Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejočekávanější akce roku 2006 #1

  12:03
Pojďme společně nahlédnout do světlé budoucnosti, která nám chystá spoustu zajímavých akčních her. Splinter Cell 4, UT 2007 či Alan Wake jsou skutečně lákavým příslibem. A mnohé další se jistě také nenechají zahanbit.

Tak jsme zase o rok starší a o množství zážitků z her bohatší. I když, přiznejme si to na rovinu – letošní rok nebyl z perspektivy hráče akčních her na prvotřídní hity nikterak bohatý. Se slinou u úst tak můžeme jedině vzpomínat na rok 2004, kdy nás do euforie přivedlo Far Cry, extázi přivodil DOOM 3 a nirvánu pak samotný Half-Life 2. Letos jsme si sice dobře zastříleli v Battlefield 2, postrašil nás F.E.A.R. a Splinter Cell 3 zase naučil, jak se ještě lépe plížit. Jenže to všechno už jsme tu přeci jen párkrát v bleděmodrém měli, takže žádné revoluce nenastaly. Nevyšel Duke Nukem Forever ani jeho schopný učeň S.T.A.L.K.E.R. Tudíž nezbývá než se zpříma podívat do křišťálové koule s nápisem „2006“, který se nám v matných obrysech jeví jako hodně nadějný. Připijme si na to, aby nám skutečnost dala za pravdu a naše erudovaná věštba se zase jednou potvrdila.

Alan Wake
Výrobce: Remedy | Vydavatel: 2K Games | Datum vydání: podzim 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Zajímavý příběh
Temná atmosféra
Parádní grafika

Obavy:
skloubení výpravného příběhu a relativně volného pohybu
                   

Cenami ověnčení tvůrci dvou dílů publikem velmi vřele přijatého Maxe Payna již nějaký ten pátek pracují na dalším blockbusteru, který dokázal doslova ohromit loňskou E3. Dějištěm jednoho z nejpropracovanějších příběhů, jaký se na nás letos chystá, je americký zapadákov jménem Bright Falls, nepříliš vzdáleně připomínající proslulé městečko Twin Peaks. Hlavní hrdina, spisovatel pyšnící se neočekávaným jménem Alan Wake nadevše miluje svou snoubenku, která však jednoho dne záhadně mizí. Alana to pochopitelně nenechá tak docela chladným, takže začíná mírně blouznit a vyhledává pomoc psychiatra. Zároveň však poznává novou dívku, která je k nerozeznání od té dřívější. Začíná také znovu psát romány, do nichž promítá obrazy ze svých nočních múr. Najednou se ale rozdíly mezi sny a realitou začínají stírat – čím více Alan blouzní, tím déle trvá noc, jež s sebou nepřináší jen prostor k výživnému spánku, ale i podivní, ne zrovna přátelské bytosti. Takhle popsán může Alanův příběh působit jako docela dobrá fantasmagorie, v Remedy však mají natolik schopné scénáristy, aby vše dávalo jasný, byť lehkým nadpřirozenem líznutý smysl. Takové hry máme hodně rádi. Atmosféra bude logicky temná více než kdy jindy, přičemž ani hororových prvků se neubráníme. Po městě a jeho nejbližším okolím se budeme moci pohybovat víceméně volně. Tvůrci se snaží zkombinovat zdánlivě nezkombinovatelné – silný příběh s dílčí volností, která sice zcela neeliminuje k poutavému vyprávění nutnou linearitu hlavní dějové linie, v mnoha momentech nám ovšem takový pocit dá. Pochopitelně jde znovu o akční hru s objevným systémem boje, který má být podobně revoluční jako svého času bullet-time. Nicméně velký prostor pro sebe získala i adventurní část, která nám ale naštěstí nebude házet klacky pod nohy v podobě obtížných hádanek. Úžasně vypadá projekt po grafické stránce, jíž ostatně v Remedy uměli vždycky. Nebudeme daleko od pravdy, když prozradíme, že Alan Wake bude soupeřit o titul nejlépe vypadající hry roku. A dost možná zvítězí i ostatních kategoriích.

Alan Wake Alan Wake Alan Wake

25 to Life
Výrobce: Avalanche Studios | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: únor 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Svižná hratelnost
Pohledy obou stran barikády
Multiplayer

Obavy:
horší technická stránka
                   

Jedním z nejžhavějších želízek společností SCi vlastněného Eidosu je bezesporu delší dobu očekávaná third person akce 25 to Life, která se snaží nestranným způsobem mapovat gangsterský fenomén se vším všudy. Původně plánovaný ryze multiplayerový titul dostal od vývojářů z Avalanche Studios (vypomáhá jim zkušený Ritual) vánoční dárek v podobě implementovaného příběhového modu pro jednoho hráče. Vzhledem k tomu, že si zahrajeme jak za policisty, tak gangstery, bude o zajímavý děj dozajista postaráno. Na straně zákona se vžijeme do neposkvrněné kůže Lestera Williamse, jenž na policejním oddělení snad i spí a ze srdce nesnáší padouchy, protože on sám nikdy neutrhl ani mouše křidélka. Jeho služební partnerka, Maria Mendoza je velmi dobrou policistkou, která však zaujme především svou, postupně odkrývanou minulostí. Druhou stranu barikády zprostředkovává vůdce gangu D-Boys, Andre „Freeze“ Francis, s nímž sice ochutnáme gangsterského života plnými doušky, na druhou stranu ale v Andreho kůži poznáme, že to není pravé ořechové a budeme se s podsvětím snažit spřetrhat všechna pouta. Jak už z výše zmíněného vyplynulo, zahrajeme si za větší počet postav a prožijeme si jejich jedinečné příběhy. Kriminálníci nebudou zbraňovým arzenálem nijak limitováni – do rukou mohou vzít všechno, na co narazí. Policisté se však musí spoléhat na vlastní výbavu, do které však hned od počátku spadají prostředky vhodné ke zpacifikování nepřátel – slzný plyn, obušek apod. Multiplayer přinese řadu originálních modů a údajně i spoustu velmi dobře nadesignovaných map až pro 16 hráčů. Obrázky detailem zrovna nesrší a stáří enginu je z nich dobře patrné, ovšem mnohem důležitější přeci je, abychom se dobře pobavili, což 25 to Life slibuje.

25 to Life 25 to Life 25 to Life

Ghost Recon 3
Výrobce: Grin | Vydavatel: UbiSoft | Datum vydání: únor 2006 | Homepage
Příslib:
Precizní AI
Zajímavé prostředí Mexico City
Intenzivní pocit z boje

Obavy:
přílišné akčnosti na úkor taktiky
                   

Série Ghost Recon existuje nadmíru zajímavým způsobem. První díl zrovna neoslnil, přesto se dočkal úspěchu, na který měl navázat díl druhý. Kvůli komplikacím ve vývoji se ho ovšem dočkali pouze majitelé konzolí. My, PCčkáři, si musíme počkat až na další pokračování, které slibuje být výrazně akčnějším zážitkem než jednička. Zda je to dobře, či špatně, to už si musí posoudit každý z vás sám. Váš čtyřčlenný tým už nebudete ovládat přímo, nýbrž mnohem komfortněji systémem příkazů. Ten má být natolik komplexní a zároveň uživatelsky přívětivý, že by nemělo být problémem rozkázat skutečně cokoliv. Hodně zajímavě se jeví nové způsoby komunikace – vojáci spolu budou často mluvit, navíc v závislosti na aktuální situaci, takže pokud půjde opravdu do tuhého, bude všude znít řev přerývaný hlasitým dechem, čímž autoři chtějí docílit autentické atmosféře, jíž má k dokonalosti dopomoci i nový grafický engine, který je na obrázcích prezentován jako hodně efektní. Plynulé střídání dne i noci ke všemu není pouze hezkým pozlátkem, nýbrž herně opodstatněnou součástí výrazně ovlivňující taktiku. Díky pokročilému fyzikálnímu modelu se můžeme těšit na realitu přibližující destrukce na prostoru šesti set metrů čtverečních. Napínavý a zároveň uvěřitelný příběh částečně čerpající ze skutečných událostí nás zavede do přitažlivého prostředí jednoho z největších měst světa – Mexico City. Zde budeme bojovat proti četným milicím, přičemž autoři se netají snahou přiblížit celkové vyznění hry filmu Black Hawk Down, za což jim určitě nikdo zlořečit nebude.

Ghost Recon 3 Ghost Recon 3 Ghost Recon 3

Splinter Cell: Double Agent
Výrobce: UbiSoft Šanghaj | Vydavatel: UbiSoft | Datum vydání: jaro 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Herní karta
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Obrat o 180°
Nový styl hry
Větší volnost

Obavy:
neztratí Sam své kouzlo?
                   

Kdo čekal, že se pravidelný přísun dobrodružství sympatického Sama Fishera a zároveň jedné z nejúspěšnějších značek UbiSoftu zastaví, šeredně se mýlil. Skoro tak šeredně, jak momentálně chudák Sam vypadá – troufám si tvrdit, že by ho s velkými obtížemi rozeznávali i fandové série. Ptáte se proč? Inu, kdysi sarkasmem a ironií obrněný hrdina se na počátku čtvrtého dílu nachází na úplném dně. Jeho, v předchůdcích několikrát zmiňovanou dcerušku totiž zabil ožralý řidič a Sam, ač elitním agentem, proti tomu nemohl nic udělat. Dlouho se utápěl v depresích a z UbiSoftu jistou dobu vycházely signály, že přešel na druhou stranu, kde se stal lupičem a vrahem. Tyto informace se však ukázaly býti milnými, přesto však v zavedené sérii nezůstane kámen na kameni. A je to dobře, protože jakkoliv byla již vydaná trojka bezvadná, lišily se jednotlivé díly maximálně tak počtem triků, které se Sam stihl naučit. Tentokrát už to náš hrdina nebude mít tak jednoduché – z elitní divize Third Echelon byl převelen do pozice klasického agenta, ze kterého okolnosti navíc udělají rovnou dvojitého. Aby pronikl do teroristické organizace JBA, musí se nechat zatknout (odtud zavádějící obrázek z věznice) a společně s jedním z pohlavárů JBA na vlastní nebezpečí uniknout. Od této chvíle se za něj americkou vládou financované NSA nepostaví, přestože pro něj pořád bude muset plnit úkoly, stejně jako pro nové známé z JBA. Vývojem událostí tak pochopitelně nemůžete spoléhat na hi-tech udělátka z minulých dílů, na oplátku je vám do vínku dána nohem větší volnost. Bude jen na vás, zda se zachováte podle přání „hodné“ NSA či „zlého“ JBA. Občas prostě kompromis neuděláte, čímž se děj bude údajně větvit. Širší možnosti bychom měli mít i co do vlastního rozhodování v otázce plnění jednotlivých úkolů, jež mnohdy ovlivní naše schopnosti ve vyjednávání se samostatně jednajícími NPC postavami. Multiplayer dozná především kvantitativních změn – počet hráčů se ze 4 zvýší na 6, koncept tichých agentů soupeřících s perfektně vyzbrojenými žoldáky pak zůstane zachován. Jelikož je revoluční čtvrtý díl plánován už na XBOX 360, můžeme se i na PC těšit na nový engine, který ještě zvýší nedávno nastavenou laťku. Jen se trochu bojíme, aby se nám naše mašiny nezadýchaly nad únosnou mez.

Splinter Cell: Double Agent Splinter Cell: Double Agent Splinter Cell: Double Agent

Unreal Tournament 2007
Výrobce: Epic Games | Vydavatel: Midway | Datum vydání: duben 2006 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Správná multiplayerová řež
Nové mody, vozidla, zbraně
Jedinečná fyzika i grafika

Obavy:
přemrštěných HW požadavků
                   

Obavy hráčů z ročníkového vydávání oblíbené multiplayerové akce Unreal Tournament se nepotvrdily – po 2004 přichází rovnou 2007, od něhož hráči oprávněně očekávají nemalé změny a novinky. Tou na první pohled nejzřetelnější je dozajista použití zbrusu nového Unreal enginu 3.0, který představuje docela novou a pro přicházející konzole určenou generaci. UT 2007 bude první hrou využívající podobně silného nástroje a zároveň jedním z prvních titulů roku, jež si u mnoha hráčů vyžádají bezpodmínečný upgrade počítače. Pořád je tu ale samotná hra, která i sama o sobě, bez spektakulární grafiky obstojí. Hlavní novinkou má být propracovaný mód Conquest (ano, i hlavní herní varianta Battlefieldu se tak jmenuje), jenž je popisován jako kombinace oblíbeného Assaultu (v něm je třeba plnit úkoly) a ještě oblíbenějšího Onslaughtu (podobně jako Battlefield staví na zabírání stanovišť a také četných vozidlech). Úkolem bude na obřích mapách se stacionárními kulomety, bunkry a strategickými budovami získat kontrolu a vlastně je celé ovládnout. To se lehko řekne, ale hůře provádí. Stejně jako například v realtimových strategiích musíte zabezpečit přísun surovin, z nichž se následně vyrábí energie pohánějící stroje. Budovy můžete zabírat a když se vám podaří získat třeba velitelské stanoviště, mohou se v jeho blízkosti respawnovat vaši parťáci. Další baráky zase vylepšují a modifikují zbraně – pak může například raketomet vystřelit šest namísto obvyklých tří raket najednou. Navíc je nutné splnit řadu různorodých úkolů. Zní to zajímavě, ale hrát se to bude jistě ještě lépe. Ještě dodejme, že zničitelnost okolního prostředí má být dotažena do dosud nevídaných mezí.

UT 2007 UT 2007 UT 2007

Pro dnešek to máme zdatně za sebou, což ovšem neznamená, že studnice akčních her příštího roku definitivně vyschla. To v žádném případě! Stejně slibný nášup jsme si pro vás připravili na druhý díl našeho článku a abychom jen prázdně netlachali, nabízíme vám malou ochutnávku. Vrátí se staří známí - vkusná archeoložka a holohlavý zabiják v zavedených sériích. Tomb Raider: Legend i Hitman: Blood Money by však shodně měli vykročit novým, v prvním případě mnohem lepším směrem, v tom druhém doufejme v podobný případ. Nenecháme si ujít samozřejmě ani Prey, věčně odkládaný S.T.A.L.K.E.R. a jeho vzor Duke Nukem Forever. Taková nabídka nepřichází dvakrát - v nejbližších dnech se tu tak doufám znovu sejdeme a hezky si zaslintáme.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...