"Představte si Danteho v hollywoodském filmu," snaží se navnadit hlavní designér titulu Tameen Antoniades. Pro někoho lepší, pro jiného horší představa. Nutno ovšem říci, že tvůrci přicházejí se zajímavými nápady.
Restart sérieSérie Devil May Cry potřebovala podle svých stvořitelů z japonského Capcomu svěží vítr. A tak se octla pod rukama britských vývojářů ze studia Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved), kteří se nebojí velkých řezů. |
V příběhu jde stále o boj andělů s démony. Zbavte se však veškerých staromódních představ, jakkoliv je toto téma nutně vyvolává.
Věčný konflikt se totiž přenáší do moderní doby, ve které pekelníci nosí obleky, vedou bezpáteřní investiční banku Silver Sax, ovládají náboženskou televizní stanici, manipulující nejnižšími pudy lidí, a prodávají energetický nápoj, který vymývá mozky.
Na druhé straně stojí rebelové s maskami, které připomínají hnutí Anonymous.
Pro rebely je Dante nesmírně důležitý, protože v jeho tepnách koluje krev démonů, a tak se tento mladý divoch může přenést do takzvaného Limba. V této dimenzi pak může démony likvidovat takříkajíc před vlastními dveřmi.
Dobro? Zlo? Je mu to jedno
Jenže Danteho zpočátku nějaký souboj mezi dobrem a zlem vůbec nezajímá. Chová se totiž jako pubescent v nejlepších letech. Teprve když na jeho dveře zaťuká punková čarodějnice Kat, jeho obytný vůz rozmlátí obří démon a zničehonic se objeví jeho bratr Vergil, chopí se velkohubý Dante role zachránce světa.
Dalším velkým překvapením je grafika a styl. Zatímco normální svět Devil May Cry je vyobrazen v tísnivé šedé barvě, v démonské dimenzi Limbo se grafici doslova vyřádili. Těšit se můžete na nádhernou hru barev a efektů, kdy se autoři zjevně nechali inspirovat surrealistickým uměním.
Jakmile se objeví protivníci, začne se z reproduktorů linout drsná metalová hudba. A můžete být milovníky jiného stylu, ale i tak budete muset uznat, že kousky kapely Combichrist pasují ke hře tak dobře jako Dantova pěst na zuby démonů.
Nová zbraně: andělská kosa a sekyra z pekla
Změnami prošel také bojový systém. Dante už nemá k dispozici jen své tradiční zbraně (meč Rebellion a pistole Ebony a Ivory), ale také andělskou kosu Osiris a pekelnickou sekyru Arbiter. Mezi zbraněmi můžete pochopitelně kdykoliv v průběhu bitek přepínat, a užívat si tak maximálně efektní a dlouhá komba.
Nejrůznějších kombinací, jak si s nepřáteli pohrát, je obrovské množství. A opět platí, že čím variabilnější boj bude, tím vyšší bodové hodnocení za něj obdržíte.
Zpočátku to může na nováčky působit nezvykle, ale díky maximální intuitivnosti ovládání si rychle zvyknete. Pomáhat si můžete jako obvykle háky, kterými můžete vystřelit, nebo si naopak přitáhnout protivníky.
Autoři se snaží docílit také atraktivního designu úrovní, aby skákací pasáže nebyly jen nutností, ale opravdovou zábavou. Podle dosud prezentovaného materiálu se jim to daří a rozličné úrovně mají skutečně co nabídnout. Součástí hry budou samozřejmě i napínavé souboje s bossy.
Nová hra ze série Devil May Cry má hodně co nabídnout a zatím to vypadá, že bude patřit k herním vrcholům prvních měsíců příštího roku. A to i přesto, že se z Danteho stal nesympatický spratek.
DmC Devil May Cry vyjde na PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Hráči na konzolích si zahrají dříve, už 15. ledna 2013. PC hráči si počkají až na konec května.