Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ubisoft o hrozícím násilném převzetí: Může to ohrozit naši kreativitu

  15:43aktualizováno  15:43
Svěřit rozhodovací pravomoci firmě, která se ve videoherním průmyslu neorientuje, může být zdrojem komplikací a úpadku. Alespoň to tvrdí šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Přesně to totiž jeho společnosti hrozí v souvislosti s potenciálním násilným převzetím korporací Vivendi.

Yves Guillemot, ředitel Ubisoftu | foto: Ubisoft

Ta totiž to samé učinila s mobilní firmou Gameloft, kterou Guillemot spoluzakládal. Guillemot však připomíná, že se Vivendi v herním průmyslu neorientuje. A že se odvětví vyvíjí tak závratným tempem, že to může představovat riziko pro kreativitu jednotlivých studií.

„Občas přijmete rizika, nefunguje to a projekt musíte zrušit. Očekávali jste totiž, že se odvětví bude posouvat jedním směrem, a nestane se tak. Když však manažeři tento postup umožní, nikdo vás neviní z neúspěchu,“ řekl Guillemot pro server Gamespot.

„Manažeři řeknou: ‘Dobrá, naučili jsme se to a to. Využijeme to v jiném projektu.’ Ale v organizacích s menší tolerancí k riziku si to nemůžete dovolit,” objasňuje.

Nezávislost je tedy podle Guillemota klíčem k riskantním projektům a ochotě jít proti proudu. A to je součástí firemní kultury v Ubisoftu. Firma například jako jedna z mála vydávala hry pro konzoli Wii U a mezi velikými vydavatelstvími bude také jedním z pionýrů virtuální reality.

Assassin’s Creed: Syndicate
Watch Dogs 2
Far Cry Primal

Do portfolia společnosti spadají hry jako Assassin’s Creed, Watch Dogs či Far Cry.

Guillemot navíc věří, že Vivendi jako potenciálního vlastníka není možné srovnávat s dalšími mateřskými společnostmi. Příkladem by mohl být ZeniMax, pod který spadá vydavatelství Bethesda.

„Zenimax se na videohry soustředí. Když jsem se s nimi potkal, měl jsem pocit, že se zaměřují především na hry. Není to veliký konglomerát jako Disney či někdo další. Jsou takřka nezávislí.“

U majitele, jako je Vivendi, prý hrozí také rozhodování založené výhradně jen na aktuálních trendech. Guillemot však upozorňuje, že by řada stávajících her tímto způsobem nevznikla.

Tituly jako The Division a Watch Dogs 2 společnost začala vyvíjet v době, kdy trendy směřovaly k free to play a analytici zvěstovali konec tradičního hraní.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Skvělá strategie Satellite Reign je dočasně zdarma. Připomíná Syndicate

Satellite Reign

Až do sobotní sedmé hodiny večer můžete z obchodu Humble Store zdarma stahovat skvělou akční strategii Satellite Reign....

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Na portálu GOG můžete nově spravovat svůj uživatelský profil

GoG Galaxy

Digitální obchod GOG, věnovaný především klasickým starým hrám, nově podporuje socializaci uživatelů. Můžete se...



Najdete na iDNES.cz