World of Warcraft

World of Warcraft | foto: Blizzard Entertainment

Blizzard jedná s piráty. Může oživit původní verzi World of Warcraft

  • 28
Internetové petice přeci jen mohou mít na vývojáře vliv. Ta žádající spuštění serverů s původním World of Warcraft z roku 2004 získala přes 264 tisíc podpisů a společnost Blizzard tím přiměla ke zvážení rozhodnutí.

Vznikla tak paradoxní situace. Právníci Blizzardu si sice vynutili konec nelegálně provozovaného serveru Nostalrius, ale vysoce postavení manažeři a vývojáři se pak s nimi sešli. Šéfové Notaslirusu zveřejnili informace o schůzce, která proběhla 3. června.

Blizzard je totiž nakloněný možnosti spustit klasické servery. Setkání se proto z plánovaných dvou hodin natáhlo na pět. Šéfové zrušeného serveru ostatně strávili měsíc přípravami a intenzivní byl zejména poslední týden před schůzkou.

Že ji firma brala vážně, dokazovala například účast ředitele Mike Morhaima, hlavního producenta Allena Bracka, ředitele vývoje Toma Chiltona či technického ředitele Marco Koeglera. Na setkání přišlo celkem devět vysoce postavených lidí z Blizzardu.

„Když nám Blizzard schůzku před několika týdny nabídl, obávali jsme se, že se tím jen bude snažit hasit oheň. Ale nyní je zjevné, že tak to nebylo,“ napsal projektový manažer Nostalriusu, vystupující pod přezdívkou Viper. Po vynuceném ukončení provozu se totiž na internetu strhly intenzivní diskuse, které vyústily až v onu petici s více než čtvrt milionem podpisů.

Serióznost zájmu navíc prozradil nekončící příval otázek, které zástupci Blizzardu pokládali. „Nakonec nás překvapil i respekt a obdiv k našim úspěchům a ke komunitě, kterou se nám okolo serverů pro starou verzi podařilo vybudovat.“

Zájem Blizzardu je seriózní

Firma provozovatelům nelegálního serveru vyšla vstříc i ohledně informací, které mohou vynášet ven. Nemuseli tak podepsat žádnou smlouvu o mlčení, a o svých zkušenostech díky tomu hovoří zcela otevřeně.

„Po schůzce můžeme potvrdit, že ti lidé CHTĚJÍ provozovat servery se starou verzí. To je jisté. A my udělali vše, co bylo v našich silách, proto aby setkání a prezentace byly co nejprofesionálnější. To bylo pro tým z Blizzardu zjevně příjemné překvapení, a to včetně Mika Morhaima,“ píše Viper.

Dobrou zprávou je navíc fakt, že v archivech Blizzardu existuje zdrojový kód pro hru bez všech datadisků. Tou špatnou je pak chybějící grafický obsah.

Staré verze některých prvků totiž archivované nezůstaly, a bude je tedy třeba vytvořit znovu. Servery navíc musejí dosahovat kvalitativních standardů Blizzardu, jež nejsou nízké.

„Abychom to shrnuli, příjemným překvapením je míra zájmu, kterou lidé z Blizzardu projevili. Stinnou stránkou jsou však technické obtíže, jež je třeba překonat. Blizzard si momentálně uvědomuje, kolik lidí po serverech s tradiční verzí touží. A došlo k tomu teprve po ukončení Nostalriusu.“

Oba týmy by v budoucnu měly zůstat ve spojení. O realizaci serverů s původním World of Warcraft mohou usilovat společně.