Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

  17:28aktualizováno  17:28
Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po dokončení projektu. A při tvorbě na volné noze musíte čelit ještě dalším překážkám.

Mezi nezávislými vývojáři se traduje, že pro generování stabilních příjmů stačí vydat několik her. Skutečnost však může být zcela odlišná a ani úspěšný první titul nutně nedává odpověď na otázku, z čeho příští měsíc zaplatíte účty. Teoretický dlouhodobý příjem z jednoho titulu totiž většinou jen těžko pokryje náklady pro vytvoření další hry.

A to ještě za předpokladu, že hráči o projekt jeví zájem. „Když vydáte první hru, která by si několik následujících let měla vést dobře, stále to neřeší vaši momentální situaci,“ vysvětluje na blogu Dave Toulouse.

Můžete navíc vydat i několik neúspěšných her, které několik týdnů po vydání upadnou v zapomnění. Toulouse například loni zveřejnil dva tituly, o které komunita zájem příliš neprojevila. „Už v době vydání nebyly úspěšné. Na moji stávající finanční situaci proto mají jen minimální dopad. Ještě pořád čas od času vydělají trochu peněz, ale není to nic, na co bych se mohl spoléhat,“ vysvětluje Toulouse.

March of the Living
March of the Living

Toulousova hra March of the Living

Prodeje jsou navíc nepředvídatelné, a vaše příjmy se tak každý měsíc liší. Toulouse proto upozorňuje, že je vždy nutné mít finanční polštář pro přežití slabých měsíců. S vytvářením rezerv mohou pomoci například různé slevové akce, během kterých si vaše výtvory mohou vést o poznání lépe.

Správa financí také závisí na individuální toleranci k riziku. Vsadíte vše na jednu hru a nenecháte si žádné rezervy pro případ, že by neuspěla? Nebo raději vydáte méně propracovaný počin a na bankovním účtě si ponecháte alespoň nějaké peníze?

„Ani úspěšní vývojáři si nemohou být jistí tím, jak se bude dařit jejich příští hře. Viděl jsem řadu lidí, kteří se škrábali na hlavě a přemýšleli nad tím, co se stalo. Měli hru, o jejíchž kvalitách byli přesvědčeni, a přesto dopadla bídně,“ popisuje Toulouse.

Počítat navíc nelze s žádnými externími faktory. Můžete mít například vcelku úspěšnou hru s tematikou ideální pro příští slevovou akci na Steamu a obchod mezi doporučované hry zařadí konkurenční titul, který se prodává o poznání hůře.

Často tak po vydání hry končíte v naprosto identické situaci, v jaké jste byli před jejím vývojem. Zaplatíte sice účty, nezbývají vám však rezervy nutné k práci na onom velkolepém projektu, který jste celou dobu zamýšleli.

Alternativou je uzavřít dohodu s vydavatelstvím, což pomáhá pokrýt průběžné náklady. Hra však ve výsledku musí prodat alespoň dvakrát více kopií. Peníze si totiž dělíte s vydavatelem, a vytvořit si finanční rezervu je tak ještě těžší.

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.