Práce na No Man’s Sky byla jako vystřelit raketoplán přímo do slunce

  16:18aktualizováno  16:18
Kritizovaná hra Man’s Sky vznikala původně jako hobby projekt, na kterém programátor Sean Murray pracoval ve volném čase. Po odhalení hry veřejností však koncept vyvolal divoké ohlasy a tvorba pak připomínala spíše jízdu na horské dráze.

No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Murrayovým cílem bylo pracovat na něčem nezvyklém. Chtěl se naučit nové postupy, a začal proto vytvářet herní engine. Toužil totiž prozkoumat generování světů na základě algoritmu a programování vlastního enginu považuje za „opravdové řemeslo“.

„Bylo to vážně zábavné období mého života, během kterého jsem každý večer a celé víkendy pracoval na vlastním enginu,“ prohlásil Murray na akci Game Developers Conference.

Situace se změnila po odhalení první ukázky. „Bylo to, jako bychom se raketoplánem vystřelili do slunce a pálilo nám to obličej. Byla to trochu jízda na horské dráze, ale začalo to jako hobby a v úvodu to byla ohromně zábavná práce.“

No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)

No Man’s Sky (PS4)

Právě koncept počítačem generovaného světa s obdivuhodným množstvím kombinací při testování představoval výzvu.

Vývojáři se proto rozhodli, že počet hráčů zkusí odhadnout podle aktuálně vydaných populárních her. Jako reference zvolili tituly Inside a Far Cry Primal, oba však nakonec měly jen zlomkovou hráčkou základnu.

Maximální počet souběžně on-line hráčů u Inside se na Steamu pohyboval okolo tří tisíc a u Far Cry Primal to bylo okolo čtrnácti tisíc. No Man’s Sky přitom na Steamu po vydání hrálo čtvrt milionu lidí. A hlásili obratem celou řadu technických chyb.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

World War 3 ukázala, jak nemá vypadat předběžný přístup

World War 3

Ambiciózní střílečka se nebojí postavit se Call of Duty, ale autory čeká ještě spousta práce. V současnosti je obtížné...

Cyberpunk 2077 vyjde ještě na současnou generaci konzolí

Cyberpunk 2077

Vývojáři z polského CD Projektu uklidňují nedočkavé fanoušky tím, že si kvůli jejich hře nebudou muset kupovat nové...

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz