World Racing 2

12:03aktualizováno  13. ledna 11:50
Závodních her se rodí čím dál tím méně. Ty kvalitnější jsou pak stejně časté jako seriózní politici v naší zemi. Proto rozhodně potěší, když se podobný kousek přes všechny strasti urodí. My vám o World Racing 2 prozradíme vše.
80

World Racing 2

Výrobce: Synetic

World Racing 2 Původní World Racing byl poměrně pozitivně přijatou závodní hrou, která zároveň představovala reklamu na vozy jedné značky a sice Mercedes. Nejednalo se o žádný zázrak, hře chyběl větší motivační prvek, přesto se ale hrála dobře, přes evidentní omezení oplývala širokým výběrem vozů a dokázala zaujmout. Druhý díl chtěl jít původně stejnou cestou, jen s obměněným sponzorem a hlavním dodavatelem automobilů. Tím se měl stát Volkswagen. Nakonec má tento výrobce ve hře skutečně velké zastoupení, ale doplňují ho i jiní, čímž World Racing 2 spolehlivě vyskakuje z reklamní škatulky a vrhá se konkurovat současné arkádové špičce – Need for Speed, ať už preferujete jakýkoliv z jeho dílů.

Dohromady si v nich projedete zhruba 160 tratí, které jsou sice objektivně menší než ty z prvního dílu, je jich zase mnohem více a jsou dynamičtější.

Obrovskou předností hry jsou tematicky rozličné traťové okruhy. Je zde šest nádherně provedených scenérií – Miami, Hawai, Itálie, Německo, Egypt a jako bonus dobře známý Hockenheimring. Dohromady si v nich projedete zhruba 160 tratí, které jsouWorld Racing 2 sice objektivně menší než ty z prvního dílu, je jich zase mnohem více a jsou dynamičtější. Vzhledem k výše zmíněného jistě nemusím připomínat, že co do variability prostředí a traťového designu nemá hra v současnosti žádnou konkurenci. Zatímco v Egyptě si zazávidíte na písčitých cestičkách, skrz krásné chrámy a monumentální pyramidy, roztočíte to na Hawaii na palmovém pobřeží, projedete hustou džunglí nebo okusíte kluzkost paluby americké letadlové lodě.

Konečně jsme se dočkali i dobře motivující kariéry, která sice pořád nevypráví žádný příběh, ovšem už si vyhrává se zajímavými úkoly. Počet misí se zastavil na velice pěkných sedmdesáti kouscích, přičemž mezi ně patří například dopravení obytného vozu k vytyčeném cíli v docela těsném časovém limitu. Navíc tento neflexibilní krám nesmíte poškodit na více jak deset procent. V pozdějších fázích se pak dostanete například do knock-out turnaje, kde každé kolo vypadává aktuálně poslední závodník. V dalším závodě zase vaše průměrná rychlost World Racing 2 nesmí klesnout pod 120 km/h a to mi věřte, že trať není žádnou pětiproudou plackou. Aby to náhodou nebylo tak jednoduché, musíte být na konci minimálně druzí.

Moc se nám líbily offroadové turnaje, které patří vůbec k nejnapínavějším a budete si při nich muset sáhnout až na samé dno svého umění. Soutěž totiž sestává ze tří na sebe navazujících závodů, jejichž obtížnost se samozřejmě postupně zvyšuje. Při prvním klání dostanou vaši soupeři jen malý náskok, který není takový problém dohnat, avšak již ve druhém závodě se mezery mezi jezdci rapidně zvětší. Konečně poslední zápolení představuje již opravdovou výzvu. Postupně musíte dohonit jednoho protivníka po druhém a udržet se v čele závodu tři dlouhá kola, což v terénních nerovnostech pahorkatin není vůbec jednoduché.

Nevyhnete se ani velmi netradičním závodním speciálům, které se často vyskytují pouze prototypálně.

Vozový park je ve hře stejně rozmanitý jako rozsáhlý. Jak již bylo řečeno, nemusíte seWorld Racing 2 tentokrát spokojit pouze se značkou, byť hodně lukrativní – Mercedes Benz, ale zazávidíte si skutečně ve velkém množství parádních auťáků, jejichž počet se vyšplhal bezmála ke stovce. Tomu krom připravované TOCA Race Driver 3 nemůže konkurovat snad žádný jiný závodní titul. Z předchůdce zůstaly kousky třídy M, SL 55 či SLK 230, nicméně ještě větší část z velkého koláče si ukously lukrativní automobilky Volkswagen (od Golfa první řady po parádního Touraega) či Alfa Romeo. Nevyhnete se ani velmi netradičním závodním speciálům, které se často vyskytují pouze prototypálně. Jsou jimi extravagantní káry od Westfieldu, Ringspeedu nebo Noble.

Vývojáři dali každému vozu do vínku vlastní fyzikální model a musíme říci, že se tyto liší skutečně podstatně a nemusíte se bát splynutí auťáků v jeden jediný. Navíc rozdílně reagují na různé povrchy. Arkádově orientovanou hratelnosti si v rámci „udělej si sám“ můžete sami pětiúrovňově nastavit – od ryzí arkády po rádoby simulaci. Jedná se v podstatě o obtížnosti, přičemž ani na tu nejvyšší nečekejte realistický simulátor – kára se sice bude chovat poměrně uvěřitelně, ovšem takové GT Legends je pořád někde jinde. Hledáte-li ale neWorld Racing 2 zas tak úplně přestřelenou arkádu, měli byste být nadmíru spokojeni.

Need for Speed přineslo do světa závodních her tuning a například jeho klon Juiced s ním rovněž slavilo úspěch. World Racing 2 však tuto složku přináší jen tak na oko. Zevnějšek vozu si můžete mírně upravit, ale na jakékoliv zásahy do jízdního modelu zapomeňte. Umělá inteligence se od minulého dílu podstatně zlepšila – namísto neustálého sledování ideální stopy a nesmyslného narážení jezdí o poznání odvážněji a agresivněji. Nebojí se předjíždět, ale také se jim občas „vydaří“ nějaká ta minela, především ve spolupráci s okolním provozem, což je také novinka druhého dílu. Je tu ovšem menší problém, který začínající závodníky může celkem spolehlivě odradit. Přestože se jedná o arkádu, obtížnost je právě díky silným oponentům dost vysoká a to již na prvním stupeň, kdy autory v pokročilejších fázích budete spolehlivě proklínat. Regulace rychlosti protivníků (i když je v reklamních materiálech zmiňovaná) zde v podstatě neexistuje: pokud uděláte větší chybu, můžete se s dobrým výsledkem rozloučit, tedy v případě, že se ostatním nestane něco podobného.

Klady a zápory

Plus Dobře vyvážená hratelnost
Plus Solidní tratě
Plus Široký vozový park

Mínus K frustraci vedoucí obtížnost
Mínus Zvuk

Grafický engine z jedničky byl pro potřeby pokračování mocně vylepšen a je to vidět. Pravda, nedosahuje sice okázalosti Most Wanted, ovšem u něj už byly mnohé efekty spíše kontraproduktivní než cokoliv jiného. World Racing 2 nabízí realistickou a velice pohlednou grafiku. Vozy se realisticky a nijak přehnaně lesknou, hýří detaily a disponují optickým modelem poškození. Tratě jsou pak v mnoha případech opravdovým skvostem, především okolí se nadmíru povedlo. Poletující ptáci či letadla navíc dodávají živoucí nádech. Na druhou stranu, zvuky nepůsobí příliš dobře a motory vozů znějí spíše jako babiččin šicí stroj než stovkami koňských sil vybavené bouráky.

Umělá inteligence se od minulého dílu podstatně zlepšila – namísto neustálého sledování ideální stopy a nesmyslného narážení jezdí o poznání odvážněji a agresivněji.

Kolem a kolem je World Racing 2 nadmíru vydařeným závoděním, které žádného milovníka odlehčených „autíček“ nemůže urazit. Na první pohled sice nepůsobí tak pompézně jako aktuální Need for Speed konkurence, jenže nabízí hodnotnou zábavu na vskutku dlouhou dobu. Těžko může být propracovanější. A přestože mnohdy hodně frustruje, rozhodně se vyplatí ho vyzkoušet.

80 %

88 %

Doposud hodnotilo 565 čtenářů