Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práce na No Man’s Sky byla jako vystřelit raketoplán přímo do slunce

  16:18aktualizováno  16:18
Kritizovaná hra Man’s Sky vznikala původně jako hobby projekt, na kterém programátor Sean Murray pracoval ve volném čase. Po odhalení hry veřejností však koncept vyvolal divoké ohlasy a tvorba pak připomínala spíše jízdu na horské dráze.

No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Murrayovým cílem bylo pracovat na něčem nezvyklém. Chtěl se naučit nové postupy, a začal proto vytvářet herní engine. Toužil totiž prozkoumat generování světů na základě algoritmu a programování vlastního enginu považuje za „opravdové řemeslo“.

„Bylo to vážně zábavné období mého života, během kterého jsem každý večer a celé víkendy pracoval na vlastním enginu,“ prohlásil Murray na akci Game Developers Conference.

Situace se změnila po odhalení první ukázky. „Bylo to, jako bychom se raketoplánem vystřelili do slunce a pálilo nám to obličej. Byla to trochu jízda na horské dráze, ale začalo to jako hobby a v úvodu to byla ohromně zábavná práce.“

No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)

No Man’s Sky (PS4)

Právě koncept počítačem generovaného světa s obdivuhodným množstvím kombinací při testování představoval výzvu.

Vývojáři se proto rozhodli, že počet hráčů zkusí odhadnout podle aktuálně vydaných populárních her. Jako reference zvolili tituly Inside a Far Cry Primal, oba však nakonec měly jen zlomkovou hráčkou základnu.

Maximální počet souběžně on-line hráčů u Inside se na Steamu pohyboval okolo tří tisíc a u Far Cry Primal to bylo okolo čtrnácti tisíc. No Man’s Sky přitom na Steamu po vydání hrálo čtvrt milionu lidí. A hlásili obratem celou řadu technických chyb.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Arménie vyzývá hráče, aby vyzkoušeli strategii Crusader Kings 2

Vlajka Arménie

Oficiální twitterový účet Arménské republiky vyzývá hráče, aby si zahráli populární historickou strategii za arménský...

Jaké hrajete nebo jste hráli sběratelské karetní hry?

Magic: The Gathering

Propadli jste někdy fenoménu sběratelských karetních her, nebo vás tento koníček zcela minul?

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...



Najdete na iDNES.cz