Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XIII - třetí část návodu

  12:00aktualizováno  23. dubna 8:30
Comicsová 3D akce na enginu Unreal Warfare se mezi ostatními neztratila. O čem XIII je, jak se hraje, a co kromě netradičního zpracování nabízí již jistě víte, možná vám však přijde vhod závěr návodu na nejtěžší obtížnost.

Mise 19: Submarine Base
XIII Jakmile začnete, hned běžte a s připravenou zbraní pod schody přivítejte dva vojáky, bez zastavení pokračujte za roh a stejným způsobem se postarejte o další dvoučlennou hlídku (vždy nejprve zlikvidujte vojáka s M16). Teď ve skladu v klidu poberte, co se dá (nezapomeňte na dokumenty na stole), a běžte k dveřím, za nimiž bude právě přecházet celá čtveřice nepřátel. Ta prochází několika halami a těsně za nimi se zavírají ohromná ocelová bezpečnostní vrata. Nyní máte několik možností, můžete je nechat projít a plížit se za nimi, což je ale velmi pracné a nejisté (na konci první haly se dva z nich na chvíli otočí, takže se musíte schovat a pak se na ně znovu rychle nalepit, další vrata se už také zavírají téměř těsně za nepřáteli, což vás nutí se u nich držet v jejich těsné blízkosti, a od určité výšky se zavírají rychleji, takže pozor, aby vás nerozmáčkla). Další variantou je nechat vrata zavřít a používat alternativní cesty - ventilace. To ale nepřináší vůbec žádné výhody, ba právě naopak, budete se muset vypořádat s více vojáky. Nejjednodušší je celou čtveřici ihned zabít, k čemuž jsou ideální dva granáty z M16 a pár dávek navrch. Teď budete mít mnohem více času, než se vrata zavřou a po cestě vás nebudou otravovat žádní nepřátelé.
Běžte (v první hale máte napravo na bednách náboje) až ke dvěma dělníkům, a jakmile je zabijete, pokračujte doleva k malým dveřím, které se co nevidět otevřou. Přibližte se co nejvíce (někdy to jde, jindy nepřátelé vybíhají opravdu brzy - v tom případě si pomozte granáty z M16), zabijte první dva těžkooděnce a na další dva si už počíhejte přímo před dveřmi. Na bednách u těchto dveří leží velká lékárna, mezi prvním náklaďákem a džípem jsou u beden pušky a munice, na okrovém kontejneru u druhého náklaďáku granáty. Pod druhým proskleným výklenkem seberte za krabicemi lékárnu a munici a vraťte se zpět k malým dveřím (nemá cenu běžet k zavírajícím se vratům, stejně to nestihnete, navíc se za vámi objeví vojáci). Nahoře ve velíně zabijte dva nepřátele, z druhého proskleného výklenku vpravo kuší rychle zabijte nejprve hlídku úplně pod vámi, než vám výhled zakryje můstek, čímž vylákáte vojáka napravo, o něhož se postará kuše stejně jako o kolegu nejdále před vámi a hlídajícího u alarmu u dveří nalevo. Vylezte ven, spusťte se dolů, posbírejte nádobíčko (nepřátelé u sebe mají lehké vesty) a vylezte po žebřících na římsu a než vlezete do ventilace nalevo, slezte na potrubí, z nějž uniká pára. Spusťte se na kontejnery, seberte munici a velkou lékárnu, vytáhněte se zpět (pozor, aby vám roury nepřerušily lano) a vlezte do ventilaci. Jakmile se dostanete k vertikální šachtě, můžete se pokusit zastřelit kuší hlídku pod vámi (ale nemáte na to moc času a musíte předsazovat, takže je to velmi obtížné), raději se spusťte se dolů, postupně zlikvidujte všechny vojáky v doku (pozor, jeden má M60), skočte do vody a vlezte do ponorky poklopem na její zádi.

Mise 20: Submarine
XIII V této misi nesmíte vyvolat poplach, takže opatrně. Dejte se dveřmi vpravo a o palubu níže otevřete další dveře do místnosti plné páry (můžete ještě o jedno podlaží níže omráčit nepřítele tím, že mu skočíte na hlavu). Až voják nad vámi dojde k vám, otočí se zády a začne se vracet, můžete pod ním nepozorováni projít. V malé místnosti čekejte, dokud nad vámi neprojde kapitán, pak počkejte, až kapitán vstoupí do radiové místnosti, a potom se vydejte za strojníkem. Sledujte vojáka nahoře, až budete přímo pod ním a on se otočí, rychle projděte za roh a druhou částí místnosti se vracejte zpět, stále za strojníkem. Až projde místností s párou a bude se chystat na žebřík, už jej nebudete potřebovat a můžete jej tiše zabít (nebo prostě stačí počkat, za chvíli zmizí). Vylezte nahoru, zezadu potichu zabijte otočeného vojáka. Pak jděte levými dveřmi dál a zabijte vojáka, který měl hlídat kapitána a levými dveřmi prolezte do radiové místnosti (nebo počkejte, až půjde napravo a rychle běžte k levým dveřím). Až skončí animace, ve flashbacku si vzpomenete, že už jste Číslo I vlastně viděli. Pak vysílačkou kontaktujte Jonesovou, vylezte dveřmi do noclehárny, zabijte vojáka a v kajutě se schovejte za plentou.

Mise 21: Submarine - pokračování
XIII Nepřítel objevil váš úkryt. Hurá, konečně si pořádně zastřílíte. Vylezte ze skříně i kajuty, oddělejte nebožáka, který se před vámi dá na úprk, na konci chodby seberte ze skříněk vpravo vybavení a zbraně z vitrínky vlevo, vběhněte do další místnosti a okamžitě zabijte vojáka s M16 i dalšího, který přiběhne z můstku (pozor, ať nerozstřelí hasící přístroj, který je hned u dveří), seberte lékárnu z protilehlého rohu místnosti, další je v poličce v radiové místnosti (stejně jako několik zbraní ve vitrínkách), kde již na vás čekají další dva námořníci. Venku na zdi visí u dveří další M16, v dalších místnostech a chodbách je několik nepřátel s pistolemi i puškami, jedna lékárna a vitrínky se zbraněmi. Na konci levé chodby slezte o patro níže (pozor na zákeřného protivníka pod žebříkem) a ještě o jednu palubu níž. Seberte lékárnu, dejte se jedněmi ze dveří, zabijte dva nepřátele (jeden vás uslyší a poběží za vámi, ovšem zásadně svou chodbou, takže když půjdete stále dál a vrátíte se potom zpět jeho chodbou, můžete mu vběhnout přímo do zad), v dalších chodbách na vás čekají ještě čtyři námořníci, a protože dva mají pušky, obíhací trik se tady docela vyplatí. V poslední místnosti seberte ze zdi lékárnu a dveřmi vpravo vlezte do kuchyně, kde se kromě dvou otrapů nachází i neprůstřelná vesta na sporáku a velká lékárna na skříňkách vlevo.
Dalšími dveře vedou do jídelny za níž na vás již čeká místnost s torpédy a v ní i kapitán - další boss. Je překvapivě jednoduchý, nejprve zlikvidujte dva pěšáky, kteří mu přiběhnou na pomoc, pak se postarejte o něj. Stačí se krýt za stojanem s torpédy (nejlépe tak, aby Edelbright stál v dlouhé ose torpéd, a měl tak co nejmenší šanci vás trefit škvírou mezi nimi), když nabíjí svou Uzinu, tak vykouknout a poslat mu dávku do hlavy, nebo po něm vystřelit několik granátů. Vlastně se možná vůbec nebudete muset hnout z rohu, kam vás hodila animace. Kdyby začal dorážet, držte jej v bezpečné vzdálenosti olovem z M16, lékáren byste měli mít dost, další je na panelu na konci místnosti, takže pěkně v klidu a hlavně neutíkejte a nedopusťte, aby vás začal honit. Klíčem odemkněte poklop, vylezte o dvě paluby výš, seberte pohozené dokumenty, vraťte se o patro níž, na můstku zabijte poslední skupinu obránců, pod svislým radarovým displejem seberte náboje do Uzi, v kapitánově kajutě dokumenty, klíč a šup zpět k torpédům. Poté co si odemknete torpédovou šachtu, přiběhnou z jídelny dva nepřátelé, které ani nemusíte zabíjet, stačí šachtou vklouznout do dalšího levelu.

Mise 22: Sabotage
XIII Po žebříku vylezte z vody do skladiště, kuší zdálky od pravé stěny zabijte korzující hlídku i kolegu za bednami, pokud budete mít štěstí, můžete stejnou zbraní zlikvidovat i vojáka na můstku vpravo, pokud ne, zabijte jej, až skočí k vám dolů. Pak jděte kolem pravé delší stěny, zlikvidujte vojáka vyběhnuvšího z kumbálku, posbírejte, vše co se dá a v zadním rohu místnosti se u lopaty protáhněte kolem krabic doprava k žebříku. Vyřiďte posledního vojáka, vylezte nahoru, skočte hned zpět dolů na bedny, seberte si harpunu a granáty do M16 vpravo, lékárnu na bednách u kouřícího kanálu a ještě další granáty a harpunu z kontejneru naproti. Pokud máte zájem o další granáty, vylezte znova nahoru a seskočte až na konci můstku, jinak vyjděte z druhých vrat. Projděte kolem zdi a vlezte do dalšího skladiště. Okamžitě zlikvidujte dva nepřipravené vojáky vpravo a u toho druhého si seberte velkou lékárnu, pak od vrat kuší zabijte těžkooděnce, která vás z dálky ostřeluje. Pak popolezte ke kouřící mřížce a opatrně kuší zabijte dalšího těžkooděnce, kterého uvidíte škvírkou mezi hnědým kontejnerem a dvěma na sobě postavenými krabicemi. Další na řadě je voják vpravo za vraty, který by měl vykouknout co se děje, stejně jako jeho kolega ne můstku nad ním. Přímo proti vám by měl stát ještě jeden voják v rudém baretu, máte-li náboje do kuše, je synem smrti, v opačném případě se přibližte přískoky k oněm již zmíněným dvěma krabicím a pošlete mu pozdrav z granátometu své M16.
Posbírejte granáty i brnění, v další místnosti oberte mrtvoly, nezapomeňte na kuši za bednou úplně vlevo vzadu a vylezte po žebříku nahoru na můstek. Na jeho konci seberte v kumbálku kuši a lékárnu, vylezte ještě výše, nahoře zabijte vojáka a nahoďte generátor. Vyřiďte tři vojáky na střeše, skočte na jeřáb a přes hák se zhoupněte do místnosti vpravo (pokud spadnete nic se neděje, pod vámi je voda, jen budete muset obeplavat celou ponorku a vylézt až na začátku doku). Nejprve vyberte vybavení v kumbále, až pak harpuny u pultu (opět se vám hra uloží až po sebrání lékárny, takže pokud se zabijete vyděláte na tom velkou lékárnu), na němž otevřete výpustě, skočte do vody, na šroub umístěte nálož, vylezte po žebříku napravo, seberte harpuny a lékárnu. Až uslyšíte přibíhat nepřátele zprava, hoďte k náklaďáku granát, z vody se kuší postarejte o dva ostrostřelce napravo od ponorky a pak rychle pod hladinu, kde na vás už čeká parta žabích mužů. Podplavte ponorku a jednou z výpustí doplavte až do vertikální šachty se žebříkem.

Mise 23: Quay 33
XIII Vyskákejte po bednách přes stříšku do kabinky, kuší po rozhovoru zabijte vojáka v červeném baretu, slezte o patro níž, oknem se zbavte plešatce, seberte si lékárnu a náboje (nezapomeňte na zavřené skříňky), a vylezte na můstek. Kuší namířenou pod kabinku v druhém rohu místnosti se pomalu přibližujte a zabijte vojáka v červeném baretu s M60 (můžete jej trefit do hlavy, která mu vykukuje mezi dvěma kontejnery nalevo od sloupu, musíte být vztyčeni). Teď je výhodnější vzít si M16, slézt dolů mezi kontejnery a o zbylé tři vojáky se postarat pěkně zblízka. Dle libosti zdálky, nebo zblízka s přískoky kryti za kontejnery zlikvidujte několik dalších vojáků, kteří přiběhnou otevřenými vraty. Seberte si brnění a munici v oplocené místnůstce v rohu, kde jste začínali, další náboje a granáty jsou v budce u vrat a na krabici pod můstkem. Nezapomeňte na velkou lékárnu schovanou za bednou , a to pod kabinkou s ovládáním jeřábu v protějším rohu místnosti. V kabince spusťte kontejner, z můstku v místě, kde jste si sebrali šípy se zahákněte a houpejte s pomocí stropních háků z kontejneru na kontejner, až se dostanete na ten zavěšený u stropu, na němž na vás čeká bazuka a velká lékárna.
Spusťte se dolů, vylezte ven, protáhněte se mezi kontejnery těsně kolem stěny skladiště, zabijte (nejlépe kuší) hlídku ve strážní věži a vojáka v baretu přecházejícího na druhé straně prostranství, o toho nejbližšího se postarejte M16kou. Obejděte celé prostranství zprava, vzadu seberte lékárnu, další najdete spolu s M60kou ve věži. Tam aktivujte jeřáb, prolezte vzniklou dírou, nahoře si seberte bazuku a trojici vojáků pobijte buď kuší seshora (je ale těžké je trefit, nepříjemně kličkují), nebo slezte dolů k nim a konečně využijte síly M60 (s výhodou se lze krýt hned za dveřmi). Pozor na další dvojici nepřátel, která vyběhne na můstek nad vrtulníkem, jeden z nich má M60. Vylezte k nim, z místnosti v rohu seberte magnetickou kartu a o patro výše brnění. Dole na ponku je nějaká munice, v budce bazuka (nezapomeňte prohledat skříňky, kromě lékárny a raket v nich najdete i dokumenty), a v rohu místnosti další náboje do raketometu.
Nyní můžete s pomocí karty otevřít dveře pod můstkem, za nimiž na vás čeká další boss - tentokrát vrtulník. Stačí mu sedm zásahů z bazuky (ostatní zbraně na něj nepůsobí), takže pokud budete přesní, a pokud jste doposud raketomet příliš nepoužívali, s přehledem si vystačíte s municí, která je ve skladišti. Vrtulník střílí střídavě rakety a z kulometu, nejjednodušší je tedy držet se ve skladišti pod můstkem (kulometem totiž může střílet skrz střechu, ale pod můstkem vás nedostane), vykouknout ze dveří, počkat až vrtulník přestane kličkovat a ustálí se a vystřelit po něm raketu. Času je dost, dokud se nezastaví, nevystřelí raketu ani on, navíc se většinou trefí do dveří, nebo stěny skladiště a před raketami se dá s přehledem utéci dovnitř. Když bude střílet z kulometu, vůbec nevystrkujte nos. Pokud vám dojde munice, nezoufejte, přepněte si na nějakou lehčí zbraň (hra vám automaticky navolí M60, s níž se pohybujete zřetelně pomaleji) a vyběhněte si ven doplnit. Stále se přitom samozřejmě kryjte. Za kontejnerem hned přede dveřmi je velká lékárna, na rohu budovy jsou náboje do raketometu, další se nacházejí na bedně u podstavce jeřábu, další pod vraty 33 a poslední dva ještě naproti za kontejnery. Beden a kontejnerů, za nimiž se můžete krýt je dostatek, mimoto můžete na rohu za vraty č.33 vlézt do dílny s Hummery, kde jsou další dvě velké lékárny (na ponku a hromadě beden u prostředního Humvee), jedna malá v oplocené místnosti a hromada raket. Až vrtulník sestřelíte, jděte k němu a doprava, kde vás již FBI spolu s Carringtonem dopraví do další mise.

Mise 24: Bristol Suites Hotel
XIII Vaším úkolem je nepozorovaně odposlechnout rozhovor Winslowa s dalšími členy spiknutí. Nejrychlejší je nepřátele mlátit po hlavě nábytkem, vůbec se nebojte, většinou nestačí vystřelit, i když si vás všimnou. Z výtahu jděte doprava, seberte koště, jděte za roh, ženu omračte a odneste do jednoho z kumbálů vpravo, tam si vezměte koště nebo židli, dvoukřídlými dveřmi vlezte do prádelny, omračte hlídače a klidně jej nechte ležet na zemi. Malými dveřmi rychle vběhněte do místnosti s plánem hotelu, seberte židli a omračte další strážnou. Okamžitě seberte druhou židli a běžte zpět k výtahu, kde se nyní objevil další strážce, omračte jej a schovejte, stejně jako všechny ostatní. Běžte zpět k plánu hotelu, ze skříněk nalevo seberte lékárnu (je v té úplně vpravo), ze skříněk naproti plánku hotelu vyberte dokumenty (opět ve skříňce úplně napravo) a munici (pro změnu úplně vlevo, u dveří). V další místnosti si seberte klíček a náboje do Uzi (ve skříňce vpravo, u dveří), vyběhněte na chodbu a bez ostychu zastřelte strážného, právě vycházejícího ze dveří. Ukliďte jej do místnosti č.42, v níž je na křesle lékárna. Odemkněte si místnost 41, na posteli seberte velkou lékárnu, přesuňte se k oknu úplně vlevo (tak budete mít korzujícího Winslowa neustále pod vizuální kontrolou a nebudete muset odposlouchávat částečně naslepo, jak by se vám to stalo, kdybyste stáli u jiného z oken).
Až nepřítel spatří jednoho z vašich agentů, rychle vyběhněte ven, zabijte strážného na chodbě a dalšího v rozvodné místnosti (je označena žlutým trojúhelníkem), kde také vypněte výtahy. Běžte pomoct agentům do haly, poberte náboje a výtahovou šachtou vylezte nad kulečníkovou místnost, v níž se schovává Winslow s ještě jedním kumpánem. Zatímco se baví, můžete je trefit proskleným stropem, až se rozeběhnou, s připraveným koltem se opatrně pohybujte přikrčeni kolem okraje díry (seberete si lékárnu), až se vám ukáží. Doporučuji zlikvidovat nejprve strážného, je vybaven Uzi, pak se můžete v klidu věnovat panu Winslowovi. Až se jej zbavíte, jděte si to ještě vyřídit s Willardem. Až zabije agenta, běžte za ním, pošlete mu pár ran z koltu do hlavy a počkejte až vběhne do konferenční místnosti. V ní obíhá kolem stolu a čas od času vyběhne před dveře. Vzhledem k tomu, že má Kalašníkov, musíte být velmi opatrní. Osvědčenou taktikou je zavřít dveře, počkat až si před ně stoupne a bude se je pokoušet otevřít, zkusit je místo toho otevřít dovnitř (většinou se to povede) a pustit mu dávku ze zdvojených Uzi přímo do obličeje a rychle se stáhnout. Tento výpad proveďte několikrát za sebou. Pokud za vámi vyběhne na chodbu, couvejte, pokud začne běhat kolem stolu, zase zavřete dveře a celou akci zopakujte.

Mise 25: Sanctuary garden
XIII Musíte se nenápadně proplížit skrz zahrady chrámu sekty, a tak je třeba pečlivě sledovat pohyb nepřátel a dobře si načasovat každý krok. Nepřátelé již také nemusí běhat k alarmům, ale poplach spustí přes vysílačku, takže pokud vás spatří, snažte se je co nejrychleji zlikvidovat. Nejprve se prosekejte křovím před čumákem dodávky, dejte se napravo, a až přejde strážný, zezadu jej uškrťte a klidně nechte na místě. V chodbě, kudy přišel (ostatní jsou slepé) počkejte u schůdků doprava, než se strážný s kalašnikovem otočí zády, a pak také jej bez ostychu zlikvidujte a nechte ležet. Na konci chodbičky seberte popelník, dejte se doprava a na další křižovatce počkejte, až se strážní rozejdou, pak doběhněte toho vpravo, uzemněte jej popelníkem a rychle odneste až dozadu k lavičce, kde seberte pistoli. Podobně se zbavte i druhého, až bude zády k vám a pokračujte stáčející se chodbičkou, až dalšímu strážnému. Počkejte, až vyjde schody, dvěma přesnými zásahy do hlavy jej zlikvidujte, seběhněte chodbou a v chodbě nebo na nádvoří s fontánou zabijte dva strážné. Měli byste to bez problémů stihnout, protože nevyvolají poplach ihned, ale nejdřív trochu popoběhnou, takže budete mít dost času, abyste je kuší zlikvidovali. Za pravým květináčem u brány vpravo seberte šípy, vyjděte jediným možným východem, zlikvidujte chlápka ve vysoké trávě (pokud jde k vám, vyplatí se s připravenou kuší počkat pod schody).
Skočte do jezírka, podplavte do studně a čekejte na žebříku. Ve chvíli, kdy jeden z nich řekne „Wait, check this out!“, můžete vylézt, jdou se podívat na vrtulník, takže budou otočeni zády a vy máte dost času se o ně postarat. Seberte ze studně pistoli, prolezte dírou v plotě na skalní římsu, hákem se zhoupněte přes díru a na druhé straně se proderte křovím. Pokud jste to zvládli rychle, na schodech přímo před vámi se zrovna zastaví strážce. Zapíchněte mu do hlavy šíp, stejně tak korzující hlídce vpravo, vyškrábejte se na schody, seberte flašku a počkejte až před kostelem přejde hlídka v helmě. Zezadu jej omračte, kalašnikovem zabijte další dva strážné vpravo za rohem, poberte věci a dejte se kolem kostela doprava ke kobce. Po flashbacku vlezte dovnitř, můžete zkusit odsunout desku, ale ta je zaseklá, takže zezadu rozstřelte kříž a dírou skočte do dalšího kola.

Mise 26: Sanctuary hall
XIII Vylezte po žebříku, počkejte až generál domluví, pak zabijte obě hlídky, vlezte do chodby, ve dveřích vlevo zastřelte dalšího hlídače a ještě jednoho na protějším balkóně nalevo. Udělejte pár kroků ke schodům vedoucím přes hlavní loď chrámu, čímž vylákáte dalšího hlídače kousek před vámi. Naštěstí se neotočí, stejně jako žena, která se objeví vlevo, až vylezete po schodech nahoru. Prolezte dveřmi za ní, dole zabijte strážce, seberte mu klíč, vraťte se vpravo do hlavní lodi, vylezte po schodech nahoru (křížem nad ochoz, na němž jste začínali), vpravo si odemkněte mříže a z šuplíku vezměte kartu. Vraťte se k terminálu, otevřete dveře, v síni kuší zlikvidujte dva strážce u schodů. V rohu prolezte do ateliéru, seberte velkou lékárnu, a na jedné stěně vytáhněte dvě světleji zbarvené cihly. Až seberete dokumenty a chybějící část sochy, přiřítí se nepřátelé, na jednu si počkejte hned ve dveřích do ateliéru, ta druhá bude čekat vpravo za dveřmi do síně se sochou. Umístěte chybějící kousek do monolitu a slezte po točitém schodišti do dalšího kola.

Mise 27: Sanctuary crypt
XIII Bez bázně a hany proběhněte vyzbrojení kuší přes pětici nepřátel až rozšířené místnosti lemované arkádami, nejdříve se vyhoupněte na římsu vlevo z chodbičky pročistěte cely (v jedné je strážce), pak se přehoupněte na římsu vpravo, seberte lékárnu, prolezte cely a na konci chodbičky zabijte dva strážné pod vámi. Seskákejte přes skalní výstupek, na němž si hoví velká lékárna a dejte se buď dveřmi pod skálou, nebo skrz mříže a v místnosti se sloupovím zlikvidujte dva strážce vpravo před masivními vraty. Poberte výzbroj a jděte otevřenými dveřmi, po schodech nahoru. Za druhými zamčenými dvířky čeká strážná s kuší, pozor, ať nespustí alarm, je u něj blízko a hned vedle v kobce je další strážný (a neprůstřelná vesta). Za dalšími dveřmi prochází další vcelku neškodná hlídka, po jejíž likvidaci se vyškrábejte až nahoru do zvonice. Až si vyslechnete projev, pověste se za srdce zvonu a spusťte se na rozbitý strop. Z bezpečí seshora zabijte dva zakuklence mezi lavicemi a další tři na kazatelnách (hlavně ti vpravo jde špatně, cloní vám hrana stropu). Jiná varianta je spustit se co nejníže, seskočit a krýt se za oltářem. Pak jste ale nekrytí vůči střelcům na kazatelnách. Až se všech zbavíte, vydejte se malými dvířky vlevo před masivními vraty, pro čištění úzkých chodeb si připravte kalacha nebo Uzi, proběhněte k hořící kazatelně, přehoupněte se na druhou stranou a rychle chodbou ven.

Mise 28: Sanctuary cliff
XIII Tak teď rychle pryč! A připravte si kuši, náboje do Uzi a AK budete ještě potřebovat, věřte mi. Šupejte po útesu, zlikvidujte skokana vlevo a dalšího na útesu nahoře. Vytáhněte se za oko na skalním převisu, sestřelte hlídače na skále a ihned i zakuklence v dálce nahoře. Dalšího člena klanu zabijte u podstavce lanovky na druhé straně průrvy, sjeďte a zlikvidujte hlídače, kteří k vám běží. U další lanovky můžete buď počkat a další dvojici hlídačů zlikvidovat srabácky z dálky, nebo pěkně za jízdy na kladce. Doporučuji, je to sice těžší, ale o to větší frajeřina. Za jízdy kuší zlikvidujte co nejvíce nepřátel za skalním výběžkem vlevo a zabíjejte další, jak vám přijdou pod ruku. Až se jich zbavíte, ozve se Amos, že pro vás posílá vrtulník. Jenže ouha, nejprve se vás pokusí dostat nepřátelská helikoptéra. Buď zastřelte střelce, nebo zničte celý vrtulník, většinou se vám povede oboje, pak se objeví další tři, doporučuji se schovat ke skalní římse, z níž seskakovaly nepřátelské posily, zlikvidovat nejprve prostřední helikoptéru, pak tu vpravo a nakonec tu, co je nejdál. Až se vám to podaří, skočte na provazový žebřík a hurá do další mise.

Mise 29: SSH1 Base Admission
XIII Senátor Sheridan se rozhodl vám pomoci proniknout do raketové základny, ach jak ten je laskavý! Následujte senátora (musíte se pohybovat kolem něj, aby vám otevřel dveře, popřípadě promluvil s „recepčním“ v kukani. Jenže prezidentův poradce (ano, je to ten brejloun, který se ve svatyni domlouval s generálem Standwellem) vám oznámí, že dál bohužel nemůžete, takže se otočte na kramfleku a vraťte se do vstupní haly. Začíná to pořádně smrdět. Tomu se musí přijít na kloub. Počkejte, až ze šaten napravo vyleze voják, vlezte dovnitř, některým z mnoha předmětů uzemněte sedícího vojáka i zpěváka před zrcadlem a paklíčem si otevřete dvoukřídlé dveře. S židlí v ruce vběhněte do kukaně, složte vojáka, otevřete si dveře do podzemí a seberte kartu. Tou odemkněte dveře nalevo, nechte projít hlídku, otevřete si ocelová vrata a slezte do základny. Nechte projít vojáka, pak jej zezadu omračte a odkliďte do generátorové místnosti. Tam si ihned vezměte další židli, vlevo za rohem omračte dalšího (nebojte, i když se na vás bude dívat, chvíli to trvá, než začne střílet), běžte stále dál, seberte koště a napravo v chodbičce zlikvidujte dalšího vojáka (nemusíte čekat, až dojde k vám, můžete i v místnosti za dveřmi, ale pozor, ať si vás nevšimne hlídač v kukani). Teď rychle běžte zpátky, protože podobně jako v hotelu se za vámi objevil ještě jeden voják, někde po cestě seberte židli a omračte jej. Běžte zase na druhou stranu k hale s kukaní, vlezte dveřmi doleva, omračte hlídkujícího vojáka i toho ve strážnici, otevřete si dveře a šup do výtahu.
Protáhněte se pod kamerou vpravo, prvními dveřmi doleva, vlezte za vojákem do šatny, omračte jej a s některým z předmětů v ruce se vraťte zlikvidovat vojáka ve strážnici. Teď se můžete beze strachu z kamery zbavit dvou vojáků v chodbě, nemusíte se ani plížit ventilací ze šatny, prvního omračte, až bude druhý otočený, pak se běžte schovat za skříň v chodbě a zpoza ní vybafněte na druhého strážce. Za dveřmi sledujte chodbou se žlutým pruhem vojáka až k automatu, omračte jej a odvlečte na záchodky. Tam si vyslechněte rozhovor a s koštětem v ruce počkejte na dalšího vojáka. Omračte jej, stejně jako hlídku v jídelně a dveřmi vlevo vlezte do údržbářské místnosti.

Mise 30: SSH1 Trap
XIII Chopte se koštěte, vylezte z údržbářské místnosti, v chodbě omračte prvního vojáka, v běhu čapněte židli, za rohem skolte druhého, seberte další židli a složte s ní murdrlanta u dveří. Opět se vyzbrojte židlí, uzemněte hlídku uvnitř zbrojnice a poberte, co se dá. Nezapomeňte na vestu v poličce a granáty na pultíku, budete je potřebovat. Vstupte do konferenční místnosti, když vyskočíte na stůl, vrhnou se na vás žoldáci. Běžte do místnůstky v levém zadním rohu konferenčního sálu (nalevo od vchodu), v cestě vám bude stát jen jeden voják s pistolí, schovejte se za sloupky, počkejte, až k jeho mrtvole přiběhne další žoldák a postarejte se o něj, pak z dálky zabijte vojáky vlevo a diagonálně naproti přes místnost, výborně se k tomu hodí relativně přesná pistole, do níž máte spoustu nábojů. Až zabijete tři ze čtyř, vyleze za vámi ze dveří kumbálku ještě jeden nepřítel s Uzi (nezapomeňte si v kumbále z prosklené skříňky vzít lékárnu), a až se zbavíte i posledního, vyleze generál Standwell.
Nejbezpečnější je zůstat tam, kde jste, generál pak bude obíhat trasu z místa, odkud vylezl, k vašemu a pak vzdálenějšímu rohu místnosti. Protože je vybaven M60, jíž vcelku dobře vládne, snažte se mu příliš neplést do cesty a většinu útoků realizovat napůl schovaní. Na dálku se docela hodí pistole, která je relativně přesná, když přiběhne blíž, použijte M16ku nebo granáty (lze jej velice spolehlivě zabít třemi dobře mířenými granáty a pak pistolí několika zásahy do hlavy). Seberte mu klíč, tlačítkem u prezidenta si otevřete dveře z konferenční místnosti, hoďte si zhroucenou hlavu státu na rameno, vylezte ven a svého břemene se zbavte. Za rohem uvidíte, jak nepřátelé vedou senátora jako rukojmí, načež se do vás čtveřice z nich hned pustí. Zlikvidujte je, dejte se chodbu vpravo, zabijte vojáka v kuchyňce a dalšího v šatně na konci chodby, kde je lékárna a neprůstřelná vesta. Dovlečte prezidenta k výtahům a pomozte vojákům zlikvidovat zabarikádované nepřátele, osvědčenou strategií je hodit k nim granát a pak je v klidu odstřelit, když vyběhnou zpoza krytu. Ocelovými dveřmi proběhněte do dalšího kola.

Mise 31: Total Red
XIII Za bezpečnostními vraty se napakujte v muničním skladu nalevo a dveřmi běžte do řídícího centra. Sklo je neprůstřelné, takže zatím se není čeho bát, po zuby ozbrojených vojáků je ale dole habaděj. Hloupost nepřátel má opět zelenou, a tak otevřete jedno křídlo vstupních dveří a dolů hoďte jeden, nebo dva granáty, čímž nepřítele vyprovokujete. Ideální je, pokud se vám podaří někoho zabít, pak půjdou někteří vojáci ohledat mrtvoly, zatímco ostatní po vás budou bezhlavě střílet. V bezpečí za neprůstřelným sklem se pak můžete smát, až budou v divokém dešti kulek padat vaši nepřátelé. Buďte samozřejmě připraveni se postarat o ty, které napadne vyběhnout do chodby za vámi. Kryjte se za dveřmi a poslední vojáky postřílejte tím nejpřesnějším, co máte, čili pistolí. Pak vstupte dovnitř a postupujte po obvodu místnosti, až uvidíte další dva nepřátele na horním ochozu. Zlikvidujte je, stejně jako dva další na schodišti k velínu, v němž se o chvíli později zastřelí proradný prezidentův poradce. Mrtvole seberte kartu a běžte propustit vězně, Sheridan vám otevře bezpečnostní dveře do dalšího kola.
Mise 32: SSH1 Final
XIII Utíkejte rovně k plošince, pusťte ji a připravte si hák. Zhoupněte se na druhou stranu a běžte doprava do kontrolní místnosti. Těsně před vámi se ale zavřou bezpečnostní dveře, takže zahněte doleva do kuchyňky, tam seberte helmu a velkou lékárnu, vyberte muniční sklad a z kuchyňky běžte do šatny. Tady vyberte lékárny z prosklené skříňky, v rohu strhněte ze zdi plakát, rozbijte mříž a ventilací prolezte do řídícího centra. Odemkněte si dveře na chodbu, pak první dveře nalevo, ustřelte zámek na mřížích a mezi generátory hoďte granát, čímž vypnete autodestrukci. Chodbou dojděte až k bezpečnostním žlutým dveřím, otevřete si je, projděte k raketovému silu a udělejte nu nejrozumnější možnou věc - skočte dolů. Až se znovu objevíte nahoře za žlutými dveřmi, vraťte se do kuchyně, muničáku i šatny a znovu vyberte, co se dá. Bude se vám to hodit, věřte mi…
Slezte po žebříku k raketám a připravte se na finální souboj, stojí proti vám samotný Mongoose. Plešatec je ozbrojen dvojitými Uzi, což je zblízka (ale v jeho případě i zdálky) smrtící kombinace. Souboj má dvě fáze, v té první uteče Mungo za prostřední raketu a bude na vás náhodně útočit, tu zleva, tu zprava, aby se ihned zase stáhl. V této části se mi vyplatilo spoléhat buď na samotnou M60 (velký zásobník vás nebude otravovat s přebíjením, střílejte pochopitelně po dávkách), nebo v kombinaci s M16 či Uzi. Nejlepší obranou je útok, a protože protivník je velmi rychlý a neuvěřitelně přesný, vezměte si na pomoc plyn, který po zásahu uniká z raket a na chvíli jej paralyzuje. Kružte kolem prostřední rakety a střídavě pusťte dávku do sousední rakety nalevo či napravo (snažte se je zasáhnout tak, aby plyn unikal kolmo do uličky, kterou musí Mongoose proběhnout, a nejlépe těsně nad zábradlím), ale pozor plyn může zasáhnout i vás a pěkně vám rozhodit pohled. Až uvidíte, že je nepřítel ochromen, můžete se k němu pokusit dostat buď s M60kou , kterou mu způsobíte vážnější zranění, ale bude vám to trvat déle, než k němu dojdete (a tak bude mít méně času do něj střílet), nebo si můžete přepnout na jinou zbraň, nejlépe asi M16, nebo Uzi. Počítejte ale také s tím, že vám nějaký čas zabere přepnutí zbraně (lepší je navolit si pro jednotlivé zbraně nějaké blízké klávesy, než je dlouho hledat kolečkem). Každopádně mu pusťte několik krátkých dávek do hlavy, rychle se stáhněte, než vám to začne vracet, a znovu celý rituál opakujte. Dávka doleva, dávka doprava (snažte se aby intervaly, kdy nebude unikat žádný plyn byly co nejmenší, nebo ještě lépe nulové), přískok, několik zásahů a znovu se stáhnout.
Až mu uberete asi třetinu života, což se s trochou cviku dá zvládnout beze ztrát, přejde hra do další fáze, kdy vám Mongoose během animace kamsi zmizí. Je teď schovaný za jednou z obvodových raket. Možná za tou nejvzdálenější, možná hned vedle vás (když na vás křičí, dá se to někdy odhadnout podle bubliny). Potřebujete-li, můžete si sebrat vestu od vojáka, který mezitím spadl dolů. Snažte se pohybovat po obvodu sila (pozor, ať nespadnete dolů) a sledujte okolí. Buďte připraveni se schovat za nejbližší raketu a připravte se na nejtužší chvíle ve hře. Je nutné neustále sledovat, kam se Mongoose schovává, abyste byli připraveni jej počastovat dávkou olova okamžitě, jak vystrčí nos. Na nejtěžší obtížnost si s ním opravdu užijete a rozhodně se nemusíte stydět, pokud si přizvete na pomoc přítelkyni, babičku, nebo oblíbené domácí zvíře, které vás bude uzdravovat. Věřte mi, že nebudete stíhat sledovat procenta mizející po desítkách, navíc obvyklé upozornění v podobě zarudnutí ukazatele je tu nanic. Většinou totiž ani nestačí zrudnout. Ze 100 na 0% za půl vteřiny? Veyron hadr, pro Mongoose žádný problém. Takže si hlídejte jeho pozici, často používejte M16 granáty, kryjte se a v neposlední řadě… modlete se. S trochou štěstí ho zvládnete porazit. Možná ne napoprvé, možná ne napodvacáté, ale jednou se vám to povést musí :-) Pak vylezte nahoru k mjr. Jonesové a hurá oslavovat. I když Wally Sharidan se tváří, jako by neměl co oslavovat…

Mise 33: Lady Bee
Vítejte na párty! Senátor Sheridan vás uvítá na své luxusní jachtě (není vám nějaká povědomá), konečně je vidět, že mjr. Jonesová, je ženská, a to opravdu pěkná, a pochválí vás i generál Carrington a plukovník Amos. Ohňostroj je nádherný…jenže kde je Wally, copak se nebaví? Běžte se po něm podívat. To co uslyšíte a nakonec i uvidíte uvnitř jachty vám dá pádnou odpověď…
Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

Hearthstone: The Boomsday Project

S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

Evil Within 2

Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...

MUSÍTE VIDĚT: 5 mateřských šíleností
MUSÍTE VIDĚT: 5 mateřských šíleností

Těhotenská maska na břicho, sádrový odlitek nebo ujetý halloweenský obleček... Trendy se nevyhýbají ani těhotným ženám. Připravte se, bude to šílená jízda!



Najdete na iDNES.cz