Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

WoW: Burning Crusade info #3

  12:01aktualizováno  12:06
V dnešním článku se podíváme na naše dojmy z bitev v Arénách, world PvP a nakoukne me i do první instance v Outlandu!

  • 1. díl - startovací zóny, tance, Outland + videostream
  • 2. díl - vychytávky, zóna Draenei + videostream (jízda na Elekkovi, prohlídka hlavního města)

    Arény a PvP vůbec
    WoW: Burning Crusade

    Blizzard možná až trochu pozdě pochopil, že bitvy mezi hráči jsou důležitým aspektem, bez které se žádné MMORPG s ambicemi neobejde. Nejdříve připravil bitevní pole. Teprve s příchodem Burning Crusade ale lze říci, že si pánové v Blizzardu sedli a vymysleli systém, jenž si mohou užít i hráči, kteří nemíní u počítače prosedět 10 hodin denně (nebude důležitý čas, ale výhry). Pokus o oživení "world pvp" jsme zaznamenali již v jednom z předešlých obsahových patchů, jenž do dvou okrajových zón přidal věže, o které se bojuje. Toho se autoři drží i nadále a tak v podstatě každá zóna v Outlandu obsahuje boj o věže, bunkry a podobně. Výsledkem je (opět) buff, jenž zvyšuje tentokrát damage.

    Zatímco přebarvování bunkrů zní suše, v případě bombardování se dá užít kopa legrace, pokud se domluvíte s několika dalšími hráči.

    V jedné ze zón se bojuje přímo o město, či spíše vesnici. Tu hlídá 15 stráží frakce, která vesnici ovládla. Protistrana se snaží vesnici získat zpět a to pomocí bombardování. V okolí se totiž nacházejí čtyři stanoviště – ty lze jednoduše ovládnout a posléze vás létající pták vezme na vyhlídkový let. Zároveň hráč získá deset bomb, jež jednoduše shazuje jak na stráže, tak nepřátelské hráče. A naše dojmy? Zatímco přebarvování bunkrů zní suše, v případě bombardování se dá užít kopa legrace, zejména pokud se domluvíte s několika dalšími hráči.

    WoW: Burning Crusade Nejdůležitější novinkou jsou ale arény. Buď složíte daný obnos peněz, utvoříte pevný tým a za danou časovou periodu se zkusíte stát těmi nejlepšími, čímž získáte body a přístup k zajímavé výbavě (vše jen pro hráče na úrovni 70). Nebo si zkrátka půjdete zahrát klasický skirmish, bez bodového hodnocení, jen pro ten pocit z boje a zábavu. V arénách se utkávají týmy 2v2, 3v3 a 5v5.

    Vstupem do arény přijde bojovník o všechny buffy a bonusy, nicméně má k dispozici všechna (povolená) kouzla (a schopnosti), tedy i ta, na kterých bežel cool down. Než se dveře arény otevřou, disponuje nekonečnou manou na to, aby nabuffoval sebe i svoje spolubojovníky. Hráči jsou v napětí do poslední chvíle, protože teprve po otevření brány zjistí, kterým povoláním vlastně čelí. V betaverzi jsme otestovali nejvíce zápasů 2v2. Nic jako univerzální strategie nefunguje, vynalézavostí lze porazit i silnější soupeře, přesto je patrné, že dříve již tak silná povolání a určité specializace jsou i nadále těžko porazitelné (shadow priest, beast master hunter, warlock). Pravdou ale zůstává, že naše zkušenosti nejsou podloženy bitvami na úrovni 70, kde mnohá povolání získají zásadní kouzla.

    Bitvy jsou rychlé, netrvají dlouho, a i tady záleží především na vhodné skladbě jednotlivých povolání, sehranosti a domluvě.

    WoW: Burning Crusade Utvořil jsem tým s dalším druidem (on feral, já balance specializace). První bitva byla jednoduchá, potkali jsme dva elfí bojovníky. Jednoho jsem zakořenoval, čímž byl vyřazen na pár drahocenných sekund z boje, zatímco na druhého jsme soustředili veškeré útoky. V okamžiku, kdy první bojovník padl, se druhému podařilo vyprostit se z kořenů a jelikož mé životy byly zhruba na polovině, okamžitě se vrhnul na mě. Naštěstí mě zachránilo léčící kouzlo od druhého druida a společně jsme jednoho nepřítele již hladce umlátili. O několik kol později jsme potkali dva shadow priesty, ale ty jsme i přes dobrou týmovou domluvu porazit nedokázali. Vlastně se nám nepodařilo zabít ani jednoho :-). Proti warlockům se mi jako balance druidovi osvědčilo nové kouzlo Force of Nature, které vyvolá tři útočící stromy. Ty zejména magicky založeným povolání dokáží znepříjemnit život. Ve výsledku jsem si bitvy v arénách zamiloval. Sehnat jednoho kamaráda nedá tolik práce a je to mnohem lepší, než se mordovat s neschopným týmem na bitevním poli. Bitvy jsou rychlé, netrvají dlouho, a i tady záleží především na vhodné skladbě jednotlivých povolání, sehranosti a domluvě. Arény obsahují sloupy, jedna třeba most, takže lze se ukrývat a využívat tak terén ve svůj prospěch.

    Warsong Howling Axe
    WoW: Burning Crusade

    První instance v Outlandu
    WoW: Burning Crusade Nejenom PvP živ je avatar, proto jsme vyzkoušeli první instanci v Outlandu – Hellfire Citadel, The Blood Furnance (61-63). Pro lepší přehled doporučuji interaktivní mapu Outlandu. Je určená pro dobře vybavené hráče na úrovni 60, zhruba na úrovni T1/T2. Na principu fungování instance se nic nezměnilo – několik skupin nepřátel, boss, další skupiny nepřátel... Atmosféra byla vynikající, autoři si zjevně oblíbili pouštění hlášek místních bossů, které se ozývají po instanci. První bossík se jmenuje The Maker, vypadá přesně jako Frankenstain. Jeho specialitou je občasné ovládnutí mysli některého z hráčů, nicméně taktika je klasická: umlátit. Broggok připomíná chobotnici se zlýma očima a velkou žravou tlamou. Boj je o něco zajímavější. Z postranních mříží postupně vylézají potvory, které je třeba zlikvidovat. Teprve po několika vlnách přijde boss. Záleží hlavně na výdrži. Poslední boss má několik pomocníků, sám pak dělá AoE. A vypadla nám z něj docela slušná sekera, posuďte sami z obrázku. Na závěr snad jednu špatnou zprávu, zahraniční zdroje hovoří o tom, že letos se již BC nedočkáme.

    Aktualizováno 24.9.2006: Blizzard dnes oficiálně potvrdil datum vydání - leden 2007. Více v žurnálové zprávě.

  • Autor:


    Nejčtenější

    Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

    Mashinky

    V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

    RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

    Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

    Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



    Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

    Cuphead

    Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

    RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

    Lust for Darkness

    Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

    KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

    Far Cry 5

    Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

    Další z rubriky

    Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

    Metro: Exodus

    O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

    Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

    We Happy Few

    Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

    Návrat mistra hororu. Fanoušci Cthulhu se mohou těšit na dvě nové hry

    E3 2018

    Pokud máte rádi hororové hry, tak byste si neměli nechat ujít chystané Call of Cthulhu a The Sinking City. Obě jsou...



    Najdete na iDNES.cz