Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid: Portable Ops
Platforma: PSP
Výrobce:
Konami
- Rekrutování vojáků
- Příběh
- Grafika, hudba, zvuky, dabing
- Tuhé ovládání
Kromě příběhové linie vás k MGS:PO bude táhnout nejen rekrutování vlastní armády rozličnými způsoby, ale také multiplayer, který se neomezuje pouze na Ad-Hoc.
Metal Gear Solid: Portable Ops
Rok a půl po launchi PSP se stalo to, na co většina z nás čekala už od začátku. Naše choutky ovšem byly hned nadvakrát utlumeny strategickou odnoží série jménem Metal Gear ACID 1 a 2, které si sice odbornou kritikou vysloužily kladná hodnocení, ale hráčskou veřejností byly přijaty vesměs rozpačitě. Karetní systém zkrátka neseděl každému, příběh nedosahoval obvyklých hloubek a ze hry se také kvůli tahům vytratil onen „espionage“ prvek nutící hráče k pomalému a opatrnému postupu. Zástupnou roli tedy pro hráče dychtící po plížení ve stínu převzal na dlouhou dobu výborný Syphon Filter: Dark Mirror, který svým designem (a výborným ovládáním) uspokojil i ty, kteří se se hrou chtěli vypořádat jako John Rambo.
Čím se Portable Ops liší od ostatních dílů nejvíce je fakt, že tentokrát za vámi nestojí žádný podpůrný tým.
Portable Ops se odehrává šest let po MGS3: Snake Eater, tedy v roce 1970, a jeho hlavním hrdinou je jednooký Naked Snake, který převzal novou přezdívku „Big Boss“. Hra navazuje na události třetího dílu MGS, ovšem hrdina již před samotným začátkem hry projde nedobrovolným zdrogováním a únosem do Jižní Ameriky, takže ti, kteří s MGS3 neměli tu čest, budou souvislosti odkrývat postupně a bez pocitu, že by měli vědět něco víc.Příběh začíná ve vězeňské cele kdesi v Jižní Americe. Jediné co v danou chvíli víte, je vaše jméno, jinak si Snake (pardon, Big Boss) nepamatuje nic než střípky událostí, které se odehrávaly v operaci Snake Eater. Věznitelé (CIA? FOXHOUD?) ale mají o vaše vzpomínky eminentní zájem a nevybíravým způsobem se je z vás snaží dostat. Philosopher‘s Legacy. To je to oč tu běží, a vy jste poslední člověk, který může únoscům k tomuto tématu něco konkrétního říct. A v cele naproti vám sedí uvězněný Roy Campbell. Takhle nějak začíná Metal Gear Solid: Portable Ops. Jako obvykle se setkáme s několika známými postavami předešlých dílů a samozřejmě s mnohými dalšími, přičemž příběh je opět okořeněn atomovou hrozbou a tedy nebezpečím z rozpoutání třetí světové války. A samozřejmě by to nebyl MGS, kdyby pozadí příběhu nedoplňovaly filozofické otázky a úvahy na nejrozličnější témata.
Tím, čím se Portable Ops liší od ostatních dílů nejvíce je fakt, že tentokrát za vámi nestojí žádný podpůrný tým. Naopak, jste ponecháni svému osudu, ale to neznamená, že byste zůstali ve štychu. Snake má tentokrát možnost „konvertovat“ nepřátelské vojáky do svého týmu a cvičit je ve specialisty na různé akce. Tento aspekt je třeba pochopit a osvojit si ho, protože kompletně podmiňuje strategii vašeho hraní. Každý voják vyniká v jiných dovednostech. Někteří jsou lepší na boj, někteří vynikají v odstřelovačích schopnostech, jiní jsou vhodní k infiltraci a podobně. Obecně by se dalo říci, že pokud budete konvertovat vojáky svědomitě, budete mít v pozdějších fázích hry výhodu ve výběru vhodnějších a silnějších rekrutů. Zkrátka, Portable Ops je o vytvoření takové malé soukromé „armády“, přičemž každý její zástupce je hratelný se svými vlastními schopnostmi, vlastnostmi, a samozřejmě s volitelně nastavitelnou výzbrojí a výstrojí.
MGS:PO na PSP je ještě lepší, než jsme si ho představovali.
Každý voják má k dispozici ale pouze čtyři volné sloty v inventáři a tento omezující faktor výrazně ovlivňuje veškeré akce. Vzít s sebou do akce lékárnu či náboje? Jaký typ zbraně? Bude se hodit dalekohled? Na všechny tyto otázky, a mnohé další, si budete muset před každou misí odpovědět. Vaše konání se pak ale již odehrává tak, jak ho známe z předešlých dílů. Infiltrace, odposlouchávání, eliminace protivníků, souboje s bossy a tak dále a tak dále. Oproti starším dílům můžete ale v jednotlivých lokacích plnit sekundární úkoly a „lovit“ další a další vojáky do armády. Změna nastává ovšem v nebezpečí nezvratného úmrtí nějakého člena vašeho týmu a jen pokud se jedná o nějakou důležitou postavu pro příběhovou linii, je přemístěna do „nemocnice“.Engine hry vychází z MGS3: Subsistence (volná kamera), ovšem tento způsob zpracování zdá se nám trochu nešťastný, protože jak je známo, PSP nemá druhý analog, kterým by se kamera dala pohodlně ovládat. To způsobuje určitou překombinovanost v ovládání (i přes možnost některá tlačítka namapovat podle vlastního uvážení) a bude vám zpočátku činit nemalé potíže sladit všechny aktivně hrající prsty. Radar je tentokráte vyřešen akustickým zařízením, které neurčuje přesně polohu nepřítele, ale jen jeho směr od vás, takže se vám může díky ne zcela vyladěné kameře stát, že do nepřítele doslova narazíte. Potíže se také dostavují ve chvílích, kdy se plazíte ventilační šachtou a jste těsně před otázkou, zda z ní vylézt či nikoliv. Kamera vám v některých případech nedovolí dostatečně se rozhlédnout a vyplazit se můžete, obrazně řečeno, přímo pod nohama hlídky. Tyto záležitosti mohou činit hru místy trochu frustrující, protože hra se ukládá automaticky jen na jednu pozici a přijít kvůli nekamarádské kameře o silnou postavu nepatří k veselým okamžikům.
|
MGS: Portable Ops disponuje také multiplayerem, dovolujícím hru až pro šest hráčů najednou (ať je to Ad-Hoc nebo infrastructure). Neopatrnou hrou můžete opět přijít o své členy týmu, takže doporučujeme pořádně se seznámit s ovládáním a teprve poté zapnout na PSP spínač WiFi.
MGS:PO na PSP je ještě lepší, než jsme si ho představovali. Jediným minusem je z části krkolomné ovládání, do kterého se ale lze časem dostat tak, abyste své akce prováděli s minimálním zpožděním. Portable Ops zajímavým způsobem rozkrývá osudy postav z MGS universa, ale samozřejmě také dává prostor ke spekulacím a dlouhotrvajícím rozhovorům na téma Outer Heaven, Army’s Heaven, Cunningham, Gene a tak dále. Zkrátka, další poctivý díl MGS ve všech směrech.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 70 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu
Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...