Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Život v GameHall dnes na čas zkolaboval

  12:56aktualizováno  1:27
Invex aktuálně: Tisíce lidí tísnící se před GameHall dnes ochromily život brněnského výstaviště. Dav vznikl neuváženým krokem oganizátorů, kteří uzavřeli GameHall a pouštěli do ní jen omezený počet lidí. Ti po sobě šlapali ve snaze prodrat se dovnitř. V článku naleznete aktuální fotografie!

Invex 2002 Davy lidí krátce po otevření GameHall, čtvrtek 10.10.2002

Brněnské veletrhy a výstavy dnes krátce po otevření výstaviště, na němž čtvrtým dnem probíhá dvanáctý ročník mezinárodního ITC veletrhu Invex, musely uzavřít pavilon L, v němž sídlí GameHall, a návštěvníky do něj poté vpouštěli jen po částech. Podle tiskového mluvčího Invexu Romana Ondrůje přistoupil provozovatel akce k tomuto kroku na žádost vystavovatelů samotných, Ti o ničem podobném ovšem nevědí. "O nic takového jsme nežádali my ani naše konkurence," říká product manager AT Computers Pavel Šťastný, který s Cenegou pronajímající polovinu haly a dalšími vystavovateli tlačili na ochranku, aby pavilon otevřeli. "Nedalo se tady ani dýchat Organizátoři to letos, ostatně stejně jako v loňských ročnících, naprosto nezvládli," potvrdila Soňa Palarčíková z Dynamic Systems.

Tak jde čas... uvnitř GameHall, pondělí 7.10.2002 Tak jde čas... uvnitř GameHall, středa 9.10.2002 Tak jde čas... uvnitř GameHall, čtvrtek 10.10.2002

"Bylo tam opravdu narváno, Ti lidé poškozovali stánky. Ale není se co divit, o hry je zájem, i my jsme zaplnili veškerou plochu pro návštěvníky během necelých dvou minut," říká manažer ProGamers Honza Holuša, který se stará ve vedlejším pavilonu K o průběh mistrovství České republiky v počítačových hrách a kvalifikaci na World Cyber Games, herní olympiádu. Tam však situace tak dramatická nebyla, davy lidí se nahrnuly dovnitř či před bránu a na obrovských plátnech sledovali průběh nejzajímavějších zápasů.

Pavilon K, v němž probíhá herní mistrovství ČR, je naplněn k prasknutí a lidé sledují zápasy branou i z plochy před ním, čtvrtek 10.10.2002

Horší to bylo před GameHall. "Poté, co organizátoři uzavřeli bránu a lidi dovnitř pouštěli jen po částech, vytvořil se před pavilonem obrovský dav. Malí tam šlapali na velké, všelijak se strkali, děti dokonce plakaly... a my jsme pochopitelně tlačili na organizátory, aby pavilon otevřeli," popisuje Pavel Šťastný. Proudící dav je totiž podle vystavovatelů mnohem méně nebezpečný než situace, kterou organizátoři Invexu navodili.

"Situace není nejlepší. Náš stánek sousedí s GameStarem a je od vchodu úplně nejdál. GameStar má spoustu akcí, které lákají děti a myslím si, že jsou pro ně nebezpečné. Davy lidí se nám opírají o stánek a tím jej demolují, velcí šlapou po malých, je zde naprosto vydýchaný vzduch. Myslím si, že to je pro děti nebezpečné a vzhledem k teplotě, množství lidí a špatnému vzduchu i pro řadu dalších lidí," říká Palarčíková. Uzavření pavilonu, jímž se snažili situaci v GameHall uklidnit organizátoři, však podle ní situaci v žádném případě neřeší, ba právě naopak.

Davy lidí krátce po otevření GameHall, čtvrtek 10.10.2002

To potvrzuje i Šťastný. "Je-li otevřená brána, proudí sem čerstvý vzduch i davy lidí. Sem tam někdo ukradne reklamní letáček či myš, ale s tím se musí počítat. Horší je ovšem dav lidí bořící sloupy s drahou výpočetní technikou, který organizátoři vytvářeli před halou," líčí Šťastný.

Tohoto rizika si podle Ondrůje byli vědomi i pořadatelé. "Nebylo možné otevřít GameHall najednou, proto jsme se rozhodli pro postupné naplňování," uvedl Ondrůj. I přesto GameHall zažila krátce po dvanácté hodině nával, který by jí jinak plynule prošel. "Otevřená brána je pro nás ale prioritní, platíme za pronájem plochy velké peníze a organizátoři nám sem nepustí zákazníky. Několik hodin jsme do nich hučeli, aby bránu otevřeli, pomohl až argument, že pokud tak neučiní, nezaplatíme pronajatou plochu," uzavřel Šťastný v době, kdy už pavilon L žil svým tradičně bujarým životem.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Podívejte se, jak vypadá nefalšovaná radost z herního úspěchu

Kevin “KevinDDR” Birrell

Vášnivý hráč vyrovnal letitý rekord v průchodu jedné z úrovní kultovní střílečky Perfect Dark a měl z toho takovou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz