Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrh Diabla z roku 1994 počítal s dobovou obdobou mikrotransakcí

  14:35aktualizováno  14:35
Diablo sice položilo stavební kameny novému žánru, původní koncept však byl značně odlišný. Značka se stala symbolem pro akční hry na hrdiny, původní koncept vývojářů ale počítal s tahovým systémem.

Diablo | foto: Blizzard Entertainment

A autoři zamýšleli datadisky, které již v roce 1994 značně připomínaly stávající podobu stahovatelného obsahu.

„Dnešní hry [...] se vydávají směrem k nepotřebnému rozsahu a komplexnosti. Naším cílem je posilnění bojových prvků. Důraz klademe na prozkoumávání, střety a rozvoj postavy v temném dobrodružství, které je o nastolení pořádku,“ píše se ve zveřejněném herním konceptu. Ten čítá osm stránek a stáhnout ho můžete zde.

Diablo bylo od začátku navrhované jako projekt vhodný pro opakované hraní. A to až do té míry, že titul měl hrdinu po jeho smrti smazat z disku.

“Náhodně generované kobky budou zdrojem nových příležitostí pro prozkoumávání. Dva průchody hrou nikdy nebudou stejné,“ uvádí vývojáři.

Diablo

Autoři také původně zamýšleli, že na výběr bude z řady povolání a pěti či šesti ras. V souvislosti s tím mělo být pro snazší hraní možné načíst předem definovanou postavu. Výsledná verze však obsahovala jen možnost zvolit si mezi mágem, zlodějkou a válečníkem. Výběr rasy se v titulu vůbec neobjevil.

Diablo se mělo hrát na tahy a využívat akční body. Ty určovaly, jaké akce můžete v daném kole provádět. A v souvislosti s tím se ve hře měly objevit i unikátní předměty jako Mephistopheles Cloak, se kterým bylo možné ovládnout mysl slabších nepřátel.

S přechodem hry na souboje v reálném čase však obdobná výbava přestala dávat smysl.

Nakonec totiž společnost Condor odkoupila firma Blizzard, která tvůrce přiměla k přechodu z tahového systému právě na souboje probíhající v reálném čase. Blizzard totiž čerstvě surfoval na vlně úspěchu Warcraftu. Ten byl jednou z prvních strategií, které tahový model opustily.

Diablo

Počin se od začátku měl nést v temném duchu. A právě kvůli nerespektování kořenů si Diablo 3 vysloužilo kritiku nejen od hráčů, ale i od otce série (čtěte o sporu mezi původními a novými vývojáři).

Původní koncept uvádí: „Svět Diabla bude mít temný a zlý nádech. První úrovně se odehrávají v opuštěném gotickém kostele. Je to mramorové mauzoleum, po kterém následují čím dál tím temnější a špinavější krypty.“ A v obdobném duchu se nesl i návrh protivníků, který se držel pekelné tematiky.

Síťová hra pak měla obsahovat speciální arény pro souboje hráčských postav. Čas na tahy v ní měl být omezený, aby zápasy odsýpaly.

Nezvyklou koncepci datadisků tvůrci nerealizovali

První Diablo mělo využívat netradiční systém rozšíření, který značně připomíná moderní obchodní modely. Jako inspiraci autoři uváděli sběratelskou karetní hru Magic: The Gathering, pro kterou zakupujete rozšiřující balíky s náhodným obsahem.

Obdobné to mělo být i s datadisky pro Diablo. Ty měly využívat 16 až 32 kombinací prvků, které hru rozšíří. Zpětně to zní jako dvacet let stará variace na mikrotransakce.

„Příkladem by bylo médium obsahující jeden vzácný meč, tři nezvyklé magické předměty, osm běžných věcí, dvě monstra a nový typ prostředí,“ píše se v dokumentu. Po instalaci by hra nové prvky používala při náhodném generování úrovní a nákupem datadisků by hráč zpestřoval své zážitky.

Diablo 3
Diablo 3
Diablo 3

Vzhled Diabla 3

„Možná by postava měla jednu věc získat okamžitě, kvůli bezprostřednímu zadostiučinění (z nákupu rozšíření),“ přemítali tvůrci v konceptu. Jednotlivé balíky měly stát 4,49 dolaru, tedy zhruba 110 korun. A vývojáři je vnímali jako potenciální zdroj „kontinuálních výdělků s minimální investicí“.

Lidi k nákupu datadisků mělo měla motivovat i síťová hra, díky které o rozšíření mohli mít zájem ve snaze trumfnout postavy svých přátel.

Koncepci drobných rozšíření vystavovaných u kasy v kamenných prodejnách však Diablo nakonec nevyužilo. Pro první Diablo místo toho vyšel veliký datadisk nazvaný Hellfire, jenž vytvářelo odlišné studio. Hellfire do hry přidal jedno nové povolání, dodatečné úkoly, předměty a extra lokaci.

Autor:


Témata: Blizzard, Diablo, Warcraft


Nejčtenější

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Další z rubriky

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.