Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xbox bude v Čechách až v roce 2002!

  12:00aktualizováno  8:41
Ačkoliv se původně spekulovalo o tom, že Xbox se bude vyrábět v České republice, skutečnost je nakonec zcela jiná. Nová konzole Microsoftu se u nsá totiž nejenže nebude vyrábět, ale ještě se jí dočkáme až půl roku po USA a Japonsku, navíc s pomalejším grafickým čipem, než se původně očekávalo.

Oficiální logo Xboxu

Koncem minulého týdne ve své tiskové zprávě společnost Microsoft oznámila, že její herní konzole nové generace Xbox budou v České republice, stejně jako v celé Evropě, k dispozici nejdříve v prvním čtvrtletí roku 2002, přičemž v USA a v Japonsku bude Xbox v prodeji již od podzimu příštího roku. Potvrzuje se tak pro nás neblahý trend, podle nějž to vypadá, že evropský trh není pro výrobce herních konzolí nijak zvlášť zajímavý, neboť i v případě PlayStation 2 byla Evropa posledním regionem, na nějž se tato herní platforma dovážela.

I v otázce výroby nové herní konzole udělal Microsoft minulý týden jasno. Až dosud existovala naděje, že se Xboxy budou vyrábět v České republice v nově stavěné továrně firmy Flextronics International v blízkosti Brna. Nakonec však fiktivní souboj s Českou republikou vyhrálo Maďarsko a Xboxy bude montovat tamní pobočka Flextronicsu, přičemž druhá „továrna na Xboxy“ bude v Mexiku.

Výčet negativních zpráv pro Čechy těšící se na tuto novou konzoli však bude pokračovat i nadále. Grafický chip Xboxu, který dodává nVidia, totiž nepoběží na 300 MHz, jak se původně uvádělo, ale „pouze“ na 250 MHz. 3D Xchip, jak byl grafický procesor pojmenován, pak díky tomuto „zeštíhlení výkonu“ zvládne vykreslit jen 125 namísto původně ohlašovaných 150 M polygonů za sekundu. I přesto je však téměř 2x výkonnější než grafický čip v Sony PlayStation 2.

Ostatně celkový výkon Xboxu hravě překoná konkurenční Sony PlayStation 2 i připravovanou Nintendo GameCube, která se na trhu objeví zhruba ve stejném období jako Xbox. Srdcem Xboxu totiž bude procesor Intel s frekvencí 733 MHz a 64 MB operační paměti DDR. Xbox tedy bude mít oproti Xboxu i dvojnásobně velkou operační paměť a tím pádem i propustnost, která dosáhne 6,4 GB/sec.

Dost však bylo technické specifikace a rychlostí, vraťme se k aktuálním informacím z kuchyně Microsoftu a k tiskové zprávě. „Zhruba rok před uvedením Xboxu na trh Microsoft již velmi pokročil v zajišťování podpory od komunity vývojářů a prodejců her. Podepsal již více než 200 smluv s nejlepšími světovými vývojáři a vydavateli her na vytvoření her pro Xbox. Nedávno byla např. ohlášena dohoda se společností Electronics Arts o přípravě až deseti titulů pro období uvádění Xboxu na trh.“ (BonusWeb informoval)

Microsoft si tudíž kromě nejlepších technických parametrů zajistil také silnou základnu kvalitních herních titulů od vývojářů těch nejzvučnějších jmen a jediným problémem tak může být nedostatek jeho nových konzolí, stejně jako se tomu stalo v případě PlayStation 2. “Naším cílem je zajistit úspěšné uvedení Xboxu, dobře zorganizované a s maximální podporou. I proto jsme si vybrali Flextronics, díky němuž dokážeme záměrným rozfázováním uvádění produktů na trh lépe zajistit uspokojení specifických požadavků trhu v jednotlivých regionech světa,” uvedl Robbie Bach, senior viceprezident herní divize a hlavní manažer pro Xbox (CXO) společnosti Microsoft. Modleme se tedy, abychom v prvním kvartále roku 2002 Xbox skutečně sehnali bez problémů a neopakovala se situace s PlayStation 2.

Autor:


Témata: Intel, Microsoft, Sony, Xbox


Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.