První mimozemšťan, se kterým se hráč na misi setkal, byl šedivý, humanoidně vyhlížející Sectoid. Tvůrci z Firaxis ho zamýšleli zvětšit na sedm stop, což je přes dva metry, ale nakonec od svého záměru ustoupili. Neprošel ani návrh opatřit mimozemšťana brněním, přestože podle vývojářů působí divně, že je v podstatě nahý se zbraní v ruce.
"Myslím, že je děsivější, když je nahý. Když vidíte nahaté chlápky se zbraní, je jisté, že tady není něco v pořádku. Ti chlápci jsou šílení," komentuje rozhodnutí Jake Solomon, který ve Firaxis zastává funkci vedoucího designéra. Sectoid ve výsledku zůstává věrný předloze.
Vývojáři za mnohem větší výzvu považují mohutné, zelené Mutony. Jejich vzhled a původní lidskou formu trochu přiblížili k proporcím opic.
Vývojáři dále představili nového nepřítele, tzv. Thin Mana. Jde o štíhlého, nepřirozeně vysokého "člověka" v obleku. Myšlenka za jeho uvedením je prostá. Vetřelci o nás vědí, sledují nás, dokonce jsou mezi námi. "Do UFO univerza to sedí," říká Solomon. Více informací a další obrázky hledejte na Gameinformer zde (anglicky).
XCOM: Enemy Unknown nabídne management základny, výzkum a boj na tahy proti mimozemšťanům. Hra je ohlášena na konec roku 2012.