Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář Diabla 1 a 2 kritizoval třetí díl, Blizzard reagoval vulgárně. A pak se omluvil

aktualizováno  7:54
Změnou herních mechanik Diablo 3 ztrácí část své duše. Tvrdí to hlavní návrhář a programátor prvních dvou dílů, kterým byl David Brevik. Na vývoji třetího dílu se zpočátku podílel také. Později ale odešel jinam a v třetím dílu se od té doby řada věcí změnila.

Titul Diablo 3 rozdělil herní komunitu na dva tábory. Jeden ho proklíná, druhý vyzdvihuje.

Brevik se o svůj názor na Diablo 3 podělil s časopisem Edge na herním veletrhu Gamescom. "Neudělal bych stejnou hru," prohlásil v úvodu. Řadu nových funkcí prý vítá a jednoznačně vylepšují žánr akčních her na hrdiny.

David Brevik

Bývalý návrhář Diabla je v současné době jedním z šéfů společnosti Gazillion Entertainment, která vyvíjí titul Marvel Heroes. V minulosti jako návrhář pracoval také na titulu Hellgate: London, který tehdy nesplnil hráčská očekávání.

"Myslím si, že jejich způsob představování příběhu byl mnohem lepší, než bychom udělali my. Myslel jsem si, že možnost rychle teleportovat ostatní hráče do skupiny byla vážně dobrá," říká Brevik.

Jiné mechaniky nicméně kritizuje. "Způsob, jakým zpracovali výběr dovedností, se opravdu hodně změnil." Hra se tak podle jeho názoru v některých ohledech blíží spíše střílečkám.

Způsob, jakým lze měnit aktivní dovednosti, je podle Brevika možná až příliš pružný. "Měl jsem pocit, že to snížilo atraktivitu opakovaného hraní. To také učinil nižší úrovňový strop," tvrdí Brevik.

Zavedení aukčních domů také změnilo dynamiku hry. "Shromažďování zlaťáků se stalo efektivnější než hledání předmětů," vysvětluje. Hra tím podle jeho názoru značně ztrácí.

Po internetu koluje obrázek, podle kterého se k rozhovoru vulgárně vyjádřil Jay

Po internetu koluje obrázek, podle kterého se k rozhovoru vulgárně vyjádřil Jay Wilson. Tedy hlavní návrhář Diabla 3. Zdroj: reddit.com

Na rozhovor reagovali vývojáři Diabla 3

Rozhovor vyvolal plamennou diskuzi na sociální síti Facebook. Do debaty se ostatně zapojili i samotní vývojáři třetího Diabla. Technický umělec Chris Haga například napsal: "Najednou se cítím, jako by mě hodili pod autobus."

Hlavní návrhář Jay Wilson si pak ve své reakci vůbec nebral servítky: "S**t na toho chudáka."

Ačkoliv Wilsonův příspěvek později z diskuze zmizel, po internetu již kolují otisky obrazovky. Ty by však mohly být vytvořené uměle. Na situaci přesto reagoval producent herní série Duke Nukem, kterým je George Broussard. Tedy vývojář, pod jehož taktovkou vznikla část roky odkládané hry Duke Nukem Forever (o obtížích projektu).

Broussard na serveru Twitter napsal: "Znám Jaye (Wilsona) patnáct let. Je ve všech ohledech skvělý." Reagoval tak na zprávu amerického serveru Kotaku, který na Wilsonovo vyjádření upozornil. Broussard text označil za "zhovadilý a senzacechtivý".

Jay Wilson se omlouvá

Kauza ovšem pokračuje. Jay Wilson v noci na středu zveřejnil na fórech Diabla 3 omluvu.

"Jak pravděpodobně řada z vás ví, nedávno jsem se na Facebooku vyjádřil k Davu Brevikovi. Chci, aby bylo jasné, že se omlouvám. Očekávám od sebe více než zbrkle projevované pocity a neúctu k blízkému vývojáři jako je Dave. Zaslouží si větší uznání."

"Vyjádřil jsem se ze zlosti a v obraně svého týmu i hry. Lidé o mě můžou říkat cokoliv, ale neberu na lehkou váhu, když shazují odhodlání a vášeň Diablo 3 týmu. Dave je skvělý. Vytvořil dvě hry, které mě jako vývojáře ovlivnily nejvíce - Diablo 1 a 2. Jeho vizi Diabla respektuji, ale je to jak řekl v rozhovoru. Diablo 3 tým musí pohánět vize, které věří."

Celý dopis naleznete na fórech zde.

Autor:




Nejčtenější

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

WipEout: Omega Collection
Ohlášený soundtrack k WipEoutu vám vylepší pátek

Sony zveřejnilo soundtrack k futuristickým závodům Wipeout, který potěší všechny milovníky elektronické hudby.  celý článek

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Další z rubriky

Zaklínač 3
Zaklínač bude mít nový seriál, o výrobu se postará Netflix

Chystá se nový seriál podle knižní série, na jejíž motivy vznikla jedna z nejlepších her všech dob. Na projektu spolupracuje i sám spisovatel Andrzej Sapkowski.  celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.