XCOM 2

XCOM 2 | foto: Firaxis

XCOM 2 počítá s plnou podporou modifikací, prodlouží hře život o roky

  • 1
Na podzim vyjde pokračování strategie XCOM, které ukáže svět, v němž lidstvo prohrálo válku s mimozemšťany. Vývojáři počítají s tím, že dají fanouškům k dispozici veškeré své nástroje.

Chybějící otevřenou podporu modifikací u předloňského rebootu XCOM: Enemy Unknown hodnotí autoři jako promarněnou příležitost. S druhým dílem proto vydají nástroje, konkrétně Unreal Development Kit a editor, v němž tvoří XCOM 2, které umožní hru jakkoliv rozšířit či upravit.

„Lidé uvidí, jak hra funguje, veškeré skriptování. Tohle je kód, který dělá hru tím, čím je. Je tu editor se vším, co je ve hře,“ prozradil Jake Solomon, kreativní ředitel studia Firaxis serveru IGN. Fandovské modifikace udrží hru při životě ještě mnoho let po vydání, připomíná Solomon a poukazuje na hry jako Skyrim, Team Fortress 2 či Arma 3.

Producent studia Firaxis Garth DeAngelis uvádí jako pozitivní příklad modifikaci The Long War pro XCOM: Enemy Unknown. „Je neuvěřitelné, co dokázali,“ říká. Solomon k tomu dodává, že původní hra je vlastně jen 20hodinový tutoriál pro The Long War, která podstatným způsobem rozšiřuje a prodlužuje původní hru.

XCOM 2 se odehrává dvacet let po invazi, kterou cizáci vyhráli a na Zemi nastolili zcela nový řád. Tajná organizace XCOM téměř upadla v zapomnění. Nakonec se však znovu probudila k životu a pokusí se lidstvo osvobodit. Role se obracejí. XCOM tentokrát útočí ze zálohy, respektive mobilního velitelství. Hra vzniká primárně pro PC a vyjde v listopadu. Počítá se i s verzemi pro Linux a MAC.

zdroj: www.youtube.com