Když druhého února vyšla v režimu předběžného přístupu nezávislá survival akce Valheim, nechalo to většinu herních novinářů zcela chladných. Podobných her sázejících na kooperaci a procedurálně generovaný svět je na Steamu celá řada.
Valheim nenabídl nic, co bychom už v menších obdobách neviděli. Grafika je sice hezká, ale ničím nezaujme, herní mechanismy nejsou výjimečné, zasazení do vikinského posmrtného světa také není vyloženě originální, přesto se vývojáři z malého švédského studia Iron Gate po necelých čtrnácti dnech mohou pochlubit milionem prodaných kopií.
A to není vše, Valheim, který na HDD zabírá pouhý 1 GB, se může pyšnit hodnocením 96 % a v počtu souběžně hrajících hráčů mu už teď patří desáté místo v historických tabulkách. O takových číslech si například žánrově podobný, nicméně výrobně řádově dražší Fallout 76 může po dvou letech plného provozu nechat jen zdát.
Jestli půjde jen o módní vlnu, která se rychle přežene, nebo tu máme novou stálici, si zatím netroufáme tvrdit. Rozhodně se pokusíme zjistit, co je na hře tak lákavého.