World of WarCraft v potížích?

  12:00
World of WarCraft je v současnosti nejpopulárnější MMORPG. Přesto se po vydání nového obsahu Before the Storm ocitá v potížích.

WoW: Burning Crusade Topí se World of WarCraft, v současné době nejpopulárnější MMORPG, v potížích? Po úterní obsahové záplatě "Before the Strom" asi nikdo nepochybuje, že Blizzard jeho vydání uspěchal a celou situaci nezvládl. Podívejme se nejprve, co tak zásadního patch 2.0 přinesl. V prvé řadě byly rozšířeny talentové stromy – každá větev z 31 bodů na 41, tedy tak, jak bylo ohlášeno do datadisku Burning Crusade. Zde přišlo první drobné zklamání, protože zatímco popis změn přiložený u patche reflektoval aktuální stav v betaverzi, po spuštění hráči zjistili, že poslední změny nakonec nebyly implementovány a dočkáme se jich pravděpodobně až s příchodem Burning Crusade. Zásadní vliv na běh hry a chování hráčů mělo ale předělání systému PvP.

Připomeňme si, jak fungovalo PvP před patchem. Za to, že hráč pobíhal po bitevních polích a pobíjel nepřátele, ideálně k tomu i vyhrával, si přišel k takzvaným "honor" bodům. Každý týden se konal přepočet, jenž porovnával získané body mezi hráči a následně dopočítal, kterému hráči stoupne hodnost, kdo zůstane zhruba stejně a komu klesne. Vysoké hodnosti pak znamenaly, že si hráč může koupit velmi dobrou výbavu, na nejvyšším hodnostním stupni pak zbraně srovnatelné s těmi, které padají v TOP instancích. WoW: Burning Crusade Daň byla krutá – takový hráč musel několik týdnů hrát každý den několik hodin, ideálně pořád, což si naprostá většina lidí dovolit nemůže a v podstatě ani nic takového podstupovat nechce. Ostatně rozhovory s některými hráči jsou docela výmluvné – vysokou hodnost získali za cenu odloučení od kamarádu, přítelkyně, problémů v rodině, škole či práci. Dá se pochopit, že tito hráči vnímají nový systém jako křivdu a plivnutí do tváře, když si tu samou (nebo alespoň dobrý základ) výbavu může pořídit každý během dvou týdnů. Zatímco dřívější systém byl samotným Blizzardem prezentován jako hardcore pro pár vyvolených.

Tím se propracováváme k jádru pudla. Po záplatě "Before the Storm" totiž zmizel tento soutěživý prvek mezi hráči, ale nastoupil o poznání přístupnější systém. Za zabíjení nepřátel se sice stále získávají honor body, ty už ale nijak neklesají, a tak i občasný hráč si jich může dostatek nastřádat a některou z pěkných věcí si koupit. Většina hráčů pase po nových zbraních, které směle konkurují těm z nejlepším z nejtěžších instancí, kam se díky špatnému game designu může podívat jen několik málo elitních cechů na serveru (ostatně právě proto datadisk přináší výzvy pro maximálně 25 lidí). Tím pádem BRUTÁLNÍM způsobem vzrostl zájem o hraní PvP a tudíž zátěž na servery, na což Blizzard nebyl připraven. V extrémních situacích se odezva pohybovala i kolem 20 sekund, jinak řečeno, například po kliknutí na kouzlo se jeho efekt na obrazovce projevil až za 20 sekund. Všichni ti, kteří se chtěli vyhnout lagům tak byli (a v podstatě ještě stále jsou) odkázáni na pozdní večerní a brzké ranní hodiny. Vedle toho se objevila kopa problémů, kdy hráči zůstávali zaseknuti na nahrávací obrazovce – někteří jen pár minut, ti co měli smůlu i pár hodin.WoW: Burning Crusade Zde Blizzard jasně pochybil, že se zvedne vlna zájmu o PvP musel tušit i naprostý laik. Aby situaci ustál, necelý týden po vydání vypíná jednu ze svých vymožeností - cross serverové bitevní pole. Nyní se tak, stejně jako za starých časů, potkávají na bitevnách polích pouze hráči ze stejného serveru.

"Nabízí se otázka, proč měsíc před vydáním Burning Crusede patch Before the Strom vyšel."

Naději na lepší PvP skýtá až datadisk. Současný stav, kdy dobře vybavená postava dokáže zabít jinou dobře vybavenou postavu na jednu ránu není ideální. Pohřbívá se tím využívání rozličných dovedností povolání, ale i náročnost na vlastní dovednost. Datadisk slibuje novou hodnotu Resilience (snižuje šanci nepřítele na kritický zásah a pokud už projde, nebude tak silný) a navýšení životů u postav.

Nabízí se otázka, proč měsíc před vydáním Burning Crusede patch Before the Strom vyšel. Můžeme se pouze dohadovat. Mohla to být kompenzace za to, že Burning Crusade vyjde až příští rok. Logicky se jeví i snaha o oživení hry, poněvadž s příchodem datadisku bude stávající "nejlepší" výbava devalvována v porovnání se snadno získatelnými běžnými předměty na vyšších úrovních v Outlandu. Třeba si ale jen Blizzard potřeboval otestovat změny určené do datadisku v ostrém provozu. Jak to bude se dozvíme až 16.ledna. Na závěr video jak vypadá Tier 5.

Tier 5 Movie Preview

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...