Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Studio Irrational Games končí. Světu dalo sérii BioShock

  12:13
Duchovní otec BioShocku Ken Levine se rozhodl zaměřit na vývoj menšího projektu pro hardcore hráče. V souvislosti s tím rozpustí své vlastní studio Irrational Games. Do nové společnosti však přejde zhruba patnáct bývalých zaměstnanců.

Obal krabicové verze BioShock Infinite

"Sedmnáct let je hodně pro každou práci, i pro tu nejlepší. A pracovat s úžasným týmem v Irrational Games rozhodně je tou nejlepší prací, kterou jsem kdy měl," píše Levine na oficiálním blogu společnosti. Na úspěchy své firmy je prý hrdý. Série BioShock je ostatně považována za jednu z nejlepších v herním průmyslu.

Levine však uvádí, že chce do budoucna pracovat na jiném typu her. "Abych budoucí výzvě mohl čelit, musím svou energii zaměřit na menší tým s plošší strukturou a přímějším vztahem s hráči. V mnoha ohledech to bude návrat ke kořenům: malý tým, který vytváří tituly pro hardcore publikum."

Studio Irrational Games proto končí. Jeho zaměstnanci však získají možnost přejít do jiných studií spadajících pod vydavatelství Take Two. Studio navíc plánuje den otevřených dveří, ve kterém jiná studia budou mít příležitost seznámit se s vývojáři z Irrational. Levine bývalým zaměstnancům také přislíbil dočasnou finanční podporu a přístup do studia po dobu potřebnou pro vytvoření portfolia.

Sám Levine pak založí novou společnost, zaštítěnou vydavatelstvím Take Two. "To znamená, že se rozloučím se všemi kromě zhruba patnácti členů z Irrational týmu. Pro propouštění lidí neexistuje dobrý způsob a naší hlavní starostí je, abychom lidem během přechodné doby pomohli co nejvíce," říká Levine jako zakladatel studia.

Cílem nové společnosti je vývoj příběhových her s opakovatelnou hratelností a zaměřením na hardcore hráče. Tituly proto budou vycházet pouze v digitální formě. Levine navíc předpokládá, že pro vývoj první hry bude potřeba dlouhé období pro návrh herních prvků.

"Nejprve jsem si myslel, že to půjde jen se založením nové nezávislé společnosti. A se souvisejícím rizikem jsem počítal. Ale pak jsem o nápadu hovořil s Take-Two, které mne přesvědčilo, že pro realizaci není lepšího místa než za jejich zdmi. Ostatně jsou to ti lidé, kteří věřili v BioShock a podpořili ho."

Vývoj série BioShock pak přejde do rukou studií 2K, která vytvořila například druhý díl.

Netradiční série

Přístup vývojářů k značce BioShock se vymyká všem učebnicím. První díl vyšel jako duchovní následovník série System Shock a ohromil podvodním světem Rapture, který představoval utopii v troskách. A hodnotili jsme ho 95 % (čtěte recenzi). Druhý díl pak vznikl v jiném studiu, lidé z Irrational se totiž rozhodli vytvořit nezvyklé pokračování. Tím byl BioShock Infinite, který nabídl nový svět i nové ústřední hrdiny. Řada prvků jej však stále spojovala s prvním dílem. Hru jsme hodnotili 92 % (čtěte recenzi).

Autor:
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...