Autor projektu Stephan Hövelbrinks ostatně zmiňuje, že hra začala vznikat jako žert. Když vydavatelství Bethesda oznámilo Fallout 4, Hövelbrinks zveřejnil obrázek z fiktivní hry a tu později začal rozpracovávat. Následovalo prý několik měsíců experimentování, snění a skečů fantaskního světa.
Výsledkem má být postapokalyptická hra na hrdiny ovlivněná kyberpunkem, sci-fi a hororem s urážlivým smyslem pro humor a inspirací v groteskních uměleckých dílech. Hövelbrinksovo pojetí světa je o poznání temnější než způsob, jakým ho zpracovává série Fallout.
Titul je prý plný dialogů, důležité je vytváření předmětů a souboje probíhají v reálném čase. Autor nápady čerpá z her jako Ultima 7, Planescape: Torment i Fallout a jeho cílem je titul vydat v průběhu příštího roku. V současné době tak pracuje na hratelném prototypu.
Hövelbrinks v minulosti vytvořil již řadu menších herních projektů, ale Death Trash má být první plnohodnotnou hrou. Ovšem pracuje na ní sám.
Death Trash se o korektnost vskutku nepokouší.