Navigace:
Vítězství nebo smrt
Battlegrounds, neboli bitevní pole, jsou ve hře World of WarCraft dobrou možností, jak si otestovat vlastní postavu a porovnat si tak svoje schopnosti s ostatními hráči. Pro hráče na maximální úrovni potom představují další z činností, kterou lze provozovat jen tak pro zábavu. Všichni účastnící navíc získávají za pobíjení nepřátel a výhry body, díky nimž šplhají na žebříčku cti. Vyšší hodnosti přinášejí, mimo určitého pocitu satisfakce, také možnost pořídit si velmi zajímavou výbavu. To samé se týká zlepšování prestiže některých z klanů.
Čas změn
S patchem 1.7 přišla jedna drobná úprava podmínek vstupu do Warsong Gulch. Nyní jsou úrovně rozdělovány takto: 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, 60 (oproti dřívějšku 21-30, 31-40, 41-50, 51-60). V podstatě se tak Blizzard snaží eliminovat rozdíly mezi hráči v daném rozsahu, poněvadž nové schopnosti přicházejí vždy se sudou úrovní. Podívejme se na to v praxi. Dříve na bitevní pole přišel bojovník dejme tomu na 31 úrovni, ovšem s dovednostmi z 30 úrovně, zatímco hráč na 40 úrovni disponuje právě schopnostmi z 40 úrovně. Nově se setkávají hráči na úrovni 30 s téže dovednostmi, zatímco hranici na opačné straně tvoří hráč na úrovni 39, ale s dovednostmi na 38. Také se osamostatnili hráči na 60 úrovni. Již takhle se často setkáváme s propastnými rozdíly "šedesátek". Na jedné straně máme ty, kteří právě postoupili, s výbavou často o patnáct úrovní nižší, zatímco na druhé hráče, kteří si na téže úrovní shánějí (a používají) nadupané předměty již nějaký ten měsíc. A teď se do toho zamíchali hráči z úrovně 51, kteří – i přes dobrý úmysl – svým spojencům příliš prospěšní nebyli.
Stávající pole
Bitevní pole dosud byla dvě: Warsong Gulch (10 vs. 10), kde se bojuje o vlajku a Alterac Valley (40 vs. 40) s postupovými úkoly a záchytnými body. Zatímco boj o vlajku je svižná, zábavná hra (pokud se protihráči nerozhodnou vytrvale bránit i za stavu 10 vs. 10), délka Alterac Valley se počítá na dlouhé hodiny. Osobně mě právě délka hry a celková nezáživnost, kdy na sebe třeba hodinu na stejném místě nabíhá parta čtyřiceti lidí, příliš nenadchly. Lidé se navíc postupně odpojují a jelikož za Alianci hraje daleko více hráčů, výsledek bývá v její prospěch.
"Vyšší hodnosti přinášejí, mimo určitého pocitu satisfakce, také možnost pořídit si velmi zajímavou výbavu."
Arathi Basin
Třetí bitevní pole se objevuje až v patchi 1.7, přičemž do budoucna tvůrci slibují dobývací stroje. Podívejme se ale na novinku nazvanou Arathi Basin (15 vs. 15). Cíl hry spočívá v těžbě surovin – vyhrává ten, kdo jich jako první natěží 2000. Na mapě je rozmístěno pět budov k obsazení: farma, kovárna, důl, stáje a pila. U dané budovy nalezneme stožár, na který klikneme, čímž zahájíme přebarvování na svoji stranu. Během toho jsme ale zranitelní, čili každý útok přebarvování přeruší. Pokud se nám budovu podaří zajmout, i pak ještě nějaký čas trvá, než nám začne skutečně těžit suroviny. A právě o tom to je – čím více budov daná frakce vlastní, tím rychleji se suroviny těží. Celkově Arathi Basin přinášejí zase něco nového, záleží nejenom na taktice, ale dle mého názoru zde daleko více vynikají silné a slabé stránky jednotlivých povolání. Navíc odměny za dobrou prestiž vypadají velmi zajímavě (a to i po vizuální stránce). Mimochodem, PvP žebříčky jednotlivých serverů již fungují.