Rozhovory poskytované ku příležitosti uvádění nového hardwaru na trh bývají jen málokdy zajímavé. Zástupci vydavatele je využívají spíš jen jako reklamní prostor, kde se snaží čtenáře přesvědčit, proč je zrovna to jejich řešení tím vůbec nejlepším.
Jeden z hlavních architektů Xboxu Saemus Blackley ovšem v roce 2001 opustil klasické PR fráze a v rozhovoru pro noviny Eastside Journal podpořil vydání prvního modelu dnes už zavedené série konzolí neobvyklým argumentem. „Hraní je jako masturbace. Každý to dělá, ale nikdo o tom nechce mluvit nahlas,“ vystihl Blackley tehdy prudce rostoucí popularitu online hraní, které mělo být (a také bylo) právě jedním z největších taháků Xboxu.
Tuto hlášku nedávno použila i novinářka Dina Bassová z magazínu Bloomberg a opět tím vzbudila menší rozruch. Když si ji lidé začali ve velkém sdílet, přiznala, že není z její hlavy, a správně označila jejího původního autora.
Blackley si pak na to konto zavzpomínal, že mu toto vyjádření tehdy přineslo spoustu problémů a málem kvůli němu dostal i výpověď. „Nějaký konzervativec z vedení si to přečetl a byl jsem předvolaný na kobereček. Bill Gates a Steve Ballmer byli tehdy VELMI rozrušeni,“ zavzpomínal na dobu před dvaceti lety.
Svérázný návrhář však nakonec svůj průšvih vyžehlil a bývalí ředitelé rozhodně nemusí litovat, že se jeho služeb nevzdali. Xbox sice dodnes za konkurenčním Playstationem v prodejích zaostává, ale herní divize je jednou z nejúspěšnějších poboček Microsoftu.