Blizzard objasňuje mantinely obchodování se zlatem z World of Warcraft

  16:51aktualizováno  16:51
Možnost nakupovat ve World of Warcraft zlato za skutečné peníze prý byla způsobem, jak hráče chránit. Neoficiální obchodnicí totiž podle Blizzardu lidem často kradli účty, a prodeje tak mnohdy probíhaly na úkor některých jedinců.

World of Warcraft: Legion | foto: BW

Oficiální systém proto funguje tak, že zlato prodávají jednotliví hráči. A ti za něj získávají peníze (tokeny), které však z účtu nelze vybrat.

Slouží tedy jako měna ve virtuální peněžence, která byla původně určená k nákupu měsíčního předplatného. Blizzard však koncept v únoru rozšířil o další možnosti. Tokeny lze využít například k uhrazení dalších placených funkcí ve World of Warcraft, či k nákupu libovolných her od Blizzardu.

Koncept přitom souvisí s původním pojetím Diabla 3, ve kterém bylo klíčové využívat aukční síně. Z těch však peníze bylo možné převádět na bankovní účet. A právě zrušení aukcí v Diablu 3 umožnilo systém přepracovat.

World of Warcraft: Legion
World of Warcraft: Legion

World of Warcraft: Legion

„Převádění tokenů do peněženky bychom jinak nikdy nezvažovali. Umožňovalo vám to peníze vyvádět ze hry. A naším cílem není, aby na tom lidé zbohatli. Nechceme vytvářet skutečné dolary a nechceme se stát bankou. Chceme jen, aby lidé se spoustou zlata mohli obchodovat s lidmi, co příliš zlata nemají,“ prohlásil Ion Hazzikostas, ředitel vývoje World of Warcraft.

Hazzikostas zároveň upozorňuje, že většina lidí tokeny vůbec nepoužívá. „Kupuje a prodává je jen zlomek lidí,“ řekl Hazzikostas v rozhovoru pro server Glixel.

Hazzikostas zároveň zmiňuje, že lidé virtuální peníze nejčastěji využívají v transakcích spojených s World of Wacraft. Například k převodu postav na identický server. Ale k vidění je i řada dalších použití. „Lidé z mé guildy si díky tomu koupili Overwatch,“ konstatoval Hazzikostas.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

World War 3 ukázala, jak nemá vypadat předběžný přístup

World War 3

Ambiciózní střílečka se nebojí postavit se Call of Duty, ale autory čeká ještě spousta práce. V současnosti je obtížné...

Necenzurovaná verze Agony nejspíš přeci jen vyjde

Agony

Půl roku po vydání hry Agony se možná dočkáme původně plánované necenzurované verze. Otázka je, jestli to ještě bude...

Mike Laidlaw, jeden z hlavních návrhářů Dragon Age, chystá nové RPG

The Waylanders

Španělští vývojáři z firmy Gato Salvaje bojují na Kickstarteru o přízeň všech RPG pozitivních hráčů se zajímavě...



Najdete na iDNES.cz