Atma - Myst v indickém balení

Atma: The Mythic Light of India bude něco na způsob Mystu či Atlantis, tedy logicky orientované adventure, v níž mají puzzly přednost před akcí i rozhovory. Tato navíc bude obohacena o indickou mytologii, o níž zatím mnoho her nevzniklo. Mezi hlavní taháky Atmy bude patřit i engine Unreal Warfare, od nějž se dají čekat převážně samá pozitiva.
Atma: The Mythic Light of India

Pokud patříte k příznivcům adventure her, v nichž má akce naprosto minimální podíl a její největší porce vypadá tak, že si výhružně zašermujete mečem na příliš dotěrného protivníka, který následně vezme nohy na ramena, pak se vám poslední dobou muselo zdát, že se v tomto herním odvětví začíná blýskat na lepší časy. Vypustíme-li totiž ze zřetele akční adventure a ten zbytek si rozdělíme na adventure klasické (tedy hodně ukecané) a logické (tedy méně ukecané, zato s velkým množstvím logických puzzlů), musíme si ještě hned zkraje ujasnit, že hra, o níž bude v tomto článku řeč, patří zcela jasně do kategorie těch logických.

Abych se však ještě vrátila k onomu blýskání na lepší časy, tak nedávno se vyrojila hned dvě kvalitní pokračování logicky zaměřených adventure - Atlantis 3 a Myst 3: Exile, které obě dopadly více než dobře. Logicky tak posloužily jako vnadidlo pro všechny členy adventurní obce, kteří po dohrání těchto ne zrovna dlouhých záležitostí nemají, do čeho by se pustili, a hladově vyhlížejí další kousek ze svého oblíbeného soudku.

Atma: The Mythic Light of India

Pro tyto bezprizorní zoufalce tu tedy mám jednu velmi příznivou zprávu: kde se vzala, tu se vzala, nedávno se na internetu objevila zpráva, že ve studiích společnosti 4D Games se připravuje titul s poměrně dlouhým jménem - Atma: The Mythic Light of India (pročež se pro naše účely přidržíme jednoduššího názvu Atma). Základním cílem autorů prý bylo vytvořit vizuálně poutavou hru, jejíž další nepřehlédnutelnou devizou je atmosférický příběh s prvky indické mytologie. Popravdě řečeno není na světě mnoho her, které by se orientovaly tímto směrem, takže šance Atmy na výraznější úspěch jsou o to větší. Vzpomeneme-li si na výrazné rysy staré indické mytologie, nemůžeme než autorům za jejich volbu hlasitě zatleskat.

Jak už je patrné z prvních dvou odstavců, kterými jsem tento článek uvedla, bude Atma hrou zcela ve stylu Mystu či Atlantis. V nádherně graficky provedeném prostředí budete procházet světem, který bude napěchován spoustou puzzlů, které by neměly být kolem vás jen tak ledabyle bezúčelně poházené, ale měl by je spojovat příběh právě na motivy indické kultury. Vzhledem k tomu, že konkrétních informací je zatím poskrovnu, Atma: The Mythic Light of India můžeme si představovat takřka cokoliv, v čem jsou zamíchány věci jako karma, Shiva, čakry a bůhvíjaké další orientální záležitosti. Většina puzzlů se tedy bude točit okolo těchto věcí, přičemž to vzbuzuje reálné obavy, že kdo se v orientálních kulturách nevyzná, mohl by se u Atmy se zlou potázat a zakysnout už na začátku hry.

Nesuďme však předem něco, o čem toho víme málo, a raději se podávejme, jakou grafickou hostinu si pro nás autoři chystají. Inu, pravděpodobně celkem slušnou, protože Atma poběží na enginu Unreal Warfare, což vypadá více než slibně. Hru budete procházet ve first-person perspektivě stejně jako mnohé akční hry, a pokud vás zajímá, kdy ji budete moci procházet, pak vězte, že by finální verze hry měla být hotová již v průběhu příštích čtyř až šesti měsíců.


Témata: Atlantida