Úvod v betě Battle for Azeroth je bombastický. Startovní scénář odpovídá skvělému úvodnímu filmečku a z pohledu Aliance vyrážíme dobýt město Lordaeron, pod jehož troskami se rozkládá známé Undercity. Sylvanas, která stále šéfuje Hordě, se ovšem nevzdává a neváhá při obraně obětovat vlastní vojáky. V betě zatím chybí řada filmečků, takže na mnoha místech není zřetelné, co se přesně se stalo. Jisté však je, že tento scénář vyjde ještě před vydáním datadisku.
Aliance si záhy uvědomuje, že v konfliktu dvou znepřátelených stran začíná tahat za kratší konec provazu. Horda spojila své síly s kmenem Zandalari, což jsou předchůdci všech trolů v Azerothu. Aliance posílá své vyslance dojednat spojenectví na ostrov Kul Tiras, vřelé přijetí je ovšem nečeká.
Z herního hlediska se tentokrát příliš nezměnilo. Každou expanzi začínám s Hunterem ve specializaci Beast Master, s nímž se rychle a snadno leveluje. A žádný radikální řez se nekoná. S novou postavou v „zelené“ výbavě se samozřejmě hraje hůře než s tou, kterou mám na svém účtu, přesto mi přijde levelování celkem svižné. Hunter také není nijak zvlášť postižen úpravou, kdy řada ofenzivních schopností napříč všemi povoláními už nebude mimo GDC (global cooldown).
Novinkou je střela Barbed Shot, která vygeneruje během osmi sekund 20 focusu. Zasažený cíl začne zároveň krvácet a rychlost útoku peta se zvýší o 30 procent (lze stackovat až třikrát). Jak vidno, zase taková novinka to není, což naznačuje i dřívější pojmenování Dire Frenzy. Cobbra Shot pak zkracuje cooldown u hlavní dovednosti Kill Command o sekundu. Bonusový Kill Command bohužel chybí. Rotace dovedností je ve výsledku podobná, trochu mi chybí nějaký výraznější útok. I po letech postrádám například Kill Shot.
Velmi se mi líbí nová prostředí. Zelené pláně, na nichž jsou mlýny a políčka, trochu připomenou Pandarii, další části nechávají vzpomenout na Gilneas City a konečně Zandalari je můj oblíbený motiv.
S úkoly už to taková sláva není. Po úvodním válečném scénáři a přivítání v nové oblasti, kdy se řeší vysoká politika, následuje obvyklá klasika, kdy slovutný hrdina opět zabíjí krysy, aby někomu přinesl šest ocásků.
Teď samozřejmě trochu přeháním, nicméně ten kontrast je patrný. Válka musí zkrátka chvilku počkat, než hrdina proběhne řadou oblastí a zažije řadu příběhů, které s hlavním konfliktem tak úplně nesouvisí. Schéma je klasické: ke každému místečku se váže pár úkolů, kdy musíte někoho vykostit, něco posbírat a podobně. Těch sběračských úkolů mi přijde více než obvykle. A dojde i na ty krysy, které budete omračovat, zabíjet, ony budou explodovat a nakonec je z pytle budete ve vlnách vypouštět na obra. To byl jeden z těch vtipnějších úkolů.
World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)
Postupně se naštěstí začne nový konflikt mezi Aliancí a Hordou připomínat, když vás některé úkoly pošlou směrem k nepřátelům, abyste tam zjistili, co dělají, a stabilizovali své základny. Vtipné například bylo řádění ohnivého elementála, s nímž jsem „čistili“ pláž od goblinů. A ano, byla to taková malá genocida.
Instance jsem zatím vyzkoušel tři, z nichž mě nejvíce zaujala House Waycrest. Procházka sídlem, které ovládla čarodějnice, má správnou atmosféru. Z herního hlediska se opět žádný posun nekoná. Na obtížnost normal jsou bossové v podstatě neškodní a laťka je nastavena spíše níž. Uvidíme, zda instance potrápí na vyšší obtížnosti. Na žádný nový mechanismus jsem nenarazil.
Vylepšování Artifact Weapons je fuč, místo toho sbíráme minerál azerit, který automaticky vylepšuje náhrdelník Heart of Azeroth. Ten pak zpřístupní další možnosti na vybraných kusech výbavy: je třeba libo trocha léčení po smrti protivníka, nebo dáte přednost absorpčnímu štítu, který se obnovuje každých 30 sekund? Systém je tedy značně zjednodušený, což asi i řada lidí vítá. Opět tu je i vysílání spojenců na mise, tady se nezměnilo nic. Vývojáři pouze přislíbili, že za tuto část hry nebudou schovávat zpřístupnění dalšího obsahu.
Uvidíme také, jak zábavné budou aktivity na maximální úrovni. Zatím totiž chybí nějaký výraznější wow moment, třeba v podobě nového povolání nebo větších zásahů u povolání. Nerozumějte mi špatně. Battle for Azeroth se hraje dobře, příběhy v zónách mě baví, jen zkrátka nepřináší nic zásadního. To ovšem může změnit obsah na maximální úrovni v podobě kooperativního Warfrontu a hledání kořisti v Island Expeditions.
World of Warcraft: Battle for Azeroth vyjde 14. srpna na PC a Mac.