Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli Prey museli změnit název chystané hry

aktualizováno 
Vydavatelská společnost ZeniMax si zaregistrovala obecné slovo „kořist“ a malé nezávislé studio proto pod hrozbou žaloby raději pozměnilo název své chystané hry.

Prey (2017) | foto: Bethesda

Chytré sci-fi akce Prey je poslední dobou všude plno a není se čemu divit – opravdu se povedla (viz naše recenze). Na jejím úspěchu si teď trochu nechtěně přihřála polívčičku i menší nezávislá firma No Matter Studios, která na konec roku chystá nevšední titul Prey for the Gods. Ano, tušíte správně, problém je samozřejmě v onom slůvku „prey“.

Snadná kořist?

Hra Praey for the Gods evidentně nechce jen parazitovat na názvu aktuálního hitu

Hra Praey for the Gods evidentně nechce jen parazitovat na názvu aktuálního hitu

„Prey“ znamená v angličtině kořist a je to opravdu dobrý název pro hru. Krátký, úderný a vzbuzující další otázky. Je to dokonce tak dobrý název, že je to ta jediná věc, kterou Bethesda použila z původního Prey z roku 2006, na který si draze pořídila veškerá práva. Žádný div, že si chce značku co nejvíce chránit, ale přeci jen – je to pouze „obyčejné“ slovo, jak by si někdo mohl zaplatit jeho výhradní používání?

Evidentně mohl, protože malý vývojářský tým před hrozbou dlouhého právního sportu s americkým mediálním gigantem ZeniMax (pod nějž studio Bethesda patří), raději rovnou kapituloval a přistoupil ke změně názvu. Ta není nakonec nijak dramatická, protože z Prey for the Gods bude nakonec Praey for the Gods. Výslovnost zůstává stejná a dokonce tím vznikla hezká slovní hříčka, protože „pray“ znamená modlit se. Což u hry, která je postavena na náročných soubojích s obrovskými bossy, není úplně mimo.

Výhra pro obě strany

ZeniMax má značku Prey zaregistrovánu již od roku 2013

ZeniMax má značku Prey zaregistrovánu již od roku 2013

Toto řešení je nakonec výhodné pro obě strany. Bethesda neztratí práva na ochrannou známku, což by dle amerického práva jinak hrozilo. Byť by si žádný hráč tyto hry nikdy nespletl, mohlo by k tomu někdy v budoucnu dojít u jiného titulu, kde by podoba v názvu byla zjevnější. ZeniMax proto musí přistupovat ke všem stejně.

V No Matter Studios ale pro svůj originální titul získali bez většího úsilí spoustu mediálního prostoru, což je pro tento malý tým rozhodně příjemné. Dnes už není důležité pouze vydat skvělou hru a spoléhat na šeptandu, ale také být mezi desítkami denně vycházejících titulů vidět. Spousta lidí se tak díky této kauze o Praey for the Gods dozvěděla vůbec poprvé. A uznejte, že trailer vůbec nevypadá špatně.

Autor:


Témata: angličtina


Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.