Worms Armageddon

2:26aktualizováno  2. června 2002 5:52
Worms Armageddon
Worms Armageddon

Ano, je tomu tak... Atomový hříbeček, raketová ovečka, zápalná láhev, bedýnka s nářadím a další šílené vymoženosti jsou opět zde!

Worms, worms byla jedna z vůbec nejoblíbenějších her pařanského světa. Pokud si vzpomínáte na Worms I, tak to jsou vzpomínky jistě příjemné. Po nějaké době se společnost TEAM 17 rozhodla, že vydá pokračování. Myslím, že to bylo před dvěma roky, co se mi dostala do ruky hra Worms II. To už jsem konečně vlastnil Sound Blastera 16 a mrňavé repráčky a zažíval jsem u dvojky opravdové blaho. Ten krásný zvuk, ta bláznivá muzika a ještě bláznivější hlášky červíků. Některé hlášky mi připadaly, jako kdyby byly české. Jedna hláška mi dokonce zněla "Bylo mi patnáct". A kdo by samozřejmě mohl zapomenout na skvělá videa. V té době byla 3D grafika neznámou známou. Díky těmto grafickým videím jsem poprvé viděl krásu počítačové grafiky. V té době jich bylo "pouhých" sedm. A v každé z nich byla vidět jedna zbraň kterou máte jako hráč k dispozici. Uvedu malý příklad. Stojí jeden červík, hlídá na mostě. Náhle slyší partu nepřátelských červů za zády. Ubohý červ nemá zbraň a svoje území nevydá jakémukoliv nepříteli. A tak mu zbývá jediná naděje - Kamikadze :o)). Zaváže si na hlavě červený šátek a zajímavým způsobem se rozletí mezi červy. Ti popadají do řeky a statečný červ kamikadze narazí do stromu (???) a vybuchne. Tak tohle byli Worms I a Worms II. A teď k této novince.

Jednoho dne se TEAM 17 rozhodl, že opráší slávu červíků. A tak vydal Worms s rokem výroby 1999. Worms Armaggedon byly velice očekávaným titulem poslední doby. Nejvíce se pak třásli milovníci obou předchozích dílů. A teď , když Worms držím pár hodin po vydání u nás v ruce, tak si říkám, co bude nového na starém tématu. Zasunuji CéDečko do mechaniky a spouštím instalaci. Během ní se objevují něco jako reklamní obrázky, že jsou i Worms na audio kazetě, že je dokonce i nějaký červíkovský pití apod. Po dokončení instalace netrpělivě spouštím hru. Třesu se jak malý kluk. Po spuštění mi nabíhá obrázek společnosti Team 17 a později ještě společnosti Microprose. Po těchto reklamních spotech vidím v horní části obrazovky nápis Worms (v O je značka radiace) a v dolní části obrazovky najede obrázek atomového hříbečku. Po přeskočení mám na obrazovce výběrová menu - pro jednoho hráče, nebo pro 2 hráče na jednom počítači (zřejmě nejlepší věc na celé hře), potom přes Internet, nebo přes kabel. S netrpělivostí spouštím hru pro jednoho hráče a čekám, co se začne dít. Nic... Objevuje se další menu s nabídkou zahrát si rychlovku, jít do tréninku, jít na mise, nebo na DeathMatch. Zkouším spustit mise, ale neúspěšně, neboť hra odmítne mou volbu slovy (přeložím): "Musíš udělat základní trénink." A proto se na to vrhám.

Worms Armageddon

První úkol je sestřelit dva terče granátem. Po nějaké době se mi úkol podaří, na který máte bohužel časový limit, splnit a jdu na druhý. Ten mi nedělá žádné potíže, sestřílet brokovnicí 6 terčů zvládám naprosto v pohodě. Horší už to je s posledním, třetím úkolem - sestřelit bazukou 2 terče (teď se mi určitě smějete, že jsem to napoprvé nezvládl, ale uvidíte, že to není nejlehčí). A tak jsem "zvesela" musel začít znova. Po několika neúspěšných pokusech jsem Wormy vypnul a šel jsem volat šéfredaktorovi. Do telefonu jsem mu řekl, že to je neuvěřitelná ... . Druhý den si říkám, že to musím zkusit ještě jednou. Podařilo se. Zvládl jsem to a už tak silný záporný názor na Wormse jsem neměl. Začal jsem hrát mise a v první misi jsem měl jednoho červa na zničení asi 2 červů... Takže, tolik moje herní zážitky.

A teď, hlavní přednosti a zápory této hry. Velice mě zaujala přítomnost Microprose. Bystřejší vědí, že firma Microprose udělala "Transporta Tycoona", jednu z nejlepších her vůbec. Dále mě velice překvapila grafická stránka celé hry. Velice, pěkné, a kreslené obrázky. Pro mladší generaci to musí být něco jako svátek, ale pro starší hráče je to pouze veselá grafika, kte které se dá říct opravdu hodně, a protože mám ještě hodně místa k psaní, tak do toho.

Grafika, jak jsem se zmínil, je kreslená. Takže ostřílené pařany napraný 3D prostorových pařeb tahle hra moc nenaláká. Ale hráči, kterým chybí více her typu Lucasových adventur "Sam and Max: Hit the Roads" a "Maniac Mansion II", plesají. Dále pro mě bylo velice pozitivní kreslené pozadí ve hře. V menu létaly v pozadí hvězdičky a v každém terénu létají jiné objekty v pozadí. Takže celá hra je vlastně v pohybu. V kresleném pohybu. Ve hře dělají Vaši červíci, když se rozmýšlíte, jaký udělat další tah, skopičinky. Třeba si sundají obočí, dají si ho pod nos a mají knírek. A nebo se začnou zakusovat do podlahy, na které se nacházejí. A když vaši červíci zemřou, tak se na vás podívají smutným pohledem a za chvilku je místo nich jen náhrobek. Takže celkově totéž, co před dvěma minulými díly. Když váš červ spadne do vody, tak vidíte, jak se pomalinku potápí a lapá po dechu. Zapomněl jsem se zmínit o jedné věci: o grafickém demo ve hře. Velice zajímavá věc je, že tam není ani jeden!!! Ano, bohužel. Veliké zklamání na mé straně, ale celkově to jinak s grafikou jde. Když máte třeba nějakou speciální zbraň (zmíním se později), tak si váš červík oblékne speciální oblečení a zbraň použije. Prostě krása. Tak, pryč od grafiky a něco více k hratelnosti.

Return to Krondor
Výrobce: TEAM 17
Distributor: Hasbro Interactive
Minimální konfigurace: P120, 32 MB RAM, HDD 12 MB
Doporučená konfigurace: P200, 64 MB RAM
Verdikt: Worms is back... ale moc nového sebou nepřinesli.
Hodnocení 6/10
Druhá strana mince

by Vreco
I přesto, že jsou to opět jenom staří dobří Wormsi v novém kabátě, rozhodně je tam plno vylepšení, hezčí grafika a šílenější zbraně (miluju splašenou ovcu, beee :o)). Takže pokud jste úchylní jako tahle hra, je 6/10 rozhodně málo.
Hodnocení: 8/10

Předem chci upozornit, že celá hra je vlastně úplně stejná jako minulé dva díly. Velice mě potěšila možnost v Menu jednoho hráče pod názvem Mise. Vlastně vám to řekne, že máte zabít všechny vaše nepřátele na obrazovce. Ale i tak jsem od toho čekal trochu víc. Některé úkoly pro Vás mohu být zábavné, nebo snad dokonce i poučné: nezačínejte si nic s červy!!! Další velkou předností jsou vaše zbraně. Velice se mi zalíbily nové zbraně na útok z blízkosti. Jedna z nich je třeba Battle Bat. Je to Baseballová pálka. Když stojíte u nějakého červa a použijete tuto zbraň a podaří se Vám dobře odpálit, tak se ozve zvuk jako při dobrém odpalu v profesionální lize Baseballu. Prostě ten zvuk je dobře známý. A nebo také vylepšení starých zbraní. Nyní dokonce vaše Ovečka může i létat ke vzdáleným cílům vašeho již tak dost nezdařeného útoku. A nebo přítomnost nové výbušniny, zápalné lahve (na červíky ve skupině přímo skvělé), a nebo nového zvířátka, skunka :o))) Mezi nové vymoženosti patří také nářadí. V této bedničce se nachází třeba Jet, což znamená, že když se nacházíte ve vyhloubené díře, tak se pomocí tohohle přístroje dostanete nahoru. Pak samozřejmě nemůžou chybět lana, padáky apod. Vlastně, jen pár vylepšení. Takže celkově vzato, napoprvé vás to moc nenadchne, ale později si ji oblíbíte.