Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

World of WarCraft v potížích?

  12:00aktualizováno  8:55
World of WarCraft je v současnosti nejpopulárnější MMORPG. Přesto se po vydání nového obsahu Before the Storm ocitá v potížích.

WoW: Burning Crusade Topí se World of WarCraft, v současné době nejpopulárnější MMORPG, v potížích? Po úterní obsahové záplatě "Before the Strom" asi nikdo nepochybuje, že Blizzard jeho vydání uspěchal a celou situaci nezvládl. Podívejme se nejprve, co tak zásadního patch 2.0 přinesl. V prvé řadě byly rozšířeny talentové stromy – každá větev z 31 bodů na 41, tedy tak, jak bylo ohlášeno do datadisku Burning Crusade. Zde přišlo první drobné zklamání, protože zatímco popis změn přiložený u patche reflektoval aktuální stav v betaverzi, po spuštění hráči zjistili, že poslední změny nakonec nebyly implementovány a dočkáme se jich pravděpodobně až s příchodem Burning Crusade. Zásadní vliv na běh hry a chování hráčů mělo ale předělání systému PvP.

Připomeňme si, jak fungovalo PvP před patchem. Za to, že hráč pobíhal po bitevních polích a pobíjel nepřátele, ideálně k tomu i vyhrával, si přišel k takzvaným "honor" bodům. Každý týden se konal přepočet, jenž porovnával získané body mezi hráči a následně dopočítal, kterému hráči stoupne hodnost, kdo zůstane zhruba stejně a komu klesne. Vysoké hodnosti pak znamenaly, že si hráč může koupit velmi dobrou výbavu, na nejvyšším hodnostním stupni pak zbraně srovnatelné s těmi, které padají v TOP instancích. WoW: Burning Crusade Daň byla krutá – takový hráč musel několik týdnů hrát každý den několik hodin, ideálně pořád, což si naprostá většina lidí dovolit nemůže a v podstatě ani nic takového podstupovat nechce. Ostatně rozhovory s některými hráči jsou docela výmluvné – vysokou hodnost získali za cenu odloučení od kamarádu, přítelkyně, problémů v rodině, škole či práci. Dá se pochopit, že tito hráči vnímají nový systém jako křivdu a plivnutí do tváře, když si tu samou (nebo alespoň dobrý základ) výbavu může pořídit každý během dvou týdnů. Zatímco dřívější systém byl samotným Blizzardem prezentován jako hardcore pro pár vyvolených.

Tím se propracováváme k jádru pudla. Po záplatě "Before the Storm" totiž zmizel tento soutěživý prvek mezi hráči, ale nastoupil o poznání přístupnější systém. Za zabíjení nepřátel se sice stále získávají honor body, ty už ale nijak neklesají, a tak i občasný hráč si jich může dostatek nastřádat a některou z pěkných věcí si koupit. Většina hráčů pase po nových zbraních, které směle konkurují těm z nejlepším z nejtěžších instancí, kam se díky špatnému game designu může podívat jen několik málo elitních cechů na serveru (ostatně právě proto datadisk přináší výzvy pro maximálně 25 lidí). Tím pádem BRUTÁLNÍM způsobem vzrostl zájem o hraní PvP a tudíž zátěž na servery, na což Blizzard nebyl připraven. V extrémních situacích se odezva pohybovala i kolem 20 sekund, jinak řečeno, například po kliknutí na kouzlo se jeho efekt na obrazovce projevil až za 20 sekund. Všichni ti, kteří se chtěli vyhnout lagům tak byli (a v podstatě ještě stále jsou) odkázáni na pozdní večerní a brzké ranní hodiny. Vedle toho se objevila kopa problémů, kdy hráči zůstávali zaseknuti na nahrávací obrazovce – někteří jen pár minut, ti co měli smůlu i pár hodin.WoW: Burning Crusade Zde Blizzard jasně pochybil, že se zvedne vlna zájmu o PvP musel tušit i naprostý laik. Aby situaci ustál, necelý týden po vydání vypíná jednu ze svých vymožeností - cross serverové bitevní pole. Nyní se tak, stejně jako za starých časů, potkávají na bitevnách polích pouze hráči ze stejného serveru.

"Nabízí se otázka, proč měsíc před vydáním Burning Crusede patch Before the Strom vyšel."

Naději na lepší PvP skýtá až datadisk. Současný stav, kdy dobře vybavená postava dokáže zabít jinou dobře vybavenou postavu na jednu ránu není ideální. Pohřbívá se tím využívání rozličných dovedností povolání, ale i náročnost na vlastní dovednost. Datadisk slibuje novou hodnotu Resilience (snižuje šanci nepřítele na kritický zásah a pokud už projde, nebude tak silný) a navýšení životů u postav.

Nabízí se otázka, proč měsíc před vydáním Burning Crusede patch Before the Strom vyšel. Můžeme se pouze dohadovat. Mohla to být kompenzace za to, že Burning Crusade vyjde až příští rok. Logicky se jeví i snaha o oživení hry, poněvadž s příchodem datadisku bude stávající "nejlepší" výbava devalvována v porovnání se snadno získatelnými běžnými předměty na vyšších úrovních v Outlandu. Třeba si ale jen Blizzard potřeboval otestovat změny určené do datadisku v ostrém provozu. Jak to bude se dozvíme až 16.ledna. Na závěr video jak vypadá Tier 5.

Tier 5 Movie Preview

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Kupujete někdy sběratelské edice?

Vývoj počítačových her, jejich obalů a bonusových materiálů

Ne každému stačí krabička se hrou, či jen digitální kód ke stažení. Většina očekávaných her je k sehnání v různých...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče
Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče

Zavřené školky a letní prázdniny si žádají jediné – vyrazit na nezapomenutelný rodinný výlet, zabavit děti a neunavit rodiče. Jaké jsou naše tipy na výlety po Čechách?



Najdete na iDNES.cz