Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ztracený ostrov - poctivá česká adventura

  12:01aktualizováno  17. dubna 7:57
První pohled na novou česko-slovenskou adventurku odhalil mnohá tajemství, která před námi vývojový tým Mayhem Studios zatím úspěšně skrýval. Pokud tedy i vás zajímá, jak bude Ztracený ostrov vlastně vypadat a jaké jsou moje první dojmy po zatím šesti hodinách poctivé pařby, přečtěte si tohle preview.
Ztracený ostrov (Lost Island)

Vždycky, když se doslechnu o výrobě nějaké nové české (nebo slovenské) adventury, rozhostí se ve mě neobyčejná radost. Ne snad proto, že bych považoval české hry za nějak výjimečné v porovnání se zahraničními projekty, ale přeci jen - jsem Čech a jistá dávka vlastenectví ve mně určitě dřímá. Proto jsem od chvíle, kdy se první zmínka o této hře donesla k mým uším, netrpělivě čekal na betaverzi, kterou měl BonusWeb díky svým kontaktům od tvůrců hry slíbenou. Dočkal jsem se právě před několika málo dny, a proto se nyní s vámi mohu podělit o své první pařanské dojmy.

V pondělí (28.2.2000) jste se na našich stránkách mohli o Ztraceném ostrově dočíst několik prvních a vcelku strohých informací ve Vrecově novince. I přesto si ale v tomto preview neodpustím uvést několik základních informací o hře - to jen pro případ, že byste nebyli v obraze. Takže, Ztracený ostrov je tentokráte převážně slovenským projektem a stojí za ním vývojový tým Mayhem Studios. Do jeho výroby ale zasahují i české ručičky, konkrétně tedy olezlé pařáty našeho pána šéfredaktora (to Vreco: promiň, ale dneska mám nezvykle dobrou náladu:-)). Jak už Vreco ve své novince uvedl, jedná se o "klasickou českou adventuru", jejíž hlavním aspektem je převážně všudypřítomný humor. Ztracený ostrov (Lost Island) Hrdinou Ztraceného ostrova se stává mladík jménem Jelcin (zde je vidět, kde brali Mayhem Studios inspiraci) (to bych netvrdil, neboť to neví asi nikdo - při psaní scénáře, ještě před vydáním zatím poslední betaverze č. 0.8, se hlavní hrdina jmenoval Airbraš :-) - by Vreco), který je i se svou dívkou Dianou záhadně přenesen do dávné minulosti, respektive do časů mocných a zlotřilých pirátů. Po jeho milované však zde není ani vidu ani slechu, a tak našemu Jelcinovi nezbývá nic jiného, než se ji vydat hledat.

Vaše kroky začnou v hluboké rokli a zavedou vás do nedalekého městečka (v němž se stanete pirátem), na pirátskou loď, na nepřátelskou galeru a v neposlední řadě taky na pustý ostrov, jenž navštívíte jako ubohý trosečník... Tedy alespoň tak daleko jsem se zatím ve hře dostal, takže o tom, co bude následovat dále, nemám nejmenší potuchy. Svou tématikou i konceptem hra vzdáleně připomíná starý dobrý Oslí ostrov (Pterodon, 1994), samozřejmě je ale daleko rozsáhlejší a technicky dokonalejší, byť, a to mě mile překvapilo, Ztracený ostrov běhá nádherně plynule i na slabších počítačích a netrhá se ani na Pentiu 100 s 32 MB RAM.

Tak třeba grafické zpracování Ztraceného ostrova považuji za jedno z nejlepších, jaké jsem v českých adventurách zatím viděl. Ztracený ostrov (Lost Island) Je lepší než v Poldovi 2, lepší než v Horkém Létě 2 a... ale ne, na Dreamlanda zatím nemá. Všechny lokace (kterých zde má být přesně 102) jsou prokreslené do nejmenšího detailu a obzvláště některé exteriéry mi přišly jako malé umělecké dílka. Bohužel, grafika využívá pouze 256-ti barevné palety, a proto místy narazíte na mírný "zrnitý" přechod barev. Ovšem pouze v případě, že budete backgroundy pečlivě studovat z deseticentimetrové vzdálenosti. Za normálních okolností totiž většina obrazovek vypadá jakoby byly skutečně v highcolouru, za což patří grafikům můj velký obdiv. Ovšem upřímně řečeno nechápu, proč hru neudělali v highcolouru rovnou.

Příjemně překvapený jsem byl taktéž z množství plynulých animací. Těm vévodí zdařilé rozanimování nejen chůze, ale i spousty vedlejších činností hlavního hrdiny. Mimo toho jsem ve hře narazil i na hromadu doplňkových animací, jako je například tekoucí voda v řece nebo pohupující se cedule nad vchodem do hostince. Ze všeho nejvíce mě ale překvapila zcela nečekaná přítomnost celoobrazovkových animací (neboli FMV), které sice mají ke kvalitám Disneyeho filmů hóóódně daleko, nicméně jsou příjemným zpestřením a sladkou odměnou za hráčovo snažení (v tomto případě asi nikdy nezapomenu na kšandový bungee jumping nad řekou plnou hladových krokodýlů...).

Ztracený ostrov (Lost Island)

Bohužel je ve hře poměrně málo zvukových efektů, což mě docela mrzí, nicméně je možné, že si autoři vezmou má slova k srdci a nějaké tam ještě přidají (třeba takový hukot moře nebo zpěv lesních ptáků by nebyl vůbec na škodu). Hudební doprovod mi svým stylem a kvalitou připomněl staršího Agenta Mlíčňáka nebo novějšího Poldu 2. Přestože ale většina melodií do hry a jejího prostředí docela slušně zapadne, tak některé, převážně rockové nebo techno motivy do hry s pirátskou tématikou padnou jako pěst na oko. Ovšem i zde ještě může dojít k nějakým těm vylepšením, takže se výsledkem raději nechme překvapit.

Ovládání hry je velmi jednoduché a zcela si vystačíte se dvěma tlačítky na myši. Všechny aktivní předměty se pod kurzorem hlásí svým názvem, tvar kurzoru se navíc mění podle toho jakou činnost můžete s daným předmětem provádět. Přehledný inventář je schopen pojmout desítky předmětů, nicméně nikdy ho nebudete mít zaplněný více než z poloviny. Co se rozsáhlosti hry týče, tak toho vám bohužel zatím mnoho povědět nedokážu, protože jsem betaverzi prozatím neprošel až do konce. Mohu vás ale ujistit, že záležitost jednoho odpoledne to určitě nebude (zatím jsem u ní strávil asi 6 hodin čistého herního času). Vetšina úkolů je naštěstí přísně logických, což je jedině dobře, nicméně občas narazíte na nějaký miniaturní předmět, který se dá lehce přehlédnout a může způsobit menší zákys.

Ztracený ostrov (Lost Island)

Tak jako většina českých her, bude i Ztracený ostrov nadabován známou českou osobností (betaverze, kterou jsem měl k dispozici, zatím dabing neobsahuje). I když já sám už tuším, kdo se dabingu Ztraceného ostrova zhostí, jeho jméno vám zatím neprozradím. Mohu jen nastínit, že se jedná o známého baviče, který se ještě na dabingu žádné české hry nepodílel. A nebude to Bolek Polívka, jak již bylo několikrát na mnoha místech mylně uvedeno.

Tak takové jsou zatím mé postřehy z betaverze nové adventury Ztracený ostrov od slovenských Mayhem Studios. Plná verze hry by se v obchodech měla objevit někdy v dubnu tohoto roku, takže si už šetřete penízky, protože to vypadá na další zdařilou tuzemskou gamesku.

Autor:


Témata: dabing, Humor, Loď


Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.