Zisky z on-line her v roce 2012: 20 miliard dolarů

  • 3
On-line hry se jejich tvůrcům stále více vyplácí. Na příští rok je odhad zisku přes dvacet miliard dolarů. Motorem je asijsko-pacifický region, speciálně pak Čína.

World of WarCraft: CataclysmOn-line hry se jejich tvůrcům stále více vyplácí. Na příští rok je odhad zisku přes dvacet miliard dolarů. Motorem je asijsko-pacifický region, speciálně pak Čína. V té však podle analytika Michaela Inouye dosud působí problém, že je tu nadále menší rozšíření PC a hlavně jiný obchodní model.

V Evropě a Severní Americe jsou zisky nejznámější on-line hry na hrdiny World of Warcraft tvořeny předplatným, naproti tomu v Číně přes velkou základnu předplatitelů je nejvíce rozšířený model předplatitelských herních karet, tedy "Pay as you go". Zisky u WoW jsou tak stejné v Evropě, Americe a Číně.

Problémem čínského trhu je i regulace podle místních pravidel. Vývojáři pro něj musí odstranit ze hry jakoukoliv krev. On-line trh ale směřuje i na set top boxy. Kupodivu problém pro on-line trh nadále představují hry na mobilních telefonech. Důvodem je roztříštěnost.

Zdroj: WP