Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V akci Vanquish místy uvidíme pouze jednu velkou šmouhu

Kandidát na nejzběsilejší hru roku představí agenta americké armády ve speciálním skafandru. A na druhé straně jsou samozřejmě Rusové.

Blízká budoucnost, konflikt Spojených států s Ruskem o poslední zdroje energie na Zemi, boje ve vesmíru a vědecké vymoženosti. To všechno je Vanquish, arkádová střílečka, která nepoleví a zůstane tak zběsilá, jak se patří.

VanquishNa letošní E3 byl představen poslední titul ze čtyř, jenž je vytvářen ve spolupráci Segy a PlatinumGames. A stejně jako u předchozích her, tedy Bayonetty, MadWorldu a Infinite Space, je po po prvním pohledu na obrázky a videa jasné, odkud vítr vane.

Těžce arkádové pojetí společně s explozivní grafikou a tvrďáckým hlavním hrdinou dávají najevo, že je hra výsledkem japonské produkce. A určitě nebude žádným překvapením, když vám prozradíme, že se v ní dočkáme zejména zběsilé akce v šíleném tempu.

VanquishPrezentace Vanquish začala představením hlavního hrdiny jménem Sam, jenž pracuje pro vládu Spojených Států jako agent a byl vyslán na vesmírnou stanici, kterou má za úkol vytrhnout z rukou jakýmsi otravným Rusům. Armáda USA má samozřejmě prostředky (ať už jde třeba o bojový skafandr či tým spolupracujících vojáků), díky nimž všechno hrdinovi půjde daleko jednodušeji a plynuleji. Přesně podle našich očekávání je Sam okamžitě vržen do akce a hned zabíjí první protivníky.

Hráči se v akci mimo jiné nebudou muset obtěžovat s manuálním sbíráním zbraní. Stačí totiž kolem nich pouze projít a Samův skafandr automaticky naskenuje zbraň a replikuje ji do hrdinových rukou. Jestliže danou zbraň ve svém arzenálu již máte, pak tato funkce přidá pouze náboje nebo danou zbraň rovnou upgraduje o nějakou tu další vychytávku.Ukazatel v pravém dolním rohu obrazovky slouží k informování hráče o tom, jakou zbraň Sam právě používá, a skrze něj můžete rovněž hrdinovy přikázat, aby si ji změnil.

VanquishV další předvedené úrovni už ale začalo nefalšované peklo. Sam stál sám na pohyblivé plošině a vzdoroval levitujícím letounům a střelbě ze všech stran. Po několika okamžicích se z celé situace stal naprostý chaos a k vidění byla víceméně jedna velká stříbrná šmouha, která se občas postupně zostřila ve zpomalený záběr.

Této vlastnosti skafandru hra přezdívá ARS (Augmented Reaction System). Aktivuje se, jakmile bitvy začnou být už přespříliš zběsilé nebo když je Sam napaden přesilou nepřátel. Díky tomu se na nějakou dobu zpomalí čas, aby hrdina buď protivníky zničil, nebo se schoval někam do bezpečného krytu.

Tuto funkci lze vedle toho v průběhu hry aktivovat i provedením takzvaného power-slidu. To je pohyb, kdy se Sam v jednom momentě dynamicky sklouzne libovolným směrem nebo když přeskočí nízké krytí. Všechno tohle ovšem navíc závisí na ukazateli teploty, protože ARS totiž při svém chodu zahřívá skafandr. Při nadměrné užívání tak pochopitelně může dojít k přehřátí.

VanquishPoslední úsek hry, jenž byl zatím představen, pak obsahoval bosse, podle slov tvůrců středně silného. Byl to obrovský robot ovládaný člověkem, jenž stál na velkém kopci nad obří metropolí. V této pasáži jsme si mohli velmi dobře prohlédnout systém krytí, jenž je zdá poměrně dobře propracovaný.

Při výstupu na kopec totiž bylo krytí potřeba, jelikož Sam schytával střelbu jak od rojů Rusů, tak od obřího bosse. Bylo proto nanejvýš nutné využít prostředí a krýt se za železnými krabicemi, a postupně se pak rychle přesouvat od jednoho krytí k dalšímu.

Tvůrci ovšem také oznámili, že hra odmění i hráče s drzou taktikou, kteří budou vpřed postupovat takzvaným "Rambo stylem", tedy když nebudou využívat žádné překážky ke krytí a nenechají pracovat jejich ozbrojené kolegy. Zároveň s tím ale i varují, že sice můžeme postupovat tímto způsobem, ale hry si prý daleko více užijeme, pokud se vydáme tou spíše taktičtější cestou.

Asi tedy není potřeba říkat, že Vanquish zatím vypadá jako akční hra s velmi Vanquishslušným potenciálem. Dá se usuzovat, že rozhodně nepůjde o žádnou oddychovku, nýbrž o akci pro opravdové fanoušky žánru.

Ostatně, slušnou kvalitu by mohla zaručit i prostá skutečnost, že vývoj Vanquishe probíhá taktovkou Shinjiho Mikamiho, otce slavné hororové série Resident Evilu. Vývojáři se navíc mohou soustředit pouze na příběhovou složku, protože hra nebude obsahovat multiplayer. Příběh by tak měl mít rovněž slušnou úroveň a konec by měl být prý opravdu epický.

Zjednodušeně řečeno vypadá jv tuto chvíli Vanquish zhruba jako starší God Hand se zbraněmi a sci-fi prvky. Je tedy zajisté na co se těšit a to nejen pro fanoušky Mikamiho. Vydání je naplánováno na závěr letošního října.

Index očekávání: 85%

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...