Argonaut se potápí
Jedno z největších britských nezávislých vývojářských studií, Argonaut Games, se dostalo do problémů a hledá kupce. Společnost, která stojí například za počítačovými zpracováními Harryho Pottera, přitom už propustila přibližně 100 zaměstnanců kvůli finanční krizi. Už před více než týdnem byly akcie kvůli finančním problémům Argonaut Games staženy z londýnské burzy. Argonauti vyráběli hry přibližně 18 let, kromě centra v Londýně společnosti patří studia v Oxfordu, Cambridge a Sheffieldu stejně jako pobočka Morpheme specializovaná na vývoj her pro mobilní zařízení.
První náznaky problémů Argonaut Games se objevily v srpnu, kdy společnost vydala informaci o tom, že její účetní rok skončí ztrátou ve výši 6 milionů liber kvůli oddáleným smlouvám s distributory. Tyto smlouvy byly znovu odloženy a Argonauti museli v polovině října upozornit své obchodní partnery a burzu cenných papírů na to, že společnosti dochází hotovost, což vyústilo ve zrušení veřejné obchodovatelnosti akcií.
V pátek vedení společnosti zavolalo na pomoc auditory ze společnosti David Rubin & Partners a přes víkend se snažili vymyslet způsob, jak firmě zachránit krk. A výsledek? Musí se najít kupec, který by zajistil finanční ozdravení firmy a snížil její přímou závislost na aktuálních kontraktech s vydavateli. Cílem společnosti je získat nového majitele rychle a vzhledem k pověsti Argonautů to snad nebude problém. Držíme palce, Harry Potter má ještě několik dílů!
Zdroj: Zdroj: Gamasutra
Reklama v počítačových hrách je častější – hráčům se to líbí
Umísťování reklamy na skutečné produkty do virtuálních světů je na vzestupu. Obsah počítačových her jako reklamní médium není úplně nové, už v osmdesátých letech se v automobilové hře od Segy objevilo logo velké tabákové korporace. Nicméně v posledních měsících toto odvětví roste a nevypadá to, že by tento růst zpomaloval, spíše naopak. Jedna nejmenovaná britská firma už oznámila, že prostřednictvím reklamy v počítačových hrách oslovila více než čtyři miliony potenciálních zákazníků. Během následujících osmnácti měsíců chce reklamu dostat k 50 milionům počítačových hráčů.
Důvodem pro nárůst popularity počítačových her jako reklamního média je také skutečnost, že mládež i dospělí tráví u monitoru stále více času na úkor pasivního sledování televizní obrazovky. Navíc se ukázalo, že hráči věnují při hraní větší pozornost tomu, co vidí. Reklamu, kterou hráč viděl ve hře, si vybaví v krátkodobém termínu ve 30 % případů a po pěti měsících si shlédnutí reklamy na nějaký produkt ve hře pamatuje 15 % hráčů. O tom se kreativcům z reklamních agentur při použití tradičních médií ani nesní.
Reklama ve hrách navíc nefunguje jen na principu velkých billboardů v krajině, ale používá se stejný přístup jako ve filmech – hrdinové používají určité propriety za úplatu, kterou od inzerenta dostali vývojáři. Třeba Sam Fisher v Splinter Cell Pandora Tomorrow používal Sony Ericsson P900. O spojení výrobců her s výrobci hardware, ať už grafických karet nebo přímo assemblerů herních počítačů, ani nemluvě.
Nejzajímavější na celém pronikání reklamní branže do světa her je skutečnost, že 70 procentům hráčů se to celé líbí, hry jim připadají reálnější! Tvrdí to alespoň Nielsen Interactive Entertainment ve svém průzkumu, který proběhl tento rok.
Zdroj: BBC
Probíhá hon na zloděje Grand Theft Auto: San Andreas, hra už je pokojně na trhu
Agresivní pronásledování zlodějů, to je to, co podle svých slov provádí britské studio Rockstar Games poté, co se na internetu objevila, před oficiálním vydáním hry, ukradená kopie této očekávané pecky. Jde o kopii určenou pro americký trh. V uvozovkách šťastní mohou být uživatelé Sony Playstation 2 s mod čipem, protože na této platformě pirátská kopie funguje. Nejde přitom o ojedinělou záležitost. Kromě Unrealu 2, který se potýkal s únikem kódu, se mimo kontrolu výrobce dostala také hra Halo 2 a dříve než v obchodech se na internetu také objevil Doom 3.
Zástupci společnosti upozornili, že stahování, vlastnictví a šíření hry Grand Theft Auto: San Andreas včetně jejího zpřístupňování na internetu je krádež a lidé, kteří poruší tímto způsobem autorská práva Rockstar Games, budou čelit agresivnímu pronásledování.
Hra ale hned vzbudila také vlnu kritiky (která jí nakonec pouze přidá na popularitě). Cílem kritiků není stopadesátihodinová hrací doba, ale potoky krve a přebujelé násilí, v němž se hráč ovládající hlavního antihrdinu bude vyžívat. Nechybí samozřejmě karamboly na čtyřech i dvou kolech, přestřelky s gangstery i policií ani tupé údery baseballovou pálkou. Už chybí pouze Haiťané obviňující Rockstar Games z rasismu.
Zdroj: Reuters
Česká armáda slibuje hru inspirovanou America's Army
Profesionální armáda České republiky (zaplať bůh pro nás bez modré knížky, co tak dlouho utíkáme) hledá nové způsoby jak doplnit své stavy. Marketingové aktivity specializovaného odboru AČR sahají k reklamním lízátkům, prezervativům i kinoreklamě natočené Filipem Renčem. Protože ale chce oslovit mladé muže, kteří zhusta tráví volný čas před počítačovou obrazovkou, chystá na ně po vzoru Americké Armády a její online 3D střílečky také pořádnou počítačovou hru (zatím nabízí pexeso a flashovou střelnici).
Trojrozměrná část aplikace je jen doplňkem stěžejní části, kterou je encyklopedie armády ČR, po jejím absolvování je možné bezchybně splnit nejprve testy, které odemknou akční část aplikace. Ta je v tuto chvíli nedostupná, probíhá pouze betatestování. Až bude venku, najdete ji na stránkách www.vojak.cz a v rekrutačních střediscích. Zelený mozky!
Zdroj: Týden