Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

World in Conflict - RTS revoluce?

  12:04aktualizováno  1:22
A je to tu zase! SSSR vs. USA. Ale počkat, pod rouškou klišé příběhu se skrývá hotový multiplayerový klenot, skvělým způsobem kombinující přednosti hry více hráčů akcí a strategií. Tohle si nesmíte nechat ujít!

World in Conflict Série sci-fi RTS Ground Control (1. díl z roku 1999 je dokonce zdarma ke stažení) od švédských vývojářů Massive Entertainment měla vždy poměrně pevné jádro svých fanoušků, těch však nikdy nebylo tolik, aby naplnili firemní kasu tak, jak si management představoval. To mělo v zásadě dva důsledky. Tím prvním je fakt, že Massive nemohl nadále moc dobře existovat v pozici nezávislého studia, tudíž došlo k jeho koupi jedním z největších vydavatelských domů – Vivendi Universal. Druhý následek je zřejmě mnohem smutnější, jelikož naznačuje, že dalšího Ground Control se již nedočkáme. Jenže Vivendi si talentované autory nekupovali pro nic za nic a zahálet je rozhodně nenechají. Proto už se ve Švédsku zuby nehty (doufejme, že zapojí i ruce a mozek) pracuje na novém ambiciózním titulu jménem World in Conflict.

Na začátku si každý zvolí upřednostňovanou skupinu vojáků ze čtyř druhů: tankisté, letectvo, pěchota nebo podpora.

Bond. Larry Bond, upřednostňuje svůj pohled na svět protřepaný nemíchaný. Tenhle člověk se již léta zabývá psaním knih o zemích, které rády válčí. Jedna Korea proti druhé, USA proti Francii a vůbec nejraději samozřejmě USA versus Sovětský World in Conflict svaz. Nyní se autor mnoha bestsellerů rozhodl stvořit příběh k World in Conflict a věru, že si příliš originality nedovolil. Zůstává tedy při starém: SSSR, zmítaný hlubokou hospodářskou krizí, zaútočí zprvu nenápadně, později otevřeně na americkou demokracii. Abychom byli kompletní, doplňme, že se tak děje v roce 1989, čímž pádem jen nám tu předkládána jakási alternativní historie. Nebudeme zastírat, že nás premisa hlavní zápletky neusadila do němoty, zvláště, když se autoři ohánějí nálepkou profesionálního spisovatele, nicméně jsou nám slibovány nejrůznější, prozatím neventilovatelné, dějové zvraty, a i kdyby nenastaly, jsou u strategií důležitější přeci jen jiné hodnoty.

Jako třeba multiplayer. Massive Entertainment jsou zhruba v 60% vývoje a trochu paradoxně jako první zbastlili hru více hráčů, která již působí velice bytelně, má potřebný náboj a především nápad, jenž podle nás omlouvá veškeré další případné nedostatky a činí z World in Conflict adepta na převelice hranou síťovou záležitost. Ale nebudeme vás již déle napínat, jdeme na věc. World in Conflict

Až 16 hráčů se rozdělí do dvou týmů, pochopitelně budou reprezentovat buď SSSR nebo USA, případně válečné složky, jež je reprezentují. Na začátku si každý zvolí upřednostňovanou skupinu vojáků ze čtyř druhů: tankisté, letectvo, pěchota nebo podpora. Díky omezenému počtu bodů si pak můžete kupovat určité jednotky odpovídající vašemu popisu práce. Čím mocnější tank, regiment, případně houfnici si pořídíte, tím významnější bodový odečet vás čeká. Jako tankový velitel si z kupodivu moderního a neméně obsáhlého výběru zvolíte dva Abramsy a jeden Bradley tank a jdete na věc. Ale ještě předtím si z velké výšky, jež nabízí úchvatný rozhled po parádním 3D terénu, zazoomujeme až k zemi, abychom se přesvědčili, zda jsme opravdu nekoupili nějakého toho zajíce v pytli a můžeme být konkurenceschopní. Naprosto volný pohyb s kamerou dnes již nepřekvapí, pohled na úžasné detaily jednotek ale už ano. Ty by se totiž mohly směle rovnat se svými kolegy z mnoha nových akčních titulů.

Nebudeme zastírat, že nás premisa hlavní zápletky neusadila do němoty, zvláště, když se autoři ohánějí nálepkou profesionálního spisovatele, nicméně jsou nám slibovány nejrůznější, prozatím neventilovatelné, dějové zvraty, a i kdyby nenastaly, jsou u strategií důležitější přeci jen jiné hodnoty.

World in Conflict V tom už se ale rozviřuje akce. Kolegové z raketové artilerie již nažhavili své miláčky a vyslali několik střel, které si to naslepo sviští zataženou oblohou kamsi směr nepřítel. Zároveň probíhá spolupráce letectva v podobě helikoptér a pěchoty, jež je mohutnými ocelovými ptáky převážena do, kdesi ve středu mapy umístěné, vesnice. Tam je společným cílem obou týmů, podobně jako v Battlefieldu, ovládnout vlajku a jelikož ani nepřítel na sebe nenechává dlouho čekat, spouští se lítý boj. Rakety létají vzduchem, tanky válcují stromy, aby se dostaly do výhodnějších střeleckých pozic, bombardéry s napalmem ničí vše, co trefí a tlaková vlna se postará o další bonusy – takto spektakulární válka snad v žádné jiné RTS ještě k vidění nebyla. Za každý povedený odstřel nepřátelské jednotky nebo nějaké to povedené dobytí dostáváme příjemný počet bodíků, které záhy proměňujeme v nové jednotky. Časem se otevře i cesta ke speciálním technologiím, jako jsou špionážní droni apod.

Bum, byla to atomovka, jejíž neuvěřitelně krásný a děsivý výbuch zároveň nám dal zapomenout dokonce i na naší prohru.

World in Conflict Prezentace končila ve velkém stylu. Když se nám na hlavním bojišti podařilo zlikvidovat i poslední ruský Hind, chtěli jsme sebrat přeživší jednotky a vydat se na finální ofenzívu, jež by dodělala i protivníkova mini vojska roztroušená po mapě. V tu chvíli jsme si všimli naším směrem letící střely. „Jak ta by nám v téhle chvíli mohla uškodit,“ ptali jsme se s lehkým úšklebkem. Bum, byla to atomovka, jejíž neuvěřitelně krásný a děsivý výbuch zároveň nám dal zapomenout dokonce i na naší prohru. Elegantní závěr, řekli jsme si a už se nemůžeme tohoto mixu Battlefieldu a Command and Conquer dočkat, protože i kdyby v singleplayeru nabízel sebekonvenčnější hratelnost, vždycky zde bude impozantní multiplayer, jehož zábavnost je běžnými novinářskými prostředky nezpochybnitelná už v této fázi vývoje. Když k tomu připočteme grafické zpracování jakoby z jiného světa, dali bychom ruku do ohně za to, že se nám tu rodí jedno z nejpříjemnějších překvapení začátku příštího roku. Jen se trochu bojíme, aby po marketingové a tím pádem i prodejní stránce, nedopadl podobně jako jeho nevlastní bratříček Ground Control. Mírné obavy jsou v tomto případě na místě – o hře se totiž prozatím mnoho nemluví, nepíše, nezpívá. A to je špatně. Doufáme v brzkou pozitivní změnu!

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: Raketa

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Návrat mistra hororu. Fanoušci Cthulhu se mohou těšit na dvě nové hry

E3 2018

Pokud máte rádi hororové hry, tak byste si neměli nechat ujít chystané Call of Cthulhu a The Sinking City. Obě jsou...

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...

The Surge 2 láká na ještě detailnější odsekávání končetin

The Surge 2

Líbilo se vám skvělé akční RPG The Surge z loňského roku? Příští rok dostanete pořádný nášup toho samého.



Najdete na iDNES.cz