Electronic MTV – úterý 8. dubna 2003
Vydavatelská společnost Electronic Arts ví, jak své výrobky řádně zpropagovat. Vzhledem k tomu, že cílová skupina lidí od 15 do 25 let je pro herní průmysl jedna z nejzajímavějších, rozhodla se podepsat šestiměsíční sponzorskou smlouvu s televizní hudební stanicí MTV. A kdo se na ni dívá? No pochopitelně věková skupina od 15 do 25 let.
Electronic Arts tak pro svou čistě herní divizi zajistila, že se její logo bude objevovat v pořadu MTV At The Movies, a co je podstatnější, tak i na předávání cen MTV Movie Awards 2003 a na párty MTV pořádané při příležitosti mezinárodního filmového festivalu ve francouzském Cannes. Bohužel není známo, na kolik tato legrace Electronic Arts přišla.
Zajímavé je, že propagována bude pouze značka EA Games. Ta dosud žádnou speciální akci v tomto rozsahu neměla, protože větší reklamní kampaně Electronic Arts se většinou zaměřují buď na celou firmu, nebo na konkrétní titul. Také pro MTV to je novinka, protože tato hudební stanice doposud žádnou sponzorskou smlouvu s herní společností nepodepsala. Ale kdo by už měl být tím prvním, když ne celosvětová jednička?
Zdroj: GamesIndustry
Xbox přece jen levnější – středa 9. dubna 2003
Tak jsme se mýlili. V jednom z minulých GameEkonomů jsme zpochybňovali nepotvrzenou informaci týkající se plánovaného zlevnění konzolí nové generace. No a vida – je to tu. Týká se to zatím sice jen Xboxu, ale lze předpokládat, že přinejmenším PS2 bude v blízké době následovat.
Zpočátku to vypadalo, že se jedná jen o tah několika britských prodejních řetězců, ale nakonec se ukázalo, že to je trošku jinak – snížení ceny o zhruba 20 procent inicioval samotný Microsoft. Jeho Xbox bude v kontinentální Evropě stát 199 euro, v Británii 129 liber (v obou případech mírně pod 6500 korun).
Příčinou není překvapivě boj se Sony, ale údajně snaha udržet si stejný cenový odstup od GameCube, který lze nyní v Británii sehnat výrazně levněji, než po poslední cenové válce. Pokud to je pravda, je pravděpodobné, že ostatních regionů se zlevnění týkat nebude – dokud Nintendo (nebo samozřejmě třeba Sony) nezmění cenovou politiku i v nich. (A uvidíme, jak s cenovkami zamává slibované snížení na E3.)
Je zde ale ještě jiná varianta. Podle analytika Michaela Pachtera ze společnosti Wedbush Morgan přinutila Microsoft k tomuto kroku skutečnost, že nedokáže prodat do konce června 9 milionů kusů Xboxu, jak původně slibovala. Podle jeho odhadů mu k tomu chybí zhruba 1,4 milionu kusů. Každá jiná společnost by se podle něj oželela fakt, že nedokáže naplnit vlastní odhady, a spíš by se snažila ušetřit. Microsoft je prý ale specifický případ, který se řídí vlastním žebříčkem hodnot. To je možná pravda, ale hráči si – na rozdíl od účetních Microsoftu – rozhodně na nic stěžovat nemohou.
Zdroj: Reuters
Nintendo se snaží podporovat vývojáře – čtvrtek 10. dubna 2003
Japonská společnost Nintendo se neustále potýká s nezájmem zákazníků o svou konzoli GameCube a všemožně se snaží vývoj zvrátit ve svůj prospěch. Managementu došlo, že veškeré slevy a marketingové akce jsou k ničemu, pokud nemůže platforma nabídnout širokou škálu titulů – a to je právě věc, která této konzoli hrozí poté, co několik vydavatelských domů oznámilo zrušení projektů pro ni. Nintendo se tedy rozhodlo snížit licenční poplatky pro vývojáře, kteří se rozhodnou připravit svou hru pro GameCube. Nelze ovšem očekávat, že tento krok přinese své ovoce v brzké době – vývoj každého titulu si přece jen žádná nějaký ten čas.
Nintendo, které bylo známé tím, že se snažilo přesunout co nejvíce projektů přímo pod svá křídla, tedy k majoritně vlastněným studiím. Licenční poplatky pro externí firmy byly přitom vyšší, než jak je tomu u konkurence. Jenže to byl možná jeden z kamenů úrazu. Zatímco pro Xbox a PS2 vychází obrovská škála titulů, na GameCube se objeví většinou jen ty, které „zapadají do celkové koncepce“. A ta se nemusí každému líbit. Je ovšem otázkou, zda změna politiky nepřišla pozdě a jestli mají vývojáři ještě zájem vytvářet hry pro platformu, která nemá příliš u veřejnosti velkou oblibu.
Zdroj: Reuters
Střípky a zajímavosti:
- Společnost Valve podepsala smlouvu s vydavatelstvím Activision na vytvoření několika titulů, prvním z nich bude multiplayerová válečná akce Day of Defeat. Valve až doposud spolupracovalo spíš se společností Sierra Entertainment, potažmo s francouzským Vivendi.
- Nedávno jsme vás informovali o žalobě, kterou podali investoři na společnost Activision. Neuběhlo moc času a je to tu znovu. V čerstvém soudním sporu však nejde o nic nového – opět se jedná o zatajování důležitých informací před akcionáři.
- Společnost Electronic Arts se nakonec dohodla s několika bývalými zaměstnanci, na něž podala žalobu v souvislosti s údajným zcizením materiálů týkajících se akční série Medal of Honor. Viníci dokumenty prý vrátili a zaplatili požadované odškodné
Zdroj: GamesIndustry, GameSpy Daily