V titulu totiž existuje Requisitions System (REQ), kterým lze odemykat zbraně, brnění, vzhledy i třeba animace. Pro zpřístupnění nových prvků je třeba získávat REQ balíky, kterými vás hra odměňuje například za zvyšování úrovně (Spartan Rank) a plněním specifických úkolů.
Kromě toho jsou k dispozici i za peníze, což vývojáři označují za komfortní nákup. O část z vybraných peněz se navíc bude soutěžit na turnajích.
Hráčské obavy a kritiku se snaží zklidnit šéf vývojářů Josh Holmes, který na oficiálním webu napsal, že v síťovém módu aréna lze využívat jen kosmetické úpravy. „Chceme tím zajistit, že hráči začnou se stejnými zbraněmi a dovednostmi. To je součást naší vize pro vyvážené soupeření v arénové síťové hře.“
Situace je však odlišná v režimu Warzone, kde soupeří dva týmy po dvanácti lidech. V těch údajně vývojáři chtěli hráčům nabídnout větší svobodu. „V rámci Warzone budete mít během zápasu možnost využít řadu zbraní a vozidel z vaší zásoby REQ (balíků).“
To vyvažuje energický systém, kdy nejdřív musíte v daném zápase nashromáždit určitý počet bodů a teprve poté lze REQ balík aktivovat.
„REQ systém je navržený tak, aby hráče odměňoval stabilním přísunem obsahu, a udržoval tak hraní svěží. Nové REQ balíky budeme přidávat i po vydání hry, aby byly stále k dispozici nové hračky. Veškerý REQ obsah je možné odemknout standardním hraním v síťové hře,“ vysvětluje Holmes.
Halo 5 vzniká exkluzivně pro konzoli Xbox One a Honza Srp byl z titulu na herní výstavě E3 nadšený.
O titulu napsal: „Z pouhých 20 minut v přísně kontrolovaných podmínkách samozřejmě nemůžu vynášet závěry, nicméně je jasné, že pod vší tou nezbytnou komerční fasádou je multiplayer Halo 5 neskutečně chytlavý a zábavný. Investici by si zasloužil i sám o sobě, bez příběhové kampaně.“ (Jeho dojmy čtěte zde.)