Konkrétní plány odhalil producent hry Joe Khuory, který o nich pohovořil s britským serverem Eurogamer. "S novou generací konzolí můžeme zobrazit mnohem více. PlayStation 4 a Xbox One tak budou mít lepší textury," tvrdí Khuory.
Vývojář přesto slibuje, že verze pro stávající generací konzolí jejich výkon využije na maximum. Rozhodně by tak žádná z konzolových verzí neměla nabízet větší počet snímků za vteřinu.
Rozdíly jsou nejpatrnější u ovládání. Vývojáři například zvažují, že by prostřednictvím snímače Kinect bylo možné ovládat luk. Ovladač DualShock 4 pro nový PlayStation má pro změnu dotykovou plochu, která poslouží k navigaci v inventáři či menu. A světlo u zařízení PlayStation Move se bude rozsvěcet a zhasínat v závislosti na tom, jestli hráčova postava stojí ve světle, či se skrývá ve stínech.
"Přidávat tyto prvky není až tak složité," tvrdí Khuory. Rozsvěcení světla na ovladači například programátorovi zabralo zhruba dvě hodiny.
"Zatím zůstáváme otevření všem specifickým věcem pro Xbox One a PlayStation 4. Prozkoumáme to. Tedy pokud máme pocit, že se to hodí, nebo to jakkoliv pomůže. Ale naší současnou prioritou je vývoj skvělé hry, ze které máte ten správný pocit," tvrdí producent.
Zároveň však hráče ubezpečuje, že se těchto prvků nemusí obávat. Většina z nich by měla být volitelná. Specifické funkce tedy půjde vypnout.
Nová dobrodružství zlodějského mistra vyjdou 28. února 2014. A ačkoliv jde o čtvrtý díl, hra se jmenuje jednoduše Thief. Titul jsme mohli posoudit na herní výstavě E3, kde nás zaujal (čtěte první dojmy).