Mezi oběma konzolemi je však značná propast. A to hned na dvou rovinách. Tou první je výkon, Xbox přezdívaný Scorpio bude téměř o 50 % silnějším zařízením. Tou druhou je pak uvedení na trh. PlayStation 4 Pro koupíte od 10. listopadu, Scorpio na trh zavítá teprve v zimě 2017.
Sony navíc vyvrací představu, že by nová PlayStation byla odpovědí na Scorpio. „Viděl jsem data, která mě vskutku ovlivnila. Naznačila totiž, že v polovině konzolového cyklu řada hráčů toužících po nejlepší grafice přechází na PC, protože ji pochopitelně získají právě tam,“ prohlásil Andrew House, ředitel Sony Interactive Entertainment.
„Chtěli jsme takové lidi udržet v našem ekosystému tím, že jim nabídneme ten nejlepší výkon. Výsledkem těchto úvah je PlayStation 4 Pro a přístup ke grafickému zlepšování her,“ řekl House pro deník The Guardian.
O možnosti, že by se mezigenerační konzole staly novým standardem v rámci videoherního průmyslu však House odmítal spekulovat. „Jelikož je to náš první krok tímto směrem, je příliš brzo hovořit (o konci tradičního cyklu).“
Podobně se ostatně v rozhovoru pro Bonusweb vyjádřil i Jim Ryan, šéf evropské Sony. Ten však řekl, že by díky krátkým cyklům mobilních telefonů taková možnost v úvahu připadat mohla.
„Myslím si proto, že trend pravděpodobně bude pokračovat, a vylepšení během generace je díky tomu velmi logickým krokem. Ale připomínám, že ty konzole ještě nevyšly,“ řekl Ryan (čtěte rozhovor).