Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zaklínač 2 se hraje skvěle a má našlápnuto k velkému úspěchu

aktualizováno 
Zahráli jsme si úvodní část druhého Zaklínače a můžeme konstatovat, že tato hra takřka jistě potěší fanoušky her na hrdiny.

Zaklínač 2

Zaklínač 2 začíná jako správné a pořádně dlouhé dobrodružství: hezky ve vězení. A hlavní hrdina Geralt je tím uvězněným, což zpočátku nedává smysl. Byl to totiž právě Geralt, kdo v minulém dílu zachránil život králi Foltestovi, a tím i říši Temeria. Jenže stezky osudu jsou nevyzpytatelné, obzvlášť ty zaklínačovy. Už v prologu, který jsme si spolu s první kapitolou vyzkoušeli, se ale dozvíte, co se vlastně stalo.

Příběh je tím nejcennějším, čím Zaklínač 2 disponuje. Nejenže navazuje na první díl a překvapivě dává odpovědi na řadu otázek, které zůstaly nezodpovězeny (mnoho z nich ale jen za předpokladu, že je budete aktivně hledat). Ale také výrazněji čerpá z díla Adrzeje Sapkowského, jenž napsal románovou předlohu. Fandové nejslavnějšího polského fantasy se tak mohou těšit na spoustu odkazů.

V neposlední řadě je příběh až nečekaně strhující, přinejmenším v úvodní části hry, která nejenže okamžitě pohltí, ale novými zjištěními neustále motivuje k dalšímu hraní. Nic na tom nemění ani příběhová rozvětvenost, která se projevuje především v řadě rozhodnutí. Ta se více než v jiných hrách vyznačují svou neměnností a vlivem na další události.

Uchopení příběhového vyprávění je netradiční. Geralta si ve vězení záhy vyzvedne šéf tajné služby krále Foltesta, kterému pak zaklínač v rámci výslechu vypráví, co se stalo a co že ho vlastně zavedlo až sem. V pěti krátkých kapitolách prologu tak zjistíte, co předcházelo ústřednímu příběhovému motivu druhého dílu.

V první kapitole se tak dostanete do vojenského tábora pod hradbami králem obléhaného hradu, do kterého královna unesla Foltestovy děti. Je zde i Geraltova věrná družka Triss, s níž si hrdina neváhá užívat. 

V rámci obléhání okusíte přepracovaný bojový systém, který už se nezakládá na řetězení úderů, nýbrž přešel k akčnější formě. Zaklínače ovládáte přímo klávesami WASD, zatímco údery rozdělujete pomocí myši. Levé tlačítko donutí Geralta k rychlým, ale slabým úderů, zatímco pravým udeříte silněji, zato však pomaleji.

Komba tu sice jsou, ale zautomatizovaná. Dojde na ně tehdy, když se vám podaří více nepřerušených úderů v řadě. Obyčejné protivníky není problém překonat, obzvlášť když se zaklínač v mezičase sám léčí.

Horší to je proti obrněným nepřátelům. Zejména na vyšší obtížnost už na takové není možné vlétnout hlava nehlava, ale je třeba si pomoci krytím. Střídání útoků a krytů pak bojům přeci jen přidává na taktice, stejně jako mrštné kotouly. Vzhledem ke svižnosti akce ale k rozmýšlení nebudete mít moc času.

Bitky osvěžují rovněž kouzla. Většinu z nich fandové prvního dílu znají. Zaklínadlo Aard nepřátele odrazí, Igni vyvolá ohnivou kouli, Yrden položí past, Quen vykouzlí ochranný štít a Axii domluví nepřátelům ke krátkodobé změně stran.

Zaklínač už nesbírá zlaté, stříbrné a bronzové talentové body. K dispozici už je tradičně pouze jeden typ, který investujete buď do všeobecného výcviku, nebo do specializovaných oblastí, jako je boj s mečem, alchymie a magie.

Zatímco prolog Zaklínače 2 je velmi lineární a akční, což dobře slouží rychlému pohlcení, první kapitola už je přeci jen rozmanitější a rozvětvenější. Na čas se můžete přestat držet hlavní dějové linky a jen tak si plnit dobře zpracované vedlejší úkoly. Lze třeba zajít do hospody, kde si zahrajete v kostky, zkusíte přetlačovanou či pěstní bitku.

Autory je třeba jednoznačně pochválit za vizuální zpracování. Ne že by vyčnívalo kdovíjak technicky, spíše vykouzlí skvělou atmosféru dokreslenou až pedantskými detaily, byť jednotlivé lokality nejsou tak otevřené, jak bychom si přáli. Vylepšit by si zasloužila nepřehledná a krkolomně ovladatelná menu.

Zkušební verze Zaklínače 2 dokázala, že je na co se těšit. Polští vývojáři neměli neomezený rozpočet, a možná i proto vytvořili podle všeho nebývale kompaktní titul, který se o přízeň hráčů neuchází na první signální, ale usiluje o dlouhodobý a pevný vztah.

Autor:


Témata: bitka, Zaklínač


Nejčtenější

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Stahujte brutální horor Outlast na PC zdarma. Ale pospěšte si

V časově omezené akci můžete prostřednictvím obchodu Humble Store získat zdarma brutální horor Outlast v deluxe edici, tedy i s rozšířením Whistleblower....  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.