Z2 - druhé tažení generála Zoda

  • 24
Po prvním dílu logicky následuje druhý. Nové Z si už z pochopitelných důvodů nemůže dovolit být jiné než 3D, plné fantastických světelných a výbušných efektů, s realistickým fyzikálním modelem, s deštěm i sněhem a střídáním denního a nočního cyklu.
Z2

Bitmap Brothers pracují na pokračování své úspěšné, leč málem již zapomenuté 2D strategie. To, co z téhle hry nejspíš budete pamatovat, jsou modré a červené jednotky, videa s roboty kouřícími doutníky nebo taktiku, která říká, že čím víc území na mapě zaberete, tím rychleji se budou vaše jednotky vyrábět. Nové Z si už z pochopitelných důvodů nemůže dovolit být jiné než 3D, plné fantastických světelných a výbušných efektů, s realistickým fyzikálním modelem, s deštěm i sněhem a střídáním denního a nočního cyklu.

Herní principy mají tvořit směsici prvního dílu a nových nápadů. Základ zůstává stejný - trpělivě dobývat jedno území za druhým, až se mapa změní v jednobarevné pole jasně hlásající, kdo je tady pánem. Že přitom budete potřebovat těžit nějaké suroviny, to je celkem jasné, ale o jaké druhy přesně půjde, to se zatím tají. Podle nashromážděného množství si pak budete moci ke své základně přistavět ještě všelijaké továrny, elektrárny a různé další podpůrné stavby.

Z2

V těch pak budete vyrábět své bojové jednotky - nejen pěšáky (třeba s plamenometem nebo ostřelovačskou puškou), ale i tanky nebo džípy. Souboje se přenesou i do vzduchu (na křídlech bombardérů) a do vody (na palubách ponorek), takže nezůstanete omezeni jen na pevnou zem. Pokud se vám líbilo červené a modré vybarvení jednotek, můžete být klidní, rozvržení barev zůstane stejné. Jak už z převodu do třetího rozměru vyplývá, přinese tahle změna do hry spoustu nových prvků - například budete muset rozmýšlet nad co nejlepším využitím hor a kopců, zalesněných míst nebo vodních kanálů.

Protože toho o Z2 není známo zase tak moc, ostatní se mi vejde jen do jedné věty: multiplayer chystá možnost hry maximálně pro osm hráčů, na začátku hry budete muset projít tutorialovými misemi a uvažuje se i o volně downloadovatelných mapách na internetu.

Autoři počítají s tím, že spolu s hrou vydají i editor misí, v němž si každý bude moci vyrobit vlastní scénáře a prodloužit si tak zábavu se Z2 na libovolně dlouhou dobu. Kdy to ale bude celé hotové, na to byste se mně ptali marně.


Témata: Ponorka, Robot