Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práce na No Man’s Sky byla jako vystřelit raketoplán přímo do slunce

  16:18aktualizováno  16:18
Kritizovaná hra Man’s Sky vznikala původně jako hobby projekt, na kterém programátor Sean Murray pracoval ve volném čase. Po odhalení hry veřejností však koncept vyvolal divoké ohlasy a tvorba pak připomínala spíše jízdu na horské dráze.

No Man’s Sky (PS4) | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Murrayovým cílem bylo pracovat na něčem nezvyklém. Chtěl se naučit nové postupy, a začal proto vytvářet herní engine. Toužil totiž prozkoumat generování světů na základě algoritmu a programování vlastního enginu považuje za „opravdové řemeslo“.

„Bylo to vážně zábavné období mého života, během kterého jsem každý večer a celé víkendy pracoval na vlastním enginu,“ prohlásil Murray na akci Game Developers Conference.

Situace se změnila po odhalení první ukázky. „Bylo to, jako bychom se raketoplánem vystřelili do slunce a pálilo nám to obličej. Byla to trochu jízda na horské dráze, ale začalo to jako hobby a v úvodu to byla ohromně zábavná práce.“

No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)
No Man’s Sky (PS4)

No Man’s Sky (PS4)

Právě koncept počítačem generovaného světa s obdivuhodným množstvím kombinací při testování představoval výzvu.

Vývojáři se proto rozhodli, že počet hráčů zkusí odhadnout podle aktuálně vydaných populárních her. Jako reference zvolili tituly Inside a Far Cry Primal, oba však nakonec měly jen zlomkovou hráčkou základnu.

Maximální počet souběžně on-line hráčů u Inside se na Steamu pohyboval okolo tří tisíc a u Far Cry Primal to bylo okolo čtrnácti tisíc. No Man’s Sky přitom na Steamu po vydání hrálo čtvrt milionu lidí. A hlásili obratem celou řadu technických chyb.

Autor:




Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.