Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

X06: Sex ve Fable 2

  12:00aktualizováno  29. září 3:29
Již první hra Fable slibovala velké věci na hranici revoluce. Tehdy to ale zas až tak úplně nevyšlo, nicméně zdá se, že opravdný pokus na novém hardwaru bude o to údernější. Peter Molyneux se totiž zase jednou zamyslel.

Peter Molyneux prezentuje Fable 2 Vedle stojanů s hrami se v objektu, kde se odehrával druhý den letošní X06 nacházelo i několik malých místnůstek, v nichž byly prezentovány ty potenciálně největší pecky pro Xbox 360, které se na nás v budoucnu chystají. Po úvodních zmatcích z předchozího dne, kdy nám bylo oznámeno, že se takové schůzky vůbec konají, ale že je potřeba se na ně nahlásit, přičemž zbývalo zoufale málo posledních míst, se ukázalo, že je v zásadě úplně jedno, kdo kdy kam přijde, protože celý čtvrtek byl zorganizován tak parádně, že jediná fronta, kterou jsme za celý den zaznamenali, se vytvořila u poledního bufetu. Nic tedy nikomu nebránilo, aby zašel na kteroukoliv z prezentací, které probíhaly ve zhruba půlhodinových intervalech, takže sotva jste vylezli z jedné a utřídili si své poznámky, už se otevíraly některé z vedlejších dveří a lidé, kteří to celé měli pod patronátem vás zvali na prezentaci další. Nerad bych mluvil za někoho jiného, ale myslím si, že se v celé naši české výpravě nenašel nikdo, kdo by z toho nebyl na větvi. Zkušenost z E3 totiž říká, že na podobných akcích je všude narváno, v zásadě se nedá pohnout a pokud nemáte asi tak 120 nejrůznějších průkazů, tak vás málem nepustí ani na toaletu. Organizace celé akce byla zkrátka naprosto vynikající.

Fable 2 Díky tomu jsme samozřejmě rovněž využili možnosti nechat si některé z budoucích hitů odprezentovat samotnými vývojáři a nasát o nich nové informace. Asi největší zájem byl o prezentaci Fable 2, kterou vedl sám Peter Molyneux, na níž sice nebylo ukázáno kromě několika koncept artů zhola nic, ale dozvěděli jsme se suverénně nejšťavnatější věci. Peter je navíc velmi charismatický člověk, a tak při jeho přednesu člověk vůbec neměl pocit, že by se mu někdo snažil podsunout kdejaký blábol, ale spíše jakoby Peter vyprávěl svým známým historky z práce.

Pojďme ale již k věci. Hned zkraje Peter řekl, že her s podobným konceptem jako první Fable je dnes již celá řada, a tak bylo potřeba do pokračování zahrnou plno nových věcí. Nejde ale pouze o prosté vylepšování grafiky, rozšiřování herní plochy či natahování herní doby. Cílem je vytvořit svět, v němž bude možné dělat i to, co by lidi normálně nedělali a ve hře je asi ani dělat nebudou. Bude zde tak spousta věcí, které hráč vlastně ani neuvidí, protože jeho přirozenost mu nedovolí, aby ho vůbec napadlo něco takového zkoušet. Hra se opět bude odehrávat v průběhu několika desítek let a prakticky každý náš čin bude mít dopad na to, co se bude dít dál. Ilustrováno to bylo na příkladu obrázku, na němž bylo jakési tábořiště. K němu v průběhu hraní přijdete a něco tam uděláte a na základě toho tam třeba za patnáct let bude stát již vesnice nebo dokonce Peter Molyneux prezentuje Fable 2 město, případně tam nebude vůbec nic a místo bude zarostlé keři a stromy. Jediné, co by nemělo fungovat je to, že byste celý herní svět dovedli kompletně ke zkáze, takže když přijdete do města, můžete tam dělat, co chcete, ale tábořiště se z něj již nikdy nestane.

Řeč sice byla o tom, že ve hře bude plno věcí, které lidi vlastně ani nenapadne dělat, ale rozhodně do této kategorie nepatří sex. Dokonce si budete moci zvolit jak bezpečný bude. Když budete chtít, založíte si rodinu, když ne, tak ne. Všechny přítomné pak pobavili následné Peterovo oznámení, že ve hře bude možné hrát jak za muže, tak i za ženu, takže Fable 2 bude první hrou, v níž může váš avatar otěhotnět :-). S tím ale samozřejmě souvisí i to, že se budete případně starat nejen o to, kde koho pozabíjíte, ale i o svou vlastní rodinu. Zkrátka třeba takhle přijdete „z práce“ a okamžitě se k vám nahrnou děcka a začnou vás vítat, zkrátka jako v normálním životě. Sympatické tedy je, že se tvůrci Fable 2 skutečně nepokouší vytvořit pouze gigantický svět, ale snaží se jít kupředu detailním zpracováním vztahů mezi jednotlivými událostmi a činy, kdy vše, co se ve hře stane, má svůj důsledek a to samozřejmě ne pouze v rovině toho, co aktuálně děláte na obrazovce, ale i v dlouhodobém horizontu desítek let. Co se týče ale „klasických“ featurek, nedrží se tým okolo Fable 2 vůbec při zemi. Zatímco v Fable 2 GTA můžete vlastnit sem tam nějaký podnik, ať už vyřvaný nebo jiný, ve Fable 2 budete moci vlastnit úplně všechno. Vše, co ve hře bude, to může být vaše – každý dům, každý dungeon, či kdejaký hektar lesa. Nejen v důsledku toho pak může hráč svými činy do budoucna ovlivňovat nejen lokální události, ale i vývoj celých zdejších regionů.

Velmi zajímavý přístup byl zvolen i k chování vaší postavy, které samozřejmě ovlivňuje sám hráč. Můžete tedy být hodní nebo zlí. Samozřejmě ne pouze v rovině, že někoho zabijete nebo necháte žít. Krutost zde totiž bude o to krutější, pokud se bude odehrávat pouze na řekněme verbální úrovni. Uveden byl opět příklad s vaší rodinou. Přijdete domů a děti vás začnou nadšeně vítat, ale budou chtít peníze, protože mají hlad. Dáte jim je nebo jim s kusem masa v ruce řeknete, že nedostanou nic? Nebo jim v případě, že budete bohatí, splníte každé přání a necháte z nich vyrůst tlusté rozežrané fracky? Je to na vás, na nás bylo vás informovat, že videoherní krutost se zkrátka nemusí poměřovat pouze počtem rozmašírovaných nepřátel.

Již z těchto prvních informací je tedy zřejmé, že Fable 2 bude do značné míry přelomovou hrou. Jasně o prvním dílu se to tvrdilo taky,ale bereme to tak, že napoprvé si Peter osahal vývoj pro konzole a když teď má k dispozici ještě mnohem výkonnější železo, trefí se tentokrát již přímo do černého. Další informace bychom se měli dozvědět zkraje příštího roku, kdy snad budou ukázány i první in-game obrázky a nová videa. Prozatím se v tomto článku tedy musíme spokojit s prvními arty, případně s leto3n9m E3 trailerem.

Index očekávání: 95%



Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

RECENZE: Máte dost času? Octopath Traveler je pamětihodný JRPG zážitek

Octopath Traveler

Horko těžko byste hledali očekávanější hru na hrdiny pro hybridní mašinku Nintendo Switch než japonský Octopath...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz