Při ohlášení prvních her pro PSP se vedle rozjásaných hráčů občas ozval i nějaký ten skeptik, jenž upozorňoval na to, že na PSP budou hry sice vypadat prakticky jako na PS2, ovšem problém že je právě v tom, že to vlastně budou tytéž hry, co na PS2. Co se týče launchových titulů, dávají zatím těmto hlasům za pravdu. Konkrétně u nás jsme se zatím podívali na zoubek hrám NFSU Rivals a World Tour Soccer, což jsou v obou případech verze titulů, které již existují pro domácí konzole, a platí to samozřejmě i o dnes recenzovaném WRC, kteréžto hry máme na PS2 již čtyři díly a v přípravě je pátý.
Nazvat ovšem WRC pro PSP prostým klonem by ale bylo poněkud troufalé, protože tomu tak není. Důvodem ale paradoxně není to, že by přenosná verze obsahovala kdovíjaké množství novinek, ale právě naopak. Nepočítáme-li možnost Wi-Fi multiplayeru, dá se totiž říci, že ve zdejší hře nenajdeme oproti „velkým“ bráškům ani jednu novinku či vylepšení, ale naopak zde docela dost věcí chybí. Jímá nás tedy velmi silné podezření, že Sony začalo u této série na PSP hnedle zkraje velmi silně kalkulovat a pravděpodobně počítá s pravidelnými ročními updaty a nechává si tak dost potenciálních vylepšení ukrytých pěkně v teple šuplíku.
Když se ve Švédsku ukáže sluníčko, připomíná hra spíše romantické zátiší nežli ukrutnou rallye bitvu.
To ovšem neznamená, že by se nutně muselo jednat o prachbídnou záležitost. Naopak. Co se týče hratelnosti, nalezneme zde sice jisté odchylky od ostatních launchových závodních PSP her, ale to je z valné míry dáno povahou samotného rallye sportu. WRC je tak v současné době patrně nejnáročnější závodní hrou pro PSP v našich končinách, což na jednu stranu poněkud eliminuje možnost hraní na cestách, ale o to intenzivnější zážitek vám zprostředkuje, pokud si k této hře najdete aspoň chvilku relativního klídku.Jak již název napovídá, využívá hra licence skutečného seriálu WRC, takže si zde můžete zajezdit se skutečnými vozy, za jejichž volanty budou sedět skuteční jezdci. Hra se ale bohužel omezuje pouze na tovární týmy, přičemž soupisky rozhodně nekorespondují se stavem v letošní sezóně, takže ve výsledku zde máme takový trochu zmatek. Pro našince to tedy znamená zejména jednu věc: nezajezdíte si s Romanem Krestou. Vloni jezdil v soukromém týmu, které tady nejsou a Ford ve hře jezdí v sestavě Markko Märtin – Francois Duval. Za náš tovární mančaft pak zápolí Armin Schwarz a Tonda Gardemaisterů.
A když už jsme u těch Škodovek. Autorům se sice zase až tak moc nepodařilo vystihnout rozložení sil v aktuální sezóně, takže Sebastien Loeb rozhodně není suverénem (holt Francouz ve hře od anglického týmu) a poněkud více je protlačován právě Märtin, nicméně co se týče našich ořů, jejich výkonnost je bohužel odhadnuta vcelku realisticky, což se projeví i při samotném hraní. Tedy ne že by se s Fabií nedalo vyhrávat, ale třeba s takovou Imprezou WRC je to znatelně pohodlnější.
Co si zaslouží absolutorium, je grafická stránka této hry.
Jak již bylo řečeno, hra je poměrně náročná a pokud zrovna sedíte v autobuse, který se proplétá serpentinami, patrně žádný úžasný výsledek nezajedete, ale pokud se zrovna vezete třeba již po rovné dálnici, dá se zde závodit již poměrně slušně. Hra sice není přehnaně obtížná, ale vyžaduje trochu toho soustředění, jelikož rallye je jak známo disciplína velmi zrádná a jeden špatný nájezd do zatáčky může znamenat značnou ztrátu. Velmi příjemné je ovšem ovládání, díky němuž si styl zdejší jízdy zažijete poměrně dost rychle i v případě, že jste předtím celé dny trávili u arkádového Ridge Racera.
|
Co si naopak zaslouží absolutorium, je grafická stránka této hry. Na první pohled sice nijak zvlášť nezaujme, ale při delším hraní a prozkoumání všech šestnácti lokací, kde se zdejší rallye podniky odehrávají, je potřeba uznat, že je zde mnoho míst, která stojí za shlédnutí. Když se kupříkladu v takovém Švédsku ukáže sluníčko, připomíná hra spíše romantické zátiší nežli ukrutnou rallye bitvu. Podobné je to i mezi prosluněnými stromy na italských okreskách nebo při západu slunce na Kypru. Opravdu nádhera. Naproti tomu zvuky bychom si dokázali představit v lepší kvalitě. Místní rallye speciály totiž znějí tak trochu jako formule, a k burácivému ryku tak mají docela daleko. Menším zklamáním je i navigátor, jenž je v některých momentech klasicky poněkud zpožděný, což naštve třeba v případě, že po dlouhé rovince a skoku následuje prudká vlásenka, a rejstřík jeho hlášek je rovněž poměrně chudý. Většinu nestandardních věcí na trati odbude suchým konstatováním „caution“, modifikovaným pouze případným „inside/outside“. Hra se tak zcela zbytečně v některých momentech může jevit jako lehce
|
Přesto přese všechno ale nakonec musíme uznat, že se v případě WRC na PSP jedná o zábavný a záživný titul, což platí především pro motoristické nadšence. Příznivci NFSU si tady asi moc nezařádí, ale pokud vám WRC říká i něco víc než jen modifikované citoslovce vrčení, nemusíte váhat ani minutu. Jistou vypočítavost a chudost zdejších možností pro poprvé ještě velkoryse přehlédneme.
World Rally Championship | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|