Blizzard možná až trochu pozdě pochopil, že bitvy mezi hráči jsou důležitým aspektem, bez které se žádné MMORPG s ambicemi neobejde. Nejdříve připravil bitevní pole. Teprve s příchodem Burning Crusade ale lze říci, že si pánové v Blizzardu sedli a vymysleli systém, jenž si mohou užít i hráči, kteří nemíní u počítače prosedět 10 hodin denně (nebude důležitý čas, ale výhry). Pokus o oživení "world pvp" jsme zaznamenali již v jednom z předešlých obsahových patchů, jenž do dvou okrajových zón přidal věže, o které se bojuje. Toho se autoři drží i nadále a tak v podstatě každá zóna v Outlandu obsahuje boj o věže, bunkry a podobně. Výsledkem je (opět) buff, jenž zvyšuje tentokrát damage.
Zatímco přebarvování bunkrů zní suše, v případě bombardování se dá užít kopa legrace, pokud se domluvíte s několika dalšími hráči.
V jedné ze zón se bojuje přímo o město, či spíše vesnici. Tu hlídá 15 stráží frakce, která vesnici ovládla. Protistrana se snaží vesnici získat zpět a to pomocí bombardování. V okolí se totiž nacházejí čtyři stanoviště – ty lze jednoduše ovládnout a posléze vás létající pták vezme na vyhlídkový let. Zároveň hráč získá deset bomb, jež jednoduše shazuje jak na stráže, tak nepřátelské hráče. A naše dojmy? Zatímco přebarvování bunkrů zní suše, v případě bombardování se dá užít kopa legrace, zejména pokud se domluvíte s několika dalšími hráči.Nejdůležitější novinkou jsou ale arény. Buď složíte daný obnos peněz, utvoříte pevný tým a za danou časovou periodu se zkusíte stát těmi nejlepšími, čímž získáte body a přístup k zajímavé výbavě (vše jen pro hráče na úrovni 70). Nebo si zkrátka půjdete zahrát klasický skirmish, bez bodového hodnocení, jen pro ten pocit z boje a zábavu. V arénách se utkávají týmy 2v2, 3v3 a 5v5.
Vstupem do arény přijde bojovník o všechny buffy a bonusy, nicméně má k dispozici všechna (povolená) kouzla (a schopnosti), tedy i ta, na kterých bežel cool down. Než se dveře arény otevřou, disponuje nekonečnou manou na to, aby nabuffoval sebe i svoje spolubojovníky. Hráči jsou v napětí do poslední chvíle, protože teprve po otevření brány zjistí, kterým povoláním vlastně čelí. V betaverzi jsme otestovali nejvíce zápasů 2v2. Nic jako univerzální strategie nefunguje, vynalézavostí lze porazit i silnější soupeře, přesto je patrné, že dříve již tak silná povolání a určité specializace jsou i nadále těžko porazitelné (shadow priest, beast master hunter, warlock). Pravdou ale zůstává, že naše zkušenosti nejsou podloženy bitvami na úrovni 70, kde mnohá povolání získají zásadní kouzla.
Bitvy jsou rychlé, netrvají dlouho, a i tady záleží především na vhodné skladbě jednotlivých povolání, sehranosti a domluvě.
Utvořil jsem tým s dalším druidem (on feral, já balance specializace). První bitva byla jednoduchá, potkali jsme dva elfí bojovníky. Jednoho jsem zakořenoval, čímž byl vyřazen na pár drahocenných sekund z boje, zatímco na druhého jsme soustředili veškeré útoky. V okamžiku, kdy první bojovník padl, se druhému podařilo vyprostit se z kořenů a jelikož mé životy byly zhruba na polovině, okamžitě se vrhnul na mě. Naštěstí mě zachránilo léčící kouzlo od druhého druida a společně jsme jednoho nepřítele již hladce umlátili. O několik kol později jsme potkali dva shadow priesty, ale ty jsme i přes dobrou týmovou domluvu porazit nedokázali. Vlastně se nám nepodařilo zabít ani jednoho :-). Proti warlockům se mi jako balance druidovi osvědčilo nové kouzlo Force of Nature, které vyvolá tři útočící stromy. Ty zejména magicky založeným povolání dokáží znepříjemnit život. Ve výsledku jsem si bitvy v arénách zamiloval. Sehnat jednoho kamaráda nedá tolik práce a je to mnohem lepší, než se mordovat s neschopným týmem na bitevním poli. Bitvy jsou rychlé, netrvají dlouho, a i tady záleží především na vhodné skladbě jednotlivých povolání, sehranosti a domluvě. Arény obsahují sloupy, jedna třeba most, takže lze se ukrývat a využívat tak terén ve svůj prospěch. První instance v OutlanduNejenom PvP živ je avatar, proto jsme vyzkoušeli první instanci v Outlandu – Hellfire Citadel, The Blood Furnance (61-63). Pro lepší přehled doporučuji interaktivní mapu Outlandu. Je určená pro dobře vybavené hráče na úrovni 60, zhruba na úrovni T1/T2. Na principu fungování instance se nic nezměnilo – několik skupin nepřátel, boss, další skupiny nepřátel... Atmosféra byla vynikající, autoři si zjevně oblíbili pouštění hlášek místních bossů, které se ozývají po instanci. První bossík se jmenuje The Maker, vypadá přesně jako Frankenstain. Jeho specialitou je občasné ovládnutí mysli některého z hráčů, nicméně taktika je klasická: umlátit. Broggok připomíná chobotnici se zlýma očima a velkou žravou tlamou. Boj je o něco zajímavější. Z postranních mříží postupně vylézají potvory, které je třeba zlikvidovat. Teprve po několika vlnách přijde boss. Záleží hlavně na výdrži. Poslední boss má několik pomocníků, sám pak dělá AoE. A vypadla nám z něj docela slušná sekera, posuďte sami z obrázku. Na závěr snad jednu špatnou zprávu, zahraniční zdroje hovoří o tom, že letos se již BC nedočkáme.
Aktualizováno 24.9.2006: Blizzard dnes oficiálně potvrdil datum vydání - leden 2007. Více v žurnálové zprávě.