Xanadu Next je jednou z nejočekávanějších současných her pro N-Gage. V aktuálních seznamech distributorů by se měl objevit brzy, a to již v červnu. Pakliže vám název hry připomíná něco z minulosti, není to žádná náhoda. Xanadu Next není vyloženým nováčkem žánru a svou popularitu získá určitě i díky úspěšné PC herní sérii, která v osmdesátých letech obšťastňovala tehdejší pařmeny. Xanadu Next, na rozdíl od předchozích dílů „Xanadu série“, disponuje akčnějším projevem, který se během posledních let stal v žánru RPG velmi žádaným vylepšením.
Monstra se respawnují, což by zdánlivě mohlo vnášet do hry jistou dávku stereotypu, ale úroveň monster se zvyšuje.
V rozsáhlém epickém příběhu hraje prim legendární meč zvaný Dragon Slayer, který jako jediný je zbraní schopnou porazit nepřátelského a démonického King-Dragona, představujícího hrozbu pro okolní země. Cestování beze zbraní je čirým nesmyslem, zvláště pak v nebezpečím prolezlých lokacích, mezi něž světy japonských RPG rozhodně patří. Z toho titulu je prozíravé vybavit hrdinného reka alespoň základní výzbrojí. V úvodu hry nebude výběr adekvátní výstroje těžkým oříškem, poněvadž každý předmět ve hře vyžaduje jistou úroveň dovedností postavy. Kupříkladu pro používání obyčejného štítu, který zvýší obranu postavy o dva body, je nutné disponovat 6 body síly a 6 body zručnosti. Velký „Kite Shield“, který doplňkově zvyšuje zručnost držitele o 32 bodů, ke svému užívání vyžaduje zkušenějšího bojovníka, který disponuje 15 body síly a 21 body zručnosti. Jak je vidět, z novice hrdina přes noc nevyroste, ale neztrácejte hlavu. I s malým kašpárkem se dá dělat velký cirkus a i s obyčejnou zbraní můžete porazit spoustu nepřátelských stvoření.Hlavní hrdina, který svou pouť začíná v malém městečku Town of Marion Berc, získá zmíněný Dragon Slayer už po splnění prvního questu, kterým je vcelku jednoduché nalezení ztracené dcery zdejšího starosty. V prvopočátku ovšem nemá meč žádnou větší potenci – ta se projeví až mnohem později. V úvodní lokaci získá hráč kromě uvedeného základní informace o herním systému a dozví se, kterak zacházet s jednotlivými dovednostmi a výbavou. Magie sama je už od doby zrodu RPG jejich neoddělitelnou součástí, stejně jako inventář či možnost úpravy vlastností postavy, takže není divu, že se v rozličných podobách vyskytuje i zde.
Nelineární průchod jednotlivými herními lokacemi závisí na způsobu řešení různorodých questů.
Abyste měli k soubojům s nepřátelskými monstry dostatek příležitostí, je do hry aplikováno celkem devatenáct odlišných druhů kreatur a tři extrémně náročné finální nestvůry. Monstra se při znovunavštívení lokací respawnují, což by zdánlivě mohlo vnášet do hry jistou dávku stereotypu. Aby se opakované souboje nestaly nudnou záležitostí, zvyšuje se úroveň monster současně s růstem schopností hlavního hrdiny. Pokud jde o vlastnosti hlavní postavy, potěšující je, že s nimi lze libovolně experimentovat. Není nutné slepě preferovat zdokonalení útočných schopností, neboť prospěšný může být i trénink dalších atributů, kterými jsou kromě útočnosti a obranyschopnosti zručnost, odolnost nebo schopnost zacházení s magií a předměty. Vylepšovat lze však nejen specifické vlastnosti hrdiny, ale také jeho výstroj. Herní nabídka čítá velké množství odlišných typů zbraní, brnění či podpůrných předmětů a k jejich získání vedou různé cesty, z nichž nejjednodušší je návštěva zbrojaře a nejtěžší boj na život a na smrt.
Jak již bylo řečeno, příběh odehrávající se ve hře je velmi rozsáhlým dílem a tomu odpovídá i velikost herního světa. Nelineární průchod jednotlivými herními lokacemi závisí na způsobu řešení různorodých questů, které jsou před hráče stavěny coby vstupenky do následujících úrovní. Rozhovory s NPC postavami jsou odjakživa základním zdrojem informací, a proto i zde tvoří podstatnou součást herního dění. Aby se hráč dobře orientoval v poměrně rozsáhlé lokalitě, slouží mu k navigaci malý radar v horním levém okraji displeje.
|
Grafické zpracování herních lokací i aktérů příběhu je velmi příjemné a kvalitativně je lze přirovnat k tomu nejlepšímu.
Využití bluetooth propojení více přístrojů je omezeno na real-time obchodování s bonusovými kartami získanými ve hře. N-Gage Arena pak umožňuje hráči ukládat, či stahovat dosažená skóre, případně i aktuální uložené herní pozice.Nejen chválou živ je recenzent a jen málo titulů projde testem bez zjištění nedostatků. Výjimkou není ani Xanadu Next. Zásadní výtku je možno směřovat na systém aktivace rozhovorů, které by dle očekávání a současných zkušeností vývojářů měly začínat až po stisku akčního tlačítka. Dialog však začíná již při přiblížení se ke konfrontované postavě, což pak způsobuje časté opakování rozhovoru v případě, že se neúspěšně pokusíte projít v těsné blízkosti NPCéčka. Rovněž není příliš uspokojivým faktorem způsob ukládání pozic, které je omezeno na noclehárny, v nichž během spánku hrdina obnovuje zásoby zdraví (HP) a magické energie (MP). I přes uvedené malé chybky je ale Xanadu Next předurčen stát se stejně populárním herním skvostem, jako jeho postarší soukmenovci. Zdali se tento záměr zdaří, se dozvíme co nevidět.
Xanadu Next | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|