PRVNÍ DOJMY: Zaklínač 3 je vizuální hostina s důrazem na volby hráče

  18:17aktualizováno  18:17
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Pokud se vývojářům Zaklínače 3 podaří splnit sliby, může to být výjimečná hra na hrdiny. Papírové specifikace jsou více než lákavé. Autoři slibují otevřený svět větší než v titulu Skyrim. Zároveň však chtějí nabídnout pohlcující příběh a více než sto hodin herní doby jen s vedlejšími úkoly.

Na herním veletrhu E3 v Los Angeles bylo možné spatřit první souvislou ukázku hry a titul působil nadějně. Všechny sliby však na základě této ukázky posoudit možné není. Byla totiž hraná jedním z vývojářů a představovala pouze některé aspekty hry.

Hlavní hrdina Geralt z Rivie v úvodu cválá rozlehlým prostředím na koni. Grafika je výtečná, ale některé prvky se v krajině citelně opakují. Někdy tak lze například rozpoznat, že poblíž sebe stojí identické stromy, které vývojáři jen jinak natočili.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Jindy je část prostředí sestavená z opakujících se keříků a luční vegetace. Vizuální stránka i přesto vtáhne a při plánované rozloze prostředí to lze prominout. Náročnost úkolu ostatně naznačili sami vývojáři. Na můj dotaz, zdali jsou přístupné všechny viditelné části světa, reagovali slovy: "Bohužel ano."

Viditelnost je tu přitom úctyhodná a v dálce mnohdy můžete spatřit například hrady či rozličné vrcholky hor.

Počasí již není jen kulisa

Herní svět je inspirovaný skandinávskou a keltskou mytologií a pro prezentaci bylo významné, jaký dopad na něj má počasí.

Zrychlení času naznačilo, že vývojáři dbají na grafické vyznění jednotlivých fází dne i venkovních podmínek. Spatřit tak bylo možné výtečně zpracovaný den s azurově modrým nebem, zamračený podvečer, noc jen s několika obláčky i nevlídný deštivý den.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Denní cyklus i proměnlivé počasí však v Zaklínači 3 nejsou jen vizuálním oživením. Dopad mají například i na aktivity, kterými tráví čas obyvatelé jednotlivých částí světa. Za deštivých dnů vesničané raději popíjejí v hospodách, za parného počasí pak mohou klábosit na ulicích, obchodovat, či pracovat.

Počasí ovlivňuje i souboje. Na řadu monster totiž lze narazit jen za specifických podmínek, či jsou v určitém počasí silnější. Někteří protivníci jsou například noční tvorové a porazit třeba vlkodlaka za úplňku je pořádná výzva.

Je třeba vědět, jak na jednotlivé protivníky

V prezentaci bylo možné spatřit souboj s lesním monstrem, které mělo ruce z větví a na hlavě paroží. Protivník vládl lesu, a prostředí tak používal ve svůj prospěch. Hlavní postavě například na moment zablokovaly cestu kořeny nebo si monstrum na pomoc přivolávalo vlky. Oslabit ho však šlo rozbitím dřevěných totemů, ze kterých čerpal sílu.

Zajímavosti

  • Vývojáři se snaží citelně vylepšit animace obličeje. Výrazy postav však stále připomínají spíše gumové panáky.
  • Herní svět je rozlehlý a procestovat ho celý je časově náročné. Mezi objevenými částmi mapy se tak lze přesouvat okamžitě.
  • Ve hře nejsou žádní bossové, narazit však lze na silnější monstra.
  • Veškeré krajinné prvky jsou dostupné. Mají hráče motivovat k prozkoumávání světa.
  • Ačkoliv hra nabízí otevřený svět, zahrnuje krátké filmové scény. Například při nástupu silného monstra "na scénu".

Jiným nepřítelem byla rohatá bestie, která speciální schopností dokázala omezit zorné pole hráče. Prostředí zčernalo, a hlavní hrdina tak viděl jen sotva na několik kroků.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Řada monster tak zjevně bude disponovat speciálními schopnostmi, a vývojáři proto do hry zabudovali encyklopedii protivníků. V té se lze například dočíst o jejich dovednostech i podmínkách, ve kterých se vyskytují. Jednotlivá monstra také vydávají specifické zvuky, podle nichž je lze rozpoznat.

Na vašich volbách záleží

Vývojáři rovněž slibují, že jednotlivá rozhodnutí budou mít na hru vliv. Ilustrovali to na příběhu vesničanů, jejichž zástupce zaklínače požádal o zabití monstra. Prezentující se ve hře rozhodl vesničanům pomoci.

Fotogalerie

Po menším pátrání pak odhalil, že je monstrum možné zlikvidovat teprve po popravení vesničana, se kterým je propojeno. A tím byla shodou okolností přítelkyně muže, který Geralta požádal o pomoc. Vesničan se rozhodl přítelkyni skutečně obětovat, a zaklínač se tak monstrum vydal popravit.

Po návratu obyvatelům opět nabídl své služby, komunikativní vesničan ho však vyhostil. A následovalo video, které přiblížilo osud vesnice. Tu během tří měsíců vyrabovala skupina kočovníků. Vesničan přitom Geralta vyhnal, aby se na místě stal vůdcem.

Podle vývojářů však takové video zpravidla bude následovat až po několika hodinách hraní, kdy se hlavní postava do nějakého prostředí vrátí.

Hra tedy zatím vypadá nadějně. Graficky je opět atraktivní, měla by nabízet hráčské volby i silnou dějovou linku a to v kombinaci s otevřeným prostředím. Boje v prezentaci působily vskutku plynule a další informace v budoucnu odhalíme v podobě rozhovoru s kreativním ředitelem vývoje.

Autor:
Témata: E3 2013, Zaklínač

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Další z rubriky

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

Life is Strange 2 ukázal nové hlavní hrdiny, ale jinak zůstává stejný

Life is Strange 2

Vývojáři z Dontnod na Gamescomu konečně ukázali první záběry z chystaného pokračování vynikajícího seriálu Life is...

Najdete na iDNES.cz