Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

GameEkonom - z prodeje Blizzardu sešlo?

  12:00
Microsoft nakonec práva na Diablo možná nezíská. || Peter Molyneux žádá pro své kolegy dotace od státu. || Spor ohledně zákazu her má silně bizarní nádech. || Spočívá záchrana GameCube v GameBoyi?

Vivendi začíná investovat – pondělí 10. března 2003
Dlouhé týdny se o společnosti Vivendi Universal hovořilo jen v souvislosti s možným prodejem herní divize, přičemž za pravděpodobného kupce byl označován – jako téměř pokaždé v obdobných situacích – Microsoft. Konečně se objevila zpráva z trochu jiného soudku (i když víno v něm obsažené má možná stejnou příchuť). Ona zmiňovaná herní pobočka Vivendi, která měla již brzy změnit majitele, se začala opět mírně rozrůstat. Zástupci Vivendi Universal Games totiž podepsali smlouvu s vývojářských studiem Fox Interactive na exkluzivitu ke všem jeho titulům a sériím. Obě firmy spolupracují od roku 2001, ale lidé z Fox Interactive si dosud zachovávali otevřená zadní vrátka – neměli žádného výhradního distributora a nad každým titulem se jednalo zvlášť.
To nyní končí. Podpisem smlouvy se Fox Interactive stává na čas „detašovaným pracovištěm“ Vivendi – co vývojáři ukuchtí, to francouzský vydavatel zbaští. A pouze on, nikdo jiný. Fox Interactive tak bude mít stejná práva a povinnosti jako ostatní koně ze stáje Vivendi – například Blizzard Entertainment, Sierra Enetertainment či Black Label Games.
Získání výhradních práv na budoucí tituly od Fox Interactive lze v souvislosti s možným prodejem vysvětlovat dvěma různými způsoby. Buď se nakonec francouzský kolos rozhodl herní divizi si ponechat a najít peníze někde jinde (například prodejem filmových studií), nebo se snaží na poslední chvíli vyšroubovat cenu Vivendi Universal Games urychleným nákupem práv na další tituly co nejvýše. Pravděpodobnější nám ovšem přijde první možnost. Aby se totiž Francouzům podařilo splatit miliardové dluhy, potřebovali by desetkrát víc áčkových titulů, než v současnosti vlastní. A to v to počítáme série jako Diablo, Half-Life a Lord of the Rings
Zdroj: GamesPress

Podpořte vývoj her! – úterý 11. března 2003
Herní trh sice roste, ale přesto rychle upadá. Co na tom, že jsou tržby rok od roku vyšší – mizí originalita, zábavnost a nové nápady a dříve nebo později tak dojde ke krizi. Slavný vývojářský guru Peter Molyneux ale možná zná lék: státní dotace. Aby nezůstalo jen u řečí, vyzval britskou vládu, aby sáhla do státní pokladny a vytáhla pár milionů na podporu malých nezávislých vývojářských studií.
Podle Molyneuxe je situace u her stejná jako u filmu – a zde britští umělci dotace dostávají. Filmová rada rozdělí ročně 20 milionů liber (jednu miliardu korun). Tvůrce série Black & White tvrdí, že kdyby herní průmysl dostal alespoň část této sumy, zachránilo by to nejen několik malých firmiček, ale především spoustu inovativních nápadů, které nosí jejich zakladatelé v hlavách.
Je možné, že se Molyneuxův nápad nakonec ujme. Je to ale běh na dlouhou trať a vezmeme-li v potaz, jak velká část veřejnosti nahlíží na počítačovou zábavu okem nepříliš laskavým, je pravděpodobné, že peníze nebudou pocházet od státu, nýbrž od nějaké soukromé nadace. Ale proč ne?
Zdroj: BBC

IDSA požaduje stažení zákazu prodeje her – středa 12. března 2003
V Missouri již nějakou dobu platí zákaz prodeje násilných počítačových her dětem – a to se nelíbí organizaci IDSA, zastupující v USA zájmy tohoto průmyslu. Její členové si stěžují: proč se na hry vztahuje jiný metr než na literaturu nebo filmy? Nikdo přeci nepůjde za mříže jen proto, že prodal dítěti kazetu s Matrixem nebo knihu o H.P. Lovecrafta. Zkuste ale v tomto americkém státě vyhovět mladistvému, který si u vás chce koupit Vice City, a čeká vás tučná pokuta a případně i vězení.
Nejedná se přitom jen o nějakou mediální přestřelku, v níž by si IDSA vyměňovalo se svými odpůrci nenávistné vzkazy na stránkách místních deníků. Ne. Stížnost IDSA má podobu soudního přelíčení, jež by mělo – v ideálním případě – prohlásit zákon za odporující ústavě, konkrétně protivící se Prvnímu dodatku (svoboda slova a projevu).
Soud již probíhá a má zatím poněkud bizarní nádech. Soudce William Riley například dostal do rukou úryvky scénářů některých titulů – prý na posouzení, zda se jedná o umělecká díla. Vzhledem k tomu, jak některá „umělecká díla“ (i mimo oblast počítačových her) vypadají, lze něco takového opravdu jen těžko posoudit. Nebo že by byl pan Riley renomovaný kritik a kunsthistorik? Obhájce zákona, pan Michael Shuman, na druhou stranu nedokázal uspokojivě zodpovědět, jaký je rozdíl mezi počítačovou hrou a tím, když si děti hrají na vojáky. Největší perlu ovšem z úst tento právník vypustil ve chvíli, kdy měl soudu sdělit, zda vědecké studie, jimiž se oháněl, vycházejí z teorie nebo z empirických poznatků. „Nemůžeme přece čekat tak dlouho, než nám vědci dodají přesné důkazy“, řekl Shuman. Ano, děkujeme za názor, pane. A až půjdete ze soudní síně, nezapomeňte zřízenci odevzdat diplom. V civilizovaném světě důkazy zapotřebí jsou. Pokaždé.
Zdroj: Reuters

Tonoucí se GameBoye chytá – pátek 14. března 2003
Japonské Nintendo se ocitlo v opravdu nezáviděníhodné situaci. Vývojáři a vydavatelé ruší rozpracované projekty pro tuto platformu, zákazníků ubývá a několik významných obchodních řetězců se již rozhodlo tuto platformu stáhnout z prodeje, aby zbytečně nezabírala místo v regálech – minulý týden to byly například obchody Comet a Game. Nintendo se ze všech sil snaží tento úpadek zastavit. Bojuje hned na několika frontách, ale nejvíce spoléhá na svou druhou konzoli: GameBoy Advance.
Je to naprosto logický krok. Zatímco GameCube si nevede nijak dobře, GBA může ve své prodejnosti směle konkurovat PlayStationu 2. Nintendo se tedy rozhodlo, že zužitkuje masovou oblibu svého handheldu pro lepší prodej GC. Hodlá toho docílit dvěma různými způsoby. Za prvé – vyhlásilo obří akci, během které 400 tisíc prvních evropských majitelů nové verze konzole GBA SP dostane slevový kupón na nákup GC v hodnotě 30 liber (1500 korun). Za druhé – hodlá prohlubovat propojení GBA a GC pro jednotlivé tituly. Několik prvních vlaštovek jsme tu již měli, ale teď se blíží doslova orel. GameBoy totiž bude možné používat jako dodatečný speciální ovladač pro GC verzi akčního hitu Splinter Cell – hráč na něm uvidí miniaturní mapu okolí a bude moci s jeho pomocí snadněji přistupovat k datům z počítače, zbraním a různým pomůckám. Kdo navíc bude při hraní Splinter Cellu využívat simultánně obě konzole, tomu se zpřístupní pětice tajných misí pro GBA.
Směr, který Nintendo nastoupilo, rozhodně není špatný. Jen se nesmí jednat o nahodilé akce, nýbrž o systematickou podporu pro GameCube. Snad to tak opravdu dopadne.
Zdroj: GamesIndustry

Střípky a zajímavosti:
- Společnost Disney Interactive se rozhodla změnit jméno na Buena Vista Games. Její zástupci zřejmě došli k názoru, že původní název působil příliš infantilně a odrazuje dospělé hráče od koupě jejich titulů. Nelze se tomu divit. Kdo by si asi tak koupil akční hru Tron, kdyby měla na obalu Myšáka Mickeyho?
- V zájmu snížení výrobních nákladů by se měla výroba konzole PlayStation 2 přesunout příští rok do Číny. Celá polovina strojů dnes vzniká v Japonsku, kde jsou výrobní náklady pochopitelně výrazně vyšší.
Zdroj: GamesIndustry, Bloomberg

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...