známý coby postava v pozadí některých dílů Wizardry a není na to pochopitelně sám, má na to celý tým šikovných lidí skrývajících se pod jménem Heuristic Park (až doteď mi byla známá jen heuristická analýza, od teďka vím i o parku - omlouvám se, že přece jen na ty vtipné poznámky došlo).

Základním kamenem her žánru RPG bývá obyčejně příběh a vývoj postav. Bohužel to není původní tvrzení, řekla ho přede mnou už spousta jiných lidí, což alespoň potvrzuje jeho všeobecnou platnost a uznávanost. Protože bych ale nějakou originalitu do tohohle článku nacpala ráda, pokusím se vám aspoň úvodní příběh popsat vlastními slovy.

Před velmi dávnou dobou žil v Egyptě faraón a jak už to tak u lidí s neomezenou mocí často bývá, nebyl to hodný člověk. Byl to dokonce tak nepříjemný panovník, že tehdejší populace považovala za svou povinnost ukončit dobu jeho bídného vládnutí. Wizards & Warriors Problém byl v tom, že faraónovi se podařilo získat dar nesmrtelnosti, který se ale naštěstí ukázal průstřelnější, než byste od takového daru čekali. Stačilo přizvat statečného kněze, jež použil všech svých vědomostí a paktů s nadpřirozenými mocnostmi k tomu, aby odeslal sebe i s faraónem do věčného spánku. Obě komatózní postavy byly zazděny na odlehlém místě a tam by bývaly i zůstaly, nebýt nešťastné náhody, která způsobila vysvobození zlého faraóna. Se spánkem je tedy konec a jediná věc, kterou lze nyní udělat, je nalézt mýtický meč Mavin, s jehož pomocí se snad podaří vrátit nežádoucího narušitele do stavu kýženého nicnedělání. Na tomto místě nastává vaše chvíle - v roli obyčejného obyvatele obyčejné vesnice se vydáváte na cestu za získáním meče a že to nebude cesta jednoduchá, o tom trochu svědčí i pestré lokality, které jsou pro vás přichystány: chodby dungeonů, svahy strmých hor, hrady a zámky, husté lesy, ponuré bažiny a dokonce jedno podvodní město.

Do skupinky, kterou povedete vstříc budoucím dobrodružstvím, se vejde kromě vás ještě pět dalších postav. Počáteční sestavu si můžete vytvořit namixováním haldy charakterů a vlastností, jež pak budete postupně rozvíjet a určovat tak, kam se která postava bude se svými dovednostmi ubírat (ty, které si do party nasadíte hned na začátku, můžete však kdykoliv vyhodit a nabrat nové tváře). Z připravených povolání stojí za zmínku třeba kněz, bojovník, kouzelník, zloděj, samuraj nebo zabiják. Wizards & Warriors Návštěvou odborně zaměřených gild můžete specializaci svých postav kdykoliv změnit, čímž je obohatíte o nové dovednosti, které se mohou někde po cestě hodit. Jedinou překážkou v nevázaném střídání profesí je skutečnost, že se autoři rozhodli znemožnit vám vrátit se k jakékoliv profesi, kterou jste již měli. Můžete tedy buďto setrvávat v té, kterou právě ovládáte nebo musíte vybírat pouze mezi těmi, jež jste ještě nevyzkoušeli.

S kouzly se to má ve W&W následujícně: všechna jsou rozdělena do šesti skupin. Sun, Moon, Stone, Fiend, Spirit a Vine jsou názvy všech šesti typů magických dovedností a naučíte se je taktéž v gildách, stejně jako u povolání. Navíc podle zvoleného zaměření budete mít na začátku přístup pouze k určitým typům kouzel a teprve postupem času získáte možnost používat i magii z jiných kotlíků, než které byly dány do vínku vašemu povolání.

Mezi šikovné vlastnosti hry bude bezesporu patřit automatické mapování, dále zapisování všech rozhovorů, které budete vést se všemi k tomu ochotnými NPC, čímž odpadá starost zapisovat si důležitá sdělení a notorické kleptomany potěší i přítomnost zhruba 300 předmětů vhodných k nacpání do inventoráře. Čtete-li úvodní odstavečky na titulní straně, víte už i to, na kdy se chystá vydání W&W, ale pokud jste to místo nezodpovědně přeskočili, vězte, že se tam píše o letošním podzimu.


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte