X-box - hardwarový zázrak od Microsoftu

  • 88
Ještě jsme ani pořádně nestačili zaregistrovat příchod 128-bitového ""Soňáčka"" - Playstation 2, kterého se za první dva dny prodalo téměř milión kusů a už tu máme žhavé novinky o dalším herním hardwarovém zázraku. Tentokrát v podání Microsoftu pod tajemným názvem ""The X-BOX"".
Logo Microsoftu

Ještě jsme ani pořádně nestačili zaregistrovat příchod 128-bitového "Soňáčka" - Playstation 2, kterého se za první dva dny prodalo téměř milión kusů a už tu máme žhavé novinky o dalším herním hardwarovém zázraku. Tentokrát v podání Microsoftu pod tajemným názvem "The X-BOX". Jedná se o připravovanou "internetovou konzoli", která by měla oslovit právě ten typ zákazníků kteří nevyužívají ostatních současných "počítačových" produktů Microsoftu. Co uvnitř krásné tajemné skřínky najdeme? Pojďme se nyní podrobně podívat na to, co pro nás chlapci z technického výzkumu připravují.

Srdce bije pod značkou AMD
Technici z Microsoftu plánují svůj systém postavit na v současnosti velmi vyspělých procesorech Athlon od firmy AMD, které budou využívat 0,18 mikronovou technologii. Velmi se však spekuluje o rychlosti tohoto procesor, jelikož smělé hlasy se ohání rychlostí, která má údajně být vyšší než 1GHz! Celý systém má být navíc podpořen přítomností 64 MB RAM paměti. Každopádně si myslím, že reálná, víc než dostačující, rychlost procesoru pro obdobné herní zařízení je okolo 500 MHz. Vše je ještě ve vývinu, takže nám nezbývá než se nechat překvapit.

Malíř obrázků
Tou asi největší zbraní těchto herních konzolí proti současným PC je podstatně dokonalejší schopnost zobrazování 3D a jiných grafických efektů. Je tedy velmi zajímavé, že doposud nebyl vybrán oficiální grafický 3D akcelerátor pro toto zařízení. Velmi žhavým kandidátem může být nVidia GeForce 256. Mimo hru však nezůstávají ani renomované společnosti jako je 3Dfx, S3 nebo ATI. Domnívám se, že nynější rivalství o to, kdo přijde s nejlepším projektem a získá kontrakt na dodávku grafických komponent pro X-Box, tomuto projektu jen prospěje. S určitostí se však ví, že celý "zobrazovací systém" této konzole bude založen na GigaPixel čipsetu. O této technologii, která by měla X-Boxu vážně přispět k výkonu, se již vážně mluví někdy od poloviny října loňského roku, ovšem do dnešní doby američtí specialisté neuvolnili žádné podrobnější informace, kterak vše do systému zakomponují. Procesorek, který má mít na starosti celé grafické rozhraní se prozřetelně jmenuje GP-1 a je založen na Giga3D architektuře, která moduluje scény na polygonové bázi a plně podporuje Direct3D a OpenGL.

Z dalších základních specifikací je rozhodně pozitivní přítomnost DVD přehrávače, který bude jistě multifunkčně využitelný - např. přehrávání filmových DVD, pochopitelně audio CD apod. Za povšimnutí stojí také 4GB HDD. Pevný disk a veškerá data na něm uložená bude spravovat "Windows-derived OS", o kterém se bohužel zatím nikde výrobce nezmiňuje. Nezbytnou součástí je také modem 56kbps s podporou V.90, aby mohli vaše herní kvality ocenit i vzdálenější protihráči, pomocí konektivity hry přes Internet.

Nezajímavou informací je také cena. Microsoft si vytýčil za cíl postavit konzoli, která bude stát okolo 150 USD. Nepředpokládám však, že MS bude této systém po hardwarové stránce dotovat a se zcela chladným svědomím si dovolím tvrdit, že koncová cena podle mých odhadů nebude pod hranicí 300 USD.


Témata: Microsoft