World War II: Panzer Claws

  • 4
Dobrých realtimových strategií z druhé světové není nikdy dost. Když se k tomu přidá ještě atraktivní 3D engine a rozsáhlá kampaň, tak není divu, že se na nejnovější dílko Zuxxez Entertainment těší snad každý milovník malých roztomilých tančíků. Pojďme se tedy podívat, jak hra World War II: Panzer Claws vypadá.
World War II: Panzer Claws

Německou společnost Zuxxez Entertainment asi většina počítačových hráčů znát nebude - je to totiž jedna z poměrně nenápadných poducentksých firem, které investují peníze a zejména know-how do slibných projektů nezávislých vývojářských týmů. O tom, že nenápadná vytrvalost (spolu s poměrně stasným získáním Reality Pump, bývalých TopWare Interactive) může přinést ovoce, svědčí i seznam, na kterých se Zuxxez podílel nebo stále podílí - najdou se tak takové kousky jako Heli Heroes, World War III: Black Gold, Jack Orlando, Troma Project, Earth 2150: Lost Souls nebo právě World War II: Panzer Claws připravovaný ve spolupráci s týmem Initial Images.

Jak již sám název napovídá, odehrává se realtimová strategie Panzer Claws ve válkou rozvrácené Evropě, kdy se po bojištích proháněly početné tankové formace, které svými pásy drtily nebohé pěšáky na krvavou kaši s blátivou polevou. Série kampaní zavede virtuální Guderiany, Pattony, či Žukovy od prvního masivního útoku na SSSR, přes velké bitvy u Stalingradu a Kurska, až World War II: Panzer Claws po vylodění Spojenců v Itálii a Normandii, ústupové operace ve francouzském vnitrozemí až po poslení zoufalý protiútok v Ardenách (komu by nestačilo ani to, může se naplno vyžít v editoru). Podobně jako například Sudden Strike si zakládá na velmi reálném zpracování bojů - hráči se tak mohou kromě skutečných historických tankových i pěchotních jednotek těšit i na takové vychytávky, jako noční boje, kdy je viditelnost drasticky omezená, proměnlivé počasí (déšť dokáže proměnit prašnou cestu v zablácenou past na obrněnou techniku) i jednotlivá roční období, která budou vyžadovat odlišné taktiky boje. Kromě jednotek pozemních se do bitev samozřejmě zapojí i letectvo, jehož přesně cílené útoky dokážou být v rukou zkušeného stratéga smrtící zbraní - za jiných okolností sebevražedné dobývání údolí se za pomoci Sturmoviků a několika baterií kaťuší může stát relativně snadnou procházkou muzeem německé vojenské technicky první poloviny čtyřicátých let.

Ostřílení veteráni 3D realtimovek při zmínce o údolích jistě zbrastřili zrak. Ano, World War II: Panzer Claws poběží v detailní trojrozměrné grafice, která na prvních obrázcích vypadá velmi pěkně. Právě členité mapy plné World War II: Panzer Claws stromů, domků, železnic, silnic budou podle slov autorů jednou z velmi silných stránek celé hry. Takový noční partyzánský přepad německého konvoje, který projíždí po prašné cestě hlubokým zasněženým lesem, je doslova pastvou pro oči i ostatní smysly. Okolní krajinu osvětlují záblesky výbuchů (programátoři speciálně kvůli vícenásobným explozím dlouho upravovali fyzikální model), výkřiky vojáků střídá štěkot ručních zbraní a do toho všeho jen tlumené klikání myší. Vysoký standard si drží i modely jednotlivých jednotek - typ toho kterého tanku se dá velmi snadno určit již při zběžném pohledu, formace pochodujících vojáčků dodávají přesunům punc drsné vojny, a stopy ve sněhu či prachu cest prozrazují, že nepřítel skutečně není daleko.

Podle prvních screenshotů a informací od vývojářů to vypadá, že World War II: Panzer Claws potěší všechny příznivce realističtějších realtimových strategií, které již omrzel Sudden Strike, nebo spíš Combat Mission: Beyond Overlord. Zatím to vypadá, že vývojáři stihnou slibovaný termín dokončení, první čtvrtletí roku 2002, a tak nezbývá než si počkat na to pořádné tankistické jaro. Jak tedy ve zdraví přečkat nehostinnou blátivou Rasputicu? Pouze a jen u World War II: Panzer Claws...