Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář Diabla 1 a 2 kritizoval třetí díl, Blizzard reagoval vulgárně. A pak se omluvil

aktualizováno  7:54
Změnou herních mechanik Diablo 3 ztrácí část své duše. Tvrdí to hlavní návrhář a programátor prvních dvou dílů, kterým byl David Brevik. Na vývoji třetího dílu se zpočátku podílel také. Později ale odešel jinam a v třetím dílu se od té doby řada věcí změnila.

Titul Diablo 3 rozdělil herní komunitu na dva tábory. Jeden ho proklíná, druhý vyzdvihuje.

Brevik se o svůj názor na Diablo 3 podělil s časopisem Edge na herním veletrhu Gamescom. "Neudělal bych stejnou hru," prohlásil v úvodu. Řadu nových funkcí prý vítá a jednoznačně vylepšují žánr akčních her na hrdiny.

David Brevik

Bývalý návrhář Diabla je v současné době jedním z šéfů společnosti Gazillion Entertainment, která vyvíjí titul Marvel Heroes. V minulosti jako návrhář pracoval také na titulu Hellgate: London, který tehdy nesplnil hráčská očekávání.

"Myslím si, že jejich způsob představování příběhu byl mnohem lepší, než bychom udělali my. Myslel jsem si, že možnost rychle teleportovat ostatní hráče do skupiny byla vážně dobrá," říká Brevik.

Jiné mechaniky nicméně kritizuje. "Způsob, jakým zpracovali výběr dovedností, se opravdu hodně změnil." Hra se tak podle jeho názoru v některých ohledech blíží spíše střílečkám.

Způsob, jakým lze měnit aktivní dovednosti, je podle Brevika možná až příliš pružný. "Měl jsem pocit, že to snížilo atraktivitu opakovaného hraní. To také učinil nižší úrovňový strop," tvrdí Brevik.

Zavedení aukčních domů také změnilo dynamiku hry. "Shromažďování zlaťáků se stalo efektivnější než hledání předmětů," vysvětluje. Hra tím podle jeho názoru značně ztrácí.

Po internetu koluje obrázek, podle kterého se k rozhovoru vulgárně vyjádřil Jay

Po internetu koluje obrázek, podle kterého se k rozhovoru vulgárně vyjádřil Jay Wilson. Tedy hlavní návrhář Diabla 3. Zdroj: reddit.com

Na rozhovor reagovali vývojáři Diabla 3

Rozhovor vyvolal plamennou diskuzi na sociální síti Facebook. Do debaty se ostatně zapojili i samotní vývojáři třetího Diabla. Technický umělec Chris Haga například napsal: "Najednou se cítím, jako by mě hodili pod autobus."

Hlavní návrhář Jay Wilson si pak ve své reakci vůbec nebral servítky: "S**t na toho chudáka."

Ačkoliv Wilsonův příspěvek později z diskuze zmizel, po internetu již kolují otisky obrazovky. Ty by však mohly být vytvořené uměle. Na situaci přesto reagoval producent herní série Duke Nukem, kterým je George Broussard. Tedy vývojář, pod jehož taktovkou vznikla část roky odkládané hry Duke Nukem Forever (o obtížích projektu).

Broussard na serveru Twitter napsal: "Znám Jaye (Wilsona) patnáct let. Je ve všech ohledech skvělý." Reagoval tak na zprávu amerického serveru Kotaku, který na Wilsonovo vyjádření upozornil. Broussard text označil za "zhovadilý a senzacechtivý".

Jay Wilson se omlouvá

Kauza ovšem pokračuje. Jay Wilson v noci na středu zveřejnil na fórech Diabla 3 omluvu.

"Jak pravděpodobně řada z vás ví, nedávno jsem se na Facebooku vyjádřil k Davu Brevikovi. Chci, aby bylo jasné, že se omlouvám. Očekávám od sebe více než zbrkle projevované pocity a neúctu k blízkému vývojáři jako je Dave. Zaslouží si větší uznání."

"Vyjádřil jsem se ze zlosti a v obraně svého týmu i hry. Lidé o mě můžou říkat cokoliv, ale neberu na lehkou váhu, když shazují odhodlání a vášeň Diablo 3 týmu. Dave je skvělý. Vytvořil dvě hry, které mě jako vývojáře ovlivnily nejvíce - Diablo 1 a 2. Jeho vizi Diabla respektuji, ale je to jak řekl v rozhovoru. Diablo 3 tým musí pohánět vize, které věří."

Celý dopis naleznete na fórech zde.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda je studnicí nesmyslných animací

Mass Effect: Andromeda je již druhým týdnem pod palbou kritiky kvůli chybám v animacích. Hra v Evropě vyšla 23. března, a internet díky tomu zaplavila humorná...  celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Destiny 2
PC verze sci-fi střílečky Destiny 2 potvrzena, hra vyjde v září

Týmová sci-fi střílečka Destiny 2 vyjde 8. září, a to na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Nově odhalený trailer Rally the Troops ukazuje, že to s lidstvem vypadá...  celý článek

Zaklínač 3
Založil firmu, která vytvořila Zaklínače 3. Vlastní hit nikdy nehrál

Michał Kiciński má dnes na práci lepší věci než hraní her. Jako spoluzakladatel přitom v roce 1994 stál u zrodu firmy CD Projekt a dodnes vlastní 11 %...  celý článek

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Další z rubriky

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Natalie Dormerová při nahrávání dabingu pro Mass Effect: Andromeda
Manažer tvrdil, že Mass Effect bude vesmírné porno. Prohlášení odvolal

Pokus o humor se prý nezdařil. Generální manažer studia BioWare nejprve prohlásil, že Mass Effect: Andromeda rozhodně bude obsahovat lehčí formy pornografie....  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.