Zatím poslední obsahový patch, jenž vyšel zhruba před týdnem, se s novým obsahem příliš nepáral. Hlavním lákadlem se stalo oživení PvP a předělané talentové větvě u postav zlodějů. Na PvP se Blizzard zaměřil ve dvou frontách. V prvé řadě podstatně zvýšil základnu hráčů čekajících na bitevní pole spojením několika serverů, což zprůměrovalo čekací doby na straně aliance a nastartovalo bitevní pole na nižších úrovních. Ne každý si ale zprůměrování čekacích dob pochvaluje. Na serverech, kde byl podobný poměr hráčů horda – aliance naopak mohlo dojít k nárůstu. Ani tentokrát se Blizzard nevyhnul technickým problémům, kdy některé servery, jichž se zároveň týkal upgrade hardware, zůstaly off-line zhruba 24 hodin, přičemž se objevila i chyba a nesmírné lagování při přihlašování na bitevní pole. Situace se naštěstí stabilizovala.
"Systém by měl vybírat protivníky s podobnou výbavou a podobnými zkušenostmi."
Druhou novinkou je snaha o oživení world pvp a to konkrétně v zónách Silithus a Eastern Plaquelands. Na mapě se nacházejí věže o které se bojuje, přičemž přebarvování probíhá tak, že se bere v potaz počet hráčů dané frakce (na PvE serverech je nutné se přepnout do PvP). Jak se zatím ukazuje, je to spíše krok vedle. Odměna je v podstatě minimální (buff) a obvyklý poměr na serverech 3:1 dvou znepřátelených frakcí zvýhodňuje hráče aliance.
Twinkování
Twink je hráč, který obvykle má postavu na maximální úrovni, mnoho peněz a tak si založí novou postavičku. Obvykle ji odehraje na úroveň 19 a pořídí jí nejlepší možnou výbavu, což je zkrátka jen otázka peněz. Potud vše v pořádku, bohužel Blizzard zapomněl ošetřit a podmínit očarování předmětů (enchanting) dosaženou úrovní (stejně jako předměty či lahvičky). Proto je možné, aby postavička na lvl 19 měla očarování za stovky zlatých určené pro postavy na lvl 60. To jí na takto malé úrovni velmi zvýhodňuje a "obyčejný" hráč nemá v přímém souboji žádnou šanci. Vybavení vyhrává nad schopnostmi – kus reálného světa kde všichni volají po spravedlnosti tak nakonec proniká i do World of WarCraft. Důvody proč si někteří hráči tyto postavy zakládají jsou dva. Buď se nudí a chtějí si zkusit z dané úrovně vytáhnout maximum, zkrátka berou to jako oddych, nebo jsou to zamindrákovaní blbci, kteří si tak kompenzují svojí neschopnost. Tak či onak, spojení serverů ohledně bitevních polí dává twinkování dostatek prostoru pro jejich řádění. Pokud s WoW začínáte, rozhodně si nenechte těmito lidmi zkazit chuť do hry hned v úvodu. Buďte připraveni, že na battlegroundech 10-19 "normální" hráče prakticky nepotkáte, zejména na alianční straně je postavička pod lvl 19 a bez inženýrských brýlí vzácná asi jako Yeti. Jako elegantní řešení se jeví párování lidí zhruba se stejnou výbavou, což je směr, kterým se vydává PvP v datadisku Burning Crusade.
"Do Burning Crusade se například nechystají žádné nové instance pro 40 lidí."
Vlastní hra
Připomeňme si známá fakta. Maximální úroveň bude zvýšena na 70. Každá z frakcí získá po jedné rase. Blizzard se snaží přilákat lidi na stranu hordy a vyvážit tak nepoměr jednotlivých frakcí, čili horda tentokrát dostala "tu hezčí" rasu – krvavé elfy (ačkoliv právě vám se líbit samozřejmě nemusí :). Aliance získala prapodivné modré tvory Draenei (ženská verze = elfka s velkým vyšpuleným pozadím). Obě postavy si můžete prohlédnout na tomto in-game videu. Značný ohlas způsobilo oznámení, že obě rasy mohou hrát jak paladiny, tak shamany. Tím opět dochází k vybalancování hry. Zatímco aliance nadává na brutální šamanské šoky, totemy a ghost wolfa, horda svorně nenávidí "bublinu" propůjčující paladinovi dočasnou nesmrtelnost, kombinaci plátového brnění a léčení se spoustou požehnání a aur. I ze strany hordy často zaznívá sarkastický názor, že do instancí by raději paladina než šamana. Veškeré nářky teď pravděpodobně končí, alespoň papírově se dá odpovědět "máte je teď přece taky" (paladiny, šamany), ačkoliv jejich proniknutí do zavedených raidovacích skupin zase tak lehké být nemusí. Jako nová profese se objeví Item Socketing, jinými slovy, vkládání drahokamů do předmětů. Jak to funguje si můžete vyzkoušet v interaktivní ukázce.
Koncepce end-game obsahu také prošla radikální změnou. Do Burning Crusade se například nechystají žádné nové instance pro 40 lidí. Zkušenost totiž ukázala, že mnoho gild má problém dát pravidelně dohromady vyváženou skupiny o 40 lidech, čímž se jejich šance na získání pořádné výbavy snižuje na minimum. Naopak se pak zvětšuje rozdíl ve vybavenosti mezi 2-3 elitními gildami vůči zbytku populace. To se pak na bitevních polích promítá velkou mírou frustrace. Proto se Blizzard rozhodl, že stávající instance přemění do dvou verzí – klasické a elitní pro lvl 70 – a zaměří se na raidování malých skupin. Plánují se tak instance pro 5, 10 a 25 lidí. Největší výzvou bude ta pro 25 lidí v Outlandu, kde také půjde získat ta nejlepší výbava ve hře.
"Plánují se tak instance pro 5, 10 a 25 lidí. Největší výzvou bude ta pro 25 lidí v Outlandu, kde také půjde získat ta nejlepší výbava ve hře."
V poslední době se na internetu objevilo několik leaknutých informací o nových kouzlech a talentech pro jednotlivá povolání. Blizzard zareagoval tak, že představil náhledy pro šest povolání – stránka s náhledy zde. Zbývá tedy Druid, Hunter a Priest. Blizzard prohlásil, že chce nechat zazářit i alternativní buildy, pro což jsou právě instance pro méně lidí vhodné. Paladin se tak například dočká efektivních tankovacích schopností. Při pohledu na nástřel jeho nových schopností to vypadá, že všichni z Blizzardu hrají paladiny – nyní vydrží mnohem déle než ostatní postavy, ale s tímhle už budou zřejmě nesmrtelní :). Nezbývá než spoléhat na Blizzard, že to má dobře spočítané a nebude přinejmenším další rok hru vyvažovat. Zatím těžko hodnotit, jak moc je tlačí čas.
Letem světem
Index očekávání: 95%