World War II: Frontline Command

  • 10
Druhá světová válka nebyla o strojově přesných pohybech formací nejmodernější techniky a dobře vyzbrojených vojáků. V první řadě šlo o lidi – jejich sílu, morálku, víru ve vítězství a schopnost překonat sama sebe. Na tento aspekt se často zapomíná, ale v připravované 3D RTS od Bitmap Brothers bude hrát nejdůležitější roli…

WW2: Frontline Command Druhá světová válka byla něčím větším, než jen abstrakcí jednotek ve formacích jak vystřižených z vojenské příručky. Byla o hrdinství a panice, odvaze a strachu – o vojácích, kteří prováděli neobyčejné akce za neobyčejných okolností. - Jonathan Smith (vedoucí studia Codemasters). Jen málokterý citát z těch, které autoři, potažmo distributoři, vypustili k připravované strategické hře World War II: Frontline Command se hodí jako podtitul, ale výrok Jonathana Smithe je naprosto přesný. WWII:FC se liší od ostatních RTS ze druhé světové války především důrazem na lidský faktor, morálku, city a emoce. To je něco, co tu ještě nebylo, a co zní natolik zajímavě, že jsme ochotni věnovat WWII:FC prostor velkého novinkového článku.

Bitmap Brothers, v jejichž studiích Frontline Command vzniká, patří k týmům s nejbohatší historií vůbec. Na svědomí mají takové legendy jako Xenon, Speedball nebo Chaos Engine, z novější doby za zmínku rozhodně stojí dvoudílná série akčních RTS Z. Respekt, který si jmenovanými klasikami Bitmap Brothers vybudovali, nám nedovolí pochybovat o slovech jejich šéfa, Mika Montgomeryho, kteří říká: „Tato hra jako první akční RTS přinese zážitek jako ze skutečného bitevního pole, jako první se věnuje psychologii válečného konfliktu namísto sterilní a suché teorie války.“ To zní opravdu zajímavě, a tak si pojďme přiblížit, co všechno Frontline Command nabízí.

WW2: Frontline Command V kampani čítající rovných dvacet pět misí se projdete historií posledních okamžiků doposud největší války, kterou Země zažila: začínáte v létě 1944 a vaším cílem bude postupně v roli Spojenců zatlačit Hitlera zpátky do Berlína. Ze začátku budete rychle postupovat, ke konci vám však pozici ztíží nasazení experimentální techniky zoufalého nacistického Německa.

Na rozdíl od většiny podobných her se Frontline Command věnuje čistě bojové taktice. Nebude vás tedy zatěžovat žádným sběrem surovin ani stavbou budov, jako tomu obvykle bývá: do začátků každé mise dostanete vždy určitý počet jednotek již s plnou výzbrojí a bude jen na vás, jak si s nimi poradíte. Což o to, taktické hry, které podobným způsobem klasické RTS schéma zúžily, už tu byly. Frontline Command ale nabízí ještě něco navíc: unikátní Frontline systém, který naprosto věrně simuluje morálku vašich mužů. Ta se pochopitelně mění v závislosti na úspěších a neúspěších v boji, ale musíte počítat s tím, že každý voják má jen omezený úhel pohledu a neocení vaše úspěchy na druhé straně mapy. Roli hrají i povětrností podmínky a řada dalších faktorů.

Ač to tak na první pohled nemusí vypadat, morálka značným způsobem ovlivňuje průběh hry. Jednotky s dobrou morálkou jsou efektivnější, mohou využívat plnou palebnou sílu a dokonce je jistá šance, že jim takříkajíc „rupne v bedně“ a WW2: Frontline Command provedou hrdinský čin (samostatné vystřílení bunkru plného nepřátel apod.). Horší je to v opačném případě, kdy palebná síla a další schopnosti rapidně klesají, v úplně nejhorší variantě pak jednotka totálně zpanikaří uprostřed bitevního pole a buď se stane zcela bezbrannou, nebo vyrazí hurá stylem vstříc obrovské přesile nepřátel a urychlí si tak cestu na onen svět. Podle Mika Montgomeryho je Frontline Command hrou, kde jsou lidské emoce stejně důležité, jako strategie.

Nastal čas přesunout se k technické stránce věci. Hra běží pod mocným 3D enginem, který umožňuje dynamické změny v herním prostředí – bortící se domy, „úpravy“ terénu tankovými projektily a skvělé efekty výbuchů. Sami se z obrázků rozhozených kolem článku i v naší galerii můžete přesvědčit, že rozhodně bude o co stát. A kdy se ta celá nádhera objeví na pultech obchodů? Datum vydání – podzim letošního roku – zní našim uším jako rajská hudba…